חמש שנים למיזם שנלחם בכופרות: ההאקרים "הפסידו" 900 מיליון דולר

מיזם No More Ransom מדווח שמנע מההאקרים מאז הקמתו ב-2016 רווח בסכום זה ● המיזם מאגד שורה של חברות אבטחה וגופי אכיפת חוק ברחבי העולם, וממליץ לארגונים המותקפים לא לשלם את הסכומים שההאקרים דורשים

מדאיגות במיוחד. מתקפות כופר. אילוסטרציה.

במלאות חמש שנים להקמת מיזם No More Ransom של חברות הגנת סייבר וגופי אכיפת חוק ברחבי העולם, הוא מפרסם נתון שלפיו במהלך תקופה זו מנע המיזם מההאקרים רווח בשווי של 900 מיליון דולר.

אחד מאיומי הסייבר הקשים ביותר הוא הכופרה, שהפכה להיות פופולרית ביותר בשנים האחרונות, והספיקה לפגוע בלא מעט משתמשים פרטיים וארגונים ברחבי העולם. על מנת להילחם באיומי הכופרה, ב-2016 הוקם מיזם No More Ransom על ידי חברות הגנת הסייבר מק'אפי וקספרסקי, יחידת הסייבר הלאומית של משטרת הולנד ומרכז הסייבר של היורופול. בחלוף השנים הצטרפו למיזם כוחות אכיפת חוק במדינות שונות, וכיום הוא כולל כ-170 חברות שותפות.

קספרסקי סיפקה לרשות המיזם כלים מסוגים שונים לטובת פענוח ושחזור מידע שנגנב על ידי לא פחות מ-32 קבוצות שונות של נוזקות מסוג כופרה. מאז, כלי הפענוח של החברה הורדו יותר מ-150 אלף פעמים, ובסך הכול הורדו כשישה מיליון כלים למלחמה בכופרות.

הכלים והסיוע שמוצעים במסגרת המיזם נועדו לסייע למשתמשים פרטיים וארגונים כאחד בכל רחבי העולם להילחם בתופעה זו על ידי הנגשת כלים לפענוח מגוון רחב של איומי כופר שונים. כיום ישנם כ-121 כלים שונים המותאמים לסוגים שונים של איומי כופרה שזמינים להורדה בחינם באמצעות אתר המיזם, וכלים אלה מסוגלים להילחם ביותר מ-150 משפחות שונות של כופרות.

"לסייע לקבל את הקבצים בחזרה מבלי לשלם"

"מאז התחלתו של המיזם הצלחנו לסייע להמון אנשים לקבל את הגישה לקבצים שלהם בחזרה מבלי לשלם את הכופר", אמר יורנט ואן דר וויל, חוקר אבטחה בכיר בקספרסקי. "אנחנו ממשיכים להילחם באיומי הכופר יחד עם שותפינו בתעשייה, לצד גופי אכיפת חוק בכל רחבי העולם – על מנת להגיע לכמות גדולה יותר של משתמשים ולמנוע נזק גדול".

איום הכופרות נמצא בנסיקה מאז 2012 – אז הבינו ההאקרים ועברייני הסייבר את פוטנציאל הרווחיות שלהן. האיום ממשיך להתגבר, ובחודשים האחרונים הפך לחמקני והרסני יותר, כשהוא ממוקד יותר בעסקים מאשר באנשים פרטיים.

אחת ממתקפות הכופרה הבולטות והנרחבות ביותר הייתה מתקפת WannaCry, שהתבצעה במאי 2017 ושפגעה כבר בימים הראשונים להפעלתה ביותר מ-300 אלף ארגונים ב-150 מדינות, כשהיא משביתה תשתיות ועסקים. חלק מהארגונים עדיין מנסים להתאושש ממתקפות ExPetya, שהתבצעו בזמן שלאחר מכן.

פלטפורמת No More Ransom זמינה בעשרות שפות, ביניהן עברית. טיפים רבים שנאספו מוצעים כאן, והחשוב ביותר הוא: אם הותקפתם בכופרה, אל תשלמו את דמי הכופר. דווחו לרשויות אכיפת החוק על ההדבקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים