דו"ח: ה-iPad מכרסם בנתח השוק של מחשבי Netbook

"ניכרת מגמה של מעבר ממחשבי PC זעירים למחשבי לוח", נכתב בדו"ח מחקר שפרסמה DisplaySearch ● מהדו"ח עולה, כי ברבעון הראשון של השנה נמכרו קרוב ל-700 אלף מכשירי iPad של אפל, והנתח שלהם הסתכם ב-6.5% מפלח השוק הכולל של מחשבי Netbook / מחשבי לוח ● בסך הכול, הסתכמו ההכנסות בשוק המחשבים הניידים ב-31.1 מיליארד דולרים - ההיקף הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2008

מכשירי iPad מתחילים לכרסם בנתח השוק של מחשבי Netbook – כך עולה מדו"ח שפרסמה אתמול (ג') חברת המחקר DisplaySearch. "ניכרת מגמה של מעבר ממחשבי PC זעירים למחשבי לוח", נכתב בדו"ח.

עולה ממנו, כי ברבעון הראשון של השנה נמכרו קרוב ל-700 אלף מכשירי iPad של אפל (Apple), והנתח שלהם הסתכם ב-6.5% מפלח השוק הכולל של מחשבי Netbook / מחשבי לוח. בחודשיים הראשונים של הרבעון השני הסתכמו המכירות של המכשירים ביותר משני מיליון יחידות.

"אנחנו צופים, כי במחצית השנייה של השנה, שבה יוצגו מחשבי לוח מתוצרת חברות נוספות, יוסיפו מחשבי הלוח לכרסם בנתח השוק של מחשבי Netbook מסורתיים, במבנה צדפה", כך על פי DisplaySearch.

עוד צוין בדו"ח, כי על אף שהמחיר הנמוך של מחשבי Netbook הופך אותם לחלופה אטרקטיבית למחשבים נישאים רגילים, הרי שבעקבות חדירתם של הטאבלטים צפויה מגמה זו להשתנות. "ניכר מעבר ממכשירים קטנים וזולים, שבדומה למחשבים נישאים רגילים משמשים להפעלה של תוכנות אופיס (Office), למכשירים שמשמשים פחות ליצירת תכנים ויותר לצריכה של תכנים", נכתב.

ב-DisplaySearch אף רואים ברבעון הראשון של 2010 את תחילת הקץ של מחשבי Netbook. "אם ברבעון האחרון של 2007 חגגנו את לידתם של מחשבי ה-Netbook, הרי שהרבעון הראשון של 2010 מסמן את תחילת הקץ שלהם", צוין בדו"ח.

ובכל זאת, הסתמן גידול בהכנסות בפלח שוק זה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הסיבות המרכזיות לכך הן, על פי החברה, "המכירות הנאות מאוד באמריקה הלטינית ובמזרח אסיה, וכן המשך הגידול בסין ובצפון אמריקה".

בסך הכול, הסתכמו ההכנסות בשוק המחשבים הניידים ב-31.1 מיליארד דולרים – ההיקף הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2008.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים