"ההגירה לענן עוברת מחברות ההזנק לארגוני אנטרפרייז"
שירה קמחי, גוגל קלאוד: "עד לפני כשנתיים היעד שלנו להטמעות בענן היה בעיקר של חברות סטארט-אפ. מאז הגעת תומס קוריאן, החברה שינתה את המיקוד שלה, ולצד העבודה מול חברות ההזנק, הסתערה על שוק ארגוני האנטרפרייז המסורתיים"
"עד שנת 2022, 70% מארגוני האנטרפרייז ישלבו מחשוב ענן במערך ה-IT שלהם, כך לפי IDC. לארגונים היו חששות רבים בשל המעבר לענן, אך הם התפוגגו. עוד מעריכה חברת המחקר, כי עד שנת 2024 יותר ממחצית מההוצאות הארגוניות על תחום המחשוב יוקצו לטובת טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות. הענן הוא כבר לא רק נחלת הסטארט-אפים, אלא גם של ארגוני אנטרפרייז", כך אמרה שירה קמחי, מובילת קבוצת דיגיטל אנטרפרייז, גוגל קלאוד (Google Cloud) ישראל.
קמחי דיברה בכנס "יערות הכרמל". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בשבוע שעבר במלון אוריינט בירושליים, בהשתתפות מאות מלקוחות בינת תקשורת ומחשבים ושותפיה העסקיים. את הכנס הנחה העיתונאי דרור גלוברמן, מגיש התוכנית נקסט בערוץ 12.
לדבריה, "אנו מביטים על התעשייה בדרך מעט שונה. עד לפני כשנתיים היעד שלנו להטמעות בענן היה בעיקר של חברות סטארט-אפ, שם התמקדנו. בנובמבר 2018, תומס קוריאן, שהיה מספר 4 באורקל, החליף בתפקיד מנכ"ל גוגל קלאוד את דיאן גרין, מייסדת VMware. מאז הגעת קוריאן, החברה שינתה את המיקוד שלה, ולצד העבודה מול חברות ההזנק, הסתערה על שוק ארגוני האנטרפרייז המסורתיים".
"קיימים הבדלים בין הענן שלנו לעננים של המתחרים", ציינה קמחי, "כל ספק מביא למגרש את ה'טוויסט' ואת החוזקות שלו. גוגל נולדה ופועלת כחברת הנדסה. שם היא החלה. בבסיסה היא חברת מוכוונת צרכנים. בעולם הצרכני הפרטי, הדגשים על זמינות תמידית וחוויית לקוח משופרת – חזקים יותר. יש רצון לקבל הכל ועכשיו בטלפון נייד, ויש חוסר סובלנות לכל מה שלא עובד כיאות. אנו בגוגל מבינים זאת ורוצים להכניס כמה שיותר חדשנות לכל אחד ואחד מהמוצרים ומהשירותים, כולל אלה שבענן שלנו".
לדבריה, "כל חברות המחקר קבעו, כי אנו מגינים על נתוני הלקוחות ברמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר לעומת המתחרות. בנוסף, אנו מאפשרים יכולת בחירה בעבודה בתצורת ענן היברידי ועבודה בסביבת מרובה עננים".
כך, אמרה קמחי, "מערך השירותים שלנו בענן כולל את אנטוס, פתרון שמאפשר למערכי IT בארגונים להשתמש באותם הכלים והפתרונות לבנייה, לתצורה ולניהול ה-IT ברישוי מסורתי ובענן – עם שקיפות, בקרה מרכזית וחוויית משתמש זהה. הוא מאפשר לפתח איפה שרוצים, עם האילוצים – ולהתקדם. בדרך זו אנו מאפשרים ללקוחות חופש בהיבט של בחירת ספק הענן, והוא יכול לבחור סביבה אחת על הענן של גוגל – ואחרות על השרת שבחצר הבית. אנו מספקים פלטפורמה כשירות, שאותה אנו מנהלים מקצה לקצה, מה שמקל על השימוש בתצורת ServerLess".
"הדיון כיום", ציינה קמחי, "לא יכול להיות כזה האומר 'קחו קופסה – ועברו לענן'. יש לבחון מה קורה אצל הלקוח הארגוני, מה רצונותיו וצרכיו, מה יעדיו, מה 'בוער' לו לשנות. על פי IDC, עד שנת 2025 לפחות 90% מהאפליקציות הארגוניות החדשות תהיינה כאלה אשר משלבות בתוכן בינה מלאכותית. אנו חווים את הדרישה הזאת בשטח: יש ביקוש רב מאד לשירותים המשלבים AI. כמו כן, אנו מאפשרים ללקוחות להשתמש ביכולת חיקור מבוסס לימוד מכונה, BigQuery ML, כדי לאמן מודלים מתקדמים של לימוד מכונה עם נתונים אלה".
לדבריה, "הסטת המיקוד שלנו הוכיחה את עצמה עם אלפי לקוחות של ארגוני אנטרפרייז, בהם פורד, UPS, איירבאס, בנק Citi, ו-ורייזון".
"המטרה היא לפגוש אתכם היכן שאתם נמצאים", סיכמה קמחי, "אנו משקיעים רבות בישראל בתחום. כך, מה שהיה מוכר בעבר כגוגל X, פעילות הפרויקטים ה'מגניבים', ה'משוגעים' שלנו – בדרך לישראל. ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארה"ב שבה תוקם Moonshot Lab. אנו מקימים חטיבת שבבים חדשה, בהשקעה מטורפת. ולא נשכח את הזכייה שלנו בנימבוס, מכרז הענן הממשלתי. ישראל נמצאת במוקד העשייה של גוגל בכלל – לא רק בענן".
כמה יפה וכמה מוכשרת!