אלפבית מהמרת על תחום עסקי חדש: רובוטים תעשייתים

אלפבית הודיעה על הקמת החברה הבת אינטרינסיק, שתפתח רובוטים לשימושים תעשייתיים, ומצטרפת לחברות העתידניות של אלפבית בתחומי הנהיגה ללא נהג, הרחפנים, הבריאות והביו-טק

החברה החדשה של גוגל לרובוטים תעשייתים. אינטרינסיק. צילום: הבלוג הרשמי של X

אלפבית, החברה האם של גוגל מהמרת על תחום פעילות עתידני חדש: החברה הודיעה על הקמת אינטרינסיק (Intrinsic) – חברה בת שתתמקד בפיתוח רובוטים לשימושים תעשייתיים.

בבלוג רשמי של X – החברה הבת של אלפבית העוסקת ב"רעיונות משוגעים" ועתידניים, הסבירה המנכ"לית של אינטרינסיק, וונדי טאן ווייט, כי הגוף החדש יפעל כדי "להציע למיליוני עסקים, יזמים ומפתחים "את הפוטנציאל היצירתי והכלכלי" של רובוטים תעשייתיים, יוזמה שנועדה לעודד יעילות ולתמוך במעבר אל ייצור בר-קיימא והוגן. ענקית הטק שואפת לפתח כלי תוכנה שמאפשרים לייצר רובוטים תעשייתיים קלים לתפעול, גמישים יותר ופחות יקרים. לדברי ווייט, רובוטים מעין אלה "משמשים לייצור כל דבר – החל מפאנלים סולאריים ועד מכוניות",  ופישוט התפעול יאפשר ליותר אנשים להשתמש בהם כדי ליצור מוצרים חדשים, עסקים ושירותים.

עוד ציינה ווייט בבלוג, כי כרגע רק עשר מדינות מייצרות 70% מהסחורות בעולם, והמשמעות היא שרוב הדברים "מיוצרים הרחק מצרכני הקצה שלהם", ובכך מגבירים את פליטות הגזים כתוצאה משינוען, וגם שעסקים לעתים קרובות מחמיצים הזדמנויות כלכליות.

שני רובוטים תעשייתיים המרכיבים רהיט פשוט. צילום: הבלוג של X

שני רובוטים תעשייתיים המרכיבים רהיט פשוט. צילום: הבלוג של X

גוגל מתעניינת ברובוטים מזה זמן, על אף שהיא עדיין לא הציגה מוצר בתחום הזה שיכול להיחשב להצלחה מסחרית. במהלך שנת 2013 רכשה החברה שבע חברות קטנות בתחום, אבל מרביתן נמכרו או נסגרו.

המנכ"לית ציינה גם, שאלפבית חקרה בשנים האחרונות "כיצד לתת לרובוטים תעשייתיים את היכולת לחוש, ללמוד ולבצע התאמות אוטומטיות בעת השלמת משימות", כדי שיוכלו לפעול בטווח רחב יותר של יישומים וסביבות.

לאחר חמש שנות פיתוח הטכנולוגיה, כתבה המנכ"לית, כעת היחידה יכולה להפוך לחברה עצמאית של אלפבית".

החברה החדשה תשוכן יחד עם יחידת X של אלפבית, של "הרעיונות המשוגעים", הכוללת את וויימו בתחום הנהיגה ללא נהג, את ווינג בתחום רחפני המשלוחים ואת ורילי בתחום הבריאות והביו-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים