ארנו קריסטופל, סגן נשיא EMC: "גיבוי בטייפ הולך לגווע בקרוב"

"השוק הולך לכיוון של גיבוי אוטומטי", אמר קריסטופל לאנשים ומחשבים והעריך, כי "כחלק מההתמודדות עם התפוצצות המידע הארגוני, 2011 תהיה שנת הדה-דופליקציה" ● קריסטופל הגיע ארצה השבוע להיכרות עם מנמ"רים ומנהלי תשתיות בארגונים גדולים מהמגזר הפיננסי והטלקום בישראל, לקוחות ולקוחות בפוטנציה למוצרי חטיבת BRS שבניהולו

"אנו חשים בהתעוררות של כלל השוק, שהולך לכיוון של גיבוי אוטומטי, מה שבהכרח יביא לגוויעה מהירה של קלטות הגיבוי ולמעבר לגיבוי על גבי דיסק. כחלק מההתמודדות עם התפוצצות המידע הארגוני, אני מעריך, כי 2011 תהיה שנת הדה-דופליקציה", אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים ארנו קריסטופל, סגן נשיא בכיר ב-EMC לאזור EMEA.

קריסטופל הגיע ארצה השבוע להיכרות עם מנמ"רים ומנהלי תשתיות בארגונים גדולים מהמגזר הפיננסי והטלקום בישראל, לקוחות ולקוחות בפוטנציה למוצרי חטיבת BRS (גיבוי והתאוששות) שבניהולו. לדבריו, "הגיבוי החל לקבל משמעות לאחר פיגועי ספטמבר 2001, אבל רק במחצית השניה של העשור הוא קיבל את הדחיפה הרצינית שלו. הסיבה העיקרית לכך היא הגידול הבלתי פוסק בכמויות הנתונים המאוחסנים שנדרש להם גיבוי. זאת, לצד העלויות של הגיבוי, הצטמצמות תקציבי ה-IT, והרגולציות שהלכו והתרבו במהלך השנים".

מצב זה, הסביר, הוביל לשתי מגמות שצברו נפח באחרונה. האחת, המעבר מגיבוי על טייפ לגיבוי בדיסק. "זו פעולה שהופכת את הגיבוי לאוטומטי, המביאה לצמצום הזמן הנדרש לטיפול בתהליך, לצד צמצום העלויות שלו". השניה, אמר, היא הדה-דופליקציה, מניעת שכפול נתונים. "בשנתיים האחרונות המגמה הזו צוברת תאוצה, ולהערכתי כבר בסוף השנה ולכל המאוחר ב-2011, נראה מימוש מסיבי של הטכנולוגיה הזו".

מהן המגמות העיקריות בעולמות הגיבוי והשחזור?
"הגידול השנתי של 60% במידע הארגוני, הוא נתון קבוע מזה שנים. זהו האתגר המרכזי בפניו ניצבים מנהלי המיחשוב והתשתיות. נדרש לטפל במידע הזה, לאחסן, לגבות אותו ולעשותו נגיש עבור המשתמשים השונים. כל זאת, תוך עמידה בתנאי הרגולציה ההולכים ומתרבים. היבט נוסף הדורש התמודדות הוא ההכרח לנצל בצורה מיטבית את מערכי האחסון, שגוזלים משאבים ארגוניים, ובממוצע – רק שליש מהם מנוצלים כיום".

כיצד מסייעת הדה-דופליקציה לשיפור המצב?
"גרטנר (Gartner) קובעת, כי רק אחוזים בודדים מהארגונים כיום עורכים דה-דופליקציה במערכי האחסון שלהם. זאת, למרות שיש הפנמה בצורה נרחבת של התועלות הטמונות בה. אבל גרטנר גם מעריכה שעד 2012, הטכנולוגיה תוטמע בקרב מערכי IT של 75% מהארגונים.

תחום מניעת כפילויות הנתונים היה אחד התחומים היחידים ב-IT שצמח גם ב-2009, לאחר המשבר הכלכלי. זהו תחום בעל חשיבות קריטית בעולם האחסון, כיוון שהוא מסייע לצמצום המשאבים הכרוכים באחסון. מניעת השכפול עונה הן על צורכי החיסכון הכלכלי שהם צו השעה בארגונים, גם על צמצום התחזוקה, ובנוסף, היא מעלה את רף אבטחת המידע".

איך משתלבים מוצרי דטה-דומיין (Data Domain) בחטיבה?
"EMC רואה בדה-דופליקציה תחום אסטרטגי קריטי, ולכן היא רכשה את דטה-דומיין תמורת 2.1 מיליארד דולרים. בינואר השנה הקימה EMC העולמית את חטיבת BRS, המטפלת בתחום מערכות גיבוי והתאוששות, ומספקת פתרונות בתחומים אלה. אני עומד בראש החטיבה ב-EMEA.

הטכנולוגיה של מניעת שכפול מקטינה משמעותית את כמויות המידע הכפול המיוצר בארגונים, ובכך מניבה חסכון ניכר בעלויות האחסון והגיבוי של המידע. מחקרים רבים הצביעו על העובדה כי בין 10% ל-30% מכלל ארגוני ה-IT בעולם חווים מדי יום כשל בגיבוי הנתונים. ארגון שחווה כשל שכזה בגיבוי, עלול למצוא עצמו בהעדר יכולת לשחזר מידע קריטי. היבט נוסף וחמור לא פחות, הוא העובדה שכשל בגיבוי שנעשה על גבי קלטות, מתגלה ככזה רק כשמנסים לשחזר את המידע. לכן, לשיטתי הסלוגן 'טייפ זה גרוע', הוא לא רק סיסמה שיווקית, אלא גם אמת מעציבה".

אנו במצב נפלא בתחום הדה-דופליקציה, כי ברשות EMC מצויות שתי טכנולוגיות המפתח בתחום – Avamar, מוצר מתחום היישומים, ודטה-דומיין, מוצר מתחום התשתיות. באחרונה הכפלנו את הנפח המירבי של מוצר הדגל שלנו לדה-דופליקציה עבור ארגונים גדולים, והמערכת של דטה-דומיין מספקת תמיכה לנפח של עד 7.1 פטה-בייט של אחסון גיבוי לוגי. יש כיום 60 שחקניות בעולם מניעת השכפול, ותוך פחות משלוש שנים אף אחת מהן לא תשרוד. אני אומר זאת כמומחה לשוק, ולא כאיש EMC".

כיצד אתה מעריך את פוטנציאל המכירה של מוצרי לחטיבתך בשוק הישראלי?
"בחודשים מאז הקמת החטיבה השקענו רבות לא רק בארצות מפותחות, אלא גם בכלל המזרח התיכון ובישראל בפרט. הטכנולוגיות לצמצום עלויות הגיבוי כבר קיימות, כעת ההזדמנות היא בהעלאת המודעות בקרב הלקוחות. השוק הישראלי תחרותי, אולם יש לו יתרונות עבורנו, כי הוא משמש לנו נייר לקמוס, מעין 'טירונות', שבמסגרתה אנו צוברים ניסיון לאחר מכן אל מול לקוחות באירופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים