הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט

האישור נחתם על ידי הממונה, רונית קן, השבוע, לאחר תהליך שנמשך כשלוש שנים ● הוועדה תספק לאתרי האינטרנט, למשרדי האינטראקטיב ולמפרסמים כלים לתכנון קמפיינים פרסומיים והבנת קהל הגולשים ● המערכות שיושקו יספקו נתונים כמותיים ודמוגרפיים ברמת האתר הכוללת, כמו גם פילוח של מדורי התוכן הפנימיים באתר והשימושיות בכלים ומגוון התכנים השונים

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, חתמה על האישור להקמת ועדת המדרוג לאינטרנט. בזאת הגיע לסיומו תהליך ההקמה של הוועדה, לאחר שאיגוד חברות הפרסום יזם את מהלך זה לפני כשלוש שנים. האיגוד כינס את אתרי האינטרנט וחברות האינטראקטיב במטרה להקים ועדת מדרוג ציבורית שתפעל במתכונת הדומה לועדת המדרוג לטלוויזיה.

המהלך כלל הקמת ועדה, ניסוח הסכמים ועריכת מכרז לבחירת מפעיל למערכת המדידה. לאחר השלמת הפעולות הללו, המתינה הוועדה לקבלת אישור מהממונה על ההגבלים – אישור שנחתם סופית השבוע.

הוועדה תספק לאתרי האינטרנט, למשרדי האינטראקטיב ולמפרסמים כלים מתקדמים לתכנון קמפיינים פרסומיים והבנת קהל הגולשים. המערכות שיושקו יספקו נתונים כמותיים ודמוגרפיים מעמיקים ברמת האתר הכוללת, כמו גם פילוח של מדורי התוכן הפנימיים באתר והשימושיות בכלים ומגוון התכנים השונים, כגון: צריכת וידיאו וגלישה.

מהלכי ההקמה והטיפול המשפטי נוהלו על ידי עו"ד מיכל רוזנבוים. בימים הקרובים יכנסו מנכ"ל הוועדה, שגיא סטוניס, ואיגוד חברות הפרסום את הגורמים המעורבים לאשרור ההסכמים והתחלת תהליך המדידה.

סטוניס קרא לכלל הגופים הפועלים בתחום – אתרי אינטרנט, משרדי פרסום, משרדי אינטרטקטיב ומפרסמים – להצטרף לוועדה. לדבריו, ההתפתחות המואצת של האינטרנט כמדיום פרסומי מחייבת את כל הגורמים בשוק לקחת חלק בתהליך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים