טיפים ודגשים לעולם העסקי בלינקדאין – חלק ב'

בשבוע שעבר עסקנו ברשת החברתית בעלת האוריינטציה העסקית, ובמה שהיא מציעה לחברות, למנהלים ולבעלי תפקידים: אפשרות ליצירת קשרים פוריים וערוץ שיווקי ● לפניכם המשך המאמר העוסק בשאלה כיצד להפיק מכל אלו את המיטב

27/06/2021 12:21
מי הסטארט-אפים הישראלים הכי מבוקשי בה? לינקדאין. צילום: BigStock

במציאות הנוכחית, בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגיים, אי אפשר להתעלם מלינקדאין – הרשת העסקית המובילה כיום.

במדריך זה – שאת חלקו הראשון פרסמנו בשבוע שעבר – אנו סוקרים עבורכם את הנקודות החשובות והעיקריות ברשת העסקית, אשר רלוונטיות לחברות וארגונים בתחום ה-B2B ולחברות ה-B2C, הפונות לקהל יעד של תפקידים ספציפיים.

אז מה עושים עם הפרופיל האישי?

מגדילים את רשת הקשרים – אחד הכלים החשובים ברשת הוא מערכת החיפוש שלה, המאפשרת למצוא כמעט כל סוג של מידע: אנשים/חברות לפי תפקידים, תחומים, ענף, מיקומים, תחומי עניין. השתמשו במערכת הפילטרים לחיפושים ממוקדים יותר, בכדי לאתר את הקשרים המקצועיים והעסקיים הרלוונטיים לכם.

פה נדרשת יוזמה ועבודה מסודרת וממוקדת. הגדירו מראש את קהל היעד שלכם ופנו בצורה שיטתית ועקבית כל הזמן. הזמינו את הצד השני להתחבר לרשת הקשרים שלכם, והשתמשו בפנייה כתובה קצרה.

דרך נוספת להוספת חברים חדשים היא באמצעות טעינת קובץ של דטה קיים או CRM או חיבור לאנשי הקשר באאוטלוק שלכם.

זכרו – לינקדאין היא רשת עסקית מקצועית, איכות הקשרים חשובה פי כמה וכמה מכמות הקשרים. מיתוג וחשיפה מקצועית של המוצר והשירות לקהלים רלוונטיים וממוקדים על ידי מתן ערך מייצרים לידים איכותיים.

איך? בצורה אורגנית לחלוטין

שם המשחק הוא מעורבות ואינטראקציה, וכמו תמיד תנו ערך וכמה שיותר:

הודעות אישיות ומסרים לקהל מפולח (מיקום, תפקיד, חברה, תחום וכדומה) באמצעות מערכת ההודעות של הרשת – לימדו את הנמען באמצעות הפרופיל שלו, והשתמשו בפניות אישיות קצרות בעלות ערך.

אל תנסו למכור! תייצרו מערכות יחסים.

פרסום פוסטים, מאמרים, וידיאו מקצועיים בקבוצות רלוונטיות וב-פיד (עמוד הבית).

היו ריאקטיביים – תגובתיים: הגיבו לקשרים שלכם ושתפו אותם במרחב הרשת, אשרו קשרים חדשים, המליצו ודרגו את הקשרים שלכם.

המטרה היא לייצר חשיפה ומעורבות גבוהה של רשת הקשרים, וזה נעשה בעיקר באמצעות כתיבה מקצועית בעלת ערך – מאמרים, סיפורי לקוחות, עדויות, סרטונים, טיפים, אינפוגרפיקות, וכל מה שעשוי לקדם אתכם ואת הארגון שלכם כגורמים מקצועיים ומובילים בשוק.

מספר דגשים חשובים על מנת שתייצרו חשיפה עם מעורבות ואף לידים 

מה מפרסמים בלינקדאין? תוכן מקורי עם ערך, סרטוני וידיאו, סיפורי לקוח, case studies מפורטים, בלוג של החברה, תמונות של החברה, טיפים, ציטוטים חשובים וכדומה.

פרסמו פוסט עם תמונה והטמיעו את הלינק בתגובה הראשונה.

השתמשו בטיפים קצרים.

הציפו שאלות מקצועיות לקהל המטרה וצרו שיח מקצועי מקדם.

סרטוני וידיאו 4MP/מצגות PDF מועדפים על פני שיתוף סרטוני יוטיוב.

השתמשו בתיוג בהאשטג בין 3-9 תיוגים.

השתמשו בפוסטים שלכם מהעבר, שתפו אותם שוב.

לינקדאין מושתתת על תפישת עולם של אקטיביות המשתמש, אך עצרו רגע – אל תתלהבו! פה זה לא פייסבוק, גם אם תיישמו ותבצעו עבודה נכונה, אל תצפו לתגובות/לייקים/שיתופים, זוהי רשת עסקית ופחות חברתית, אל תתרגשו אם תשקיעו ולא תזכו לשיתופים/תגובות/לייקים. הסוד פה הוא לייצר עקביות והתמדה ובעיקר – חשיפה.

קבוצות – קבוצות הן כלי חזק נוסף ליצירת קשרים עסקיים ולשיתוף הפוסטים העסקיים שלכם. התמקדו בקבוצות תוכן, בתחום העיסוק שלכם או של הארגון שלכם. היו מעורבים שם.

עמוד עסקי – העמוד העסקי זה עמוד החברה שלכם, עם כלל המידע אודות החברה, מוצרים /שירותים, שיוך לענף, מיתוג החברה, קישור לאתר החברה, וכל נכס דיגיטלי רלוונטי.

עצבו את העמוד באמצעות תמונת פרופיל ורקע עם לוגו של החברה, וודאו שעמוד החברה שלכם מכיל את כל הפרטים הרלוונטיים: תקציר אודות החברה (כולל תחום או תחומי התמחות), בעלי תפקידים, פירוט מקצועי ושיווקי של המוצרים/שירותים, כתובת אתר, מייל, טלפון, סרטוני וידיאו, קישורים רלוונטיים.

החשוב מכל – הדגישו בעמוד העסקי את הפתרונות שאתם מעניקים לקהל היעד שלכם.

זכרו – הן הפרופיל האישי והן העמוד העסקי נסרקים על ידי גוגל ומופיעים ברוב הפעמים במיקומים גבוהים וראשונים.

כיצד ייחשפו קהלים רלוונטיים לעמוד העסקי שלכם?

חברו את חשבונות העובדים והמנהלים בארגון לעמוד העסקי, ובדרך זאת יוכלו לשתף את העמוד ולהגדיל את מספר העוקבים שלו.

בכל מקרה, מומלץ תמיד כי כל מידע אשר אתם משתפים בהקשר עם שירותי החברה, בין אם כפוסט/מאמר, הוא ישותף מהעמוד העסקי שלכם.

באמצעות כלי ניתוח האנליזה של לינקדאין תוכלו לקבל ניתוח על המידע שפורסם, טווח הגעה, כמות עוקבים, הקלטות, אינטראקציות, תגובות ולהבין את רמת האפקטיביות של השיווק השוטף שאתם עושים בלינקדאין.

ואם אתם רוצים לעלות רמה למתקדמים, שדרגו את החשבון החינמי שלכם לחשבון פרימיום. השדרוג, בין השאר, יאפשר לכם להשתמש באופציות לכלים נוספים לאיסוף מידע ממוקד יותר.

חשוב לזכור ששפת הממשק בלינקדאין היא אנגלית, למרות שניתן לכתוב גם בעברית. אם החלטתם על עברית, אזי בתוספת לאנגלית ולא במקום.

והמלצה אחרונה וחשובה – הקצו גורם שיווקי בארגון שלכם שיהיה אמון על הרשת העסקית, הגדירו את תחום ההתמקצעות והאחריות שלו, העניקו לו את הזמן והכלים. יש לו תפקיד חשוב מאוד.

בהצלחה!

הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית חברת מרקטינג סולושיין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים