מה מתכננת קוואלקום בנוגע למעבדים למחשבים אישיים?

המנכ"ל החדש, כריסטיאנו אמון, מבטיח שבשנה הבאה החברה תפעל לשינוי נחיתותה היחסית בשוק המעבדים למחשבים, ושהיא נמצאת בדרכה להפוך לשחקנית חזקה יותר בתחום, וזאת ככל הנראה בזכות רכישת הסטארט-אפ נוביה

מבטיח שינוי. כריסטיאנו אמון, מנכ"ל קוואלקום. צילום: יח"צ

קוואלקום כבר מייצרת כיום מעבדים ייעודיים למחשבים אישיים, שבמסגרת שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט מאפשר להריץ בהם Windows בגרסה שמותאמת למעבדי ה-Snapdragon שלה. אבל הפער של ביצועי המעבדים הללו, Snapdragon 8cx, אל מול מעבדיה של אינטל גדול, ולרעתה – ועוד יותר מול מעבד ה-M1 של אפל, שמבוסס גם הוא על טכנולוגיה של ARM.

התכניות של קוואלקום הן לשנות את המצב, וגם בדרך להפוך לשחקנית חזקה יותר בתחום המעבדים למחשבים, ולפי המנכ"ל החדש כריסטיאנו אמון זה יקרה בשנה הבאה.

תסייע בחיזוקה של קוואלקום בזירת המעבדים למחשבים? נוביה

תסייע בחיזוקה של קוואלקום בזירת המעבדים למחשבים? נוביה

מדובר יהיה בפירות הראשונים של רכישת הסטראט-אפ נוביה (Nuvia) מוקדם יותר השנה, תמורת 1.4 מיליארד דולר. נוביה היא יצרנית מעבדים שהוקמה בידי שלושה מהנדסים לשעבר של אפל, עם רקע בתכנון מעבדים – כך שאם תרצו, קוואלקום מתכוונת להשתמש בידע שהם צברו בזמן תכנון המעבד הנוכחי של אפל.

עם זאת, לפי אמון, קוואלקום אינה סוגרת את הדלת בפני ARM. "היינו צריכים להשיג את הביצועים המובילים עבור מכשיר המופעל על ידי סוללה. אם ARM, שיש לנו יחסים עימה במשך שנים, בסופו של דבר תפתח מעבד טוב יותר ממה שאנחנו יכולים לבנות בעצמנו, אז תמיד קיימת לנו האפשרות לבצע רישוי מ-ARM", הוא אמר בראיון.

אמון הוסיף שהמעבדים של נוביה מתכוננים לשוק המחשוב האישי ולא לדטה סנטרים, אבל החברה לא תתנגד לתת רישוי למי שירצה לתכנן מעבדים לטובת מחשוב ענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים