ברוכה הבאה Windows 11

חברת מיקרוסופט חשפה את מערכת ההפעלה החדשה Windows 11, שתהיה זמינה בסתיו הקרוב, וכוללת חידושים ושיפורים רבים, בהם חלון ווידג'טים בדומה לסלולר, עבודה בריבוי מסכים ואפשרות להתקין אפליקציות אנדרואיד

מיקרוסופט קשובה למבקרים. Windows 11

בסופו של דבר קשה לומר שאירוע ההכרזה הרשמי שערכה אתמול (יום ה') מיקרוסופט (Microsoft) עבור Windows 11 הפתיע מישהו. כל מי שעקב אחרי הרשת בחודש האחרון, ונתקל בהדלפות שמיקרוסופט עצמה אישרה שהיו אמיתיות, כבר בעצם ראה הכל. או לפחות את מירב הדברים הגדולים שמציעה מיקרוסופט במערכת ההפעלה החדשה שלה.

רבים מהאלמנטים, כולל הקטנים – כמו הפינות המעוגלות של החלונות, שאבה מיקרוסופט מהעבודה על Windows 10X, שהייתה אמורה להיות מערכת ההפעלה הקלה של החברה. זה בא לידי ביטוי, לדוגמה, בתפריט "התחל" החדש, שמיקרוסופט הפכה לפשוט וברור יותר, תוך ויתור על האריחים החיים שהיו מתעדכנים בתכנים תואמים, או בכך שהכפתור של התפריט, ולמעשה כל הצלמיות בשורת המשימות, מקובצים במרכז ולא בצד ימין או שמאל, בתלות בשפת הממשק, אחד האלמנטים שהיו הכי מזהים, עד עכשיו, את המשימות ב-macOS.

עוד דבר בולט בשורת המשימות הוא צלמית חדשה שפותחת חלון של ווידג'טים, בדיוק במו בטלפון נייד. ניתן יהיה לסדר את החלון הזה כפי שרוצים, ואחד האלמנטים הבולטים בו אמור להיות תזרים חדשות, שבאמצעות שימוש בבינה מלאכותית יידע להציג בפני כל משתמש את החדשות שמעניינות אותו, בסופו של דבר. וכן, זה כמובן מזכיר מאוד את Google News.

צלמית חדשה אחרת היא Chat from Microsoft Teams – תולדה של אורח החיים ההיברידי שלמדנו להכיר בשנת הקורונה. לחיצה עליה תאפשר ליצור קשר מיידי בטקסט, קול או וידיאו עם אנשי קשר, ולא משנה באיזו מערכת הפעלה הם משתמשים, אם כי הצד השני יזדקק להתקנה של Teams עצמה.

שינוי מעניין אחר הוא העבודה בריבוי מסכים. תכונה חדשה שמכונה Snap layouts תאפשר לחלק את שטח המסך/מסכים לכמה אזורים, בתצורות שונות, ואז להצמיד חלונות שונים לכל אזור. Windows 11 תזכור את החלוקה ואת מיקומי החלונות, וכשהיישום ייפתח בשנית הוא יוצמד בדיוק לאותו אזור. המערכת גם תדע להסתדר טוב יותר עם שינוי, או הוספה והסרה של מסכים נוספים, ותדע, למשל, להחזיר חלון למסך אחר לאחר חיבורו מחדש אם הוא היה שם מתישהו.

מיקרוסופט גם מציגה עיצוב חדש ונקי יותר לחנות, שמקרבת אותה קצת יותר למה שמציעות חנויות האפליקציות של  אפל (Apple) וגוגל (Goole), וכאן גם הייתה ההפתעה המשמעותית היחידה של מיקרוסופט: באמצעות שיתוף פעולה עם אמזון (Amazon), החנות תכלול גם אפליקציות אנדרואיד שניתן יהיה להתקין אותן משולחן העבודה, כמו כל אפליקציה טבעית אחרת של Windows.

היכולת הזאת הושגה למעשה באמצעות טכנולוגיה קניינית שפותחה בידי אינטל (Intel) ומכונה Intel Bridge Technology. היא יודעת לתרגם למעשה פקודות שאינן מיועדות להרצה בסביבת x86 ולתרגם אותן לפקודות שמתאימות לסביבה הזאת, ולא משנה אם מדבור במעבד של אינטל או של המתחרה הגדולה AMD. יכולת זו עובדת עם כל האפליקציות שלא נכתבו בג'אווה או עם פקודות x86 טבעיות. אינטל פנו גם אל המפתחים והבטיחו הקלות גדולות מאוד למי שיבחר לייצרואפליקציות Windows 11, כולל עד אי גביית עלויות בכלל עבור מי שיספק מערכת הפצה משלו כחלק מהאפליקציה.

בהיבט של ה-IT לא יחול שינוי גדול, אם בכלל, לעומת Windows 10 – וכאן אולי באה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר העובדה שמדובר למעשה בהחלטה של מיקרוסופט לקרוא לעדכון הבא של Windows 10 פשוט Windows 11.

"היום זה ציון דרך חשוב מאוד, התחלה של עידן חדש. אני נרגש מזה שהצלחנו לדמיין ואז ליצור מחדש ממשק, ומהדפדפן עד לחנות, הכל. לאורך כל דרכה Windows אפשרה לכל כך הרבה אנשים לחלום בגדול, להתאים את המציאות ולהרוויח מהיצירה שלהם. עם Windows החדשה אתם יכולים לצרוך אפליקציות ולייצר אותן, אתם יכולים לרכוש מחשב או לבנות, אתם יכולים לקנות מעסק ולמכור כעסק", כך אמר סטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר מיקרוסופט במהלך האירוע המקוון.

סטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר מיקרוסופט, באירוע חשיפת מערכת ההפעלה החדשה. צילום: מיקרוסופט

סטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר מיקרוסופט, באירוע חשיפת מערכת ההפעלה החדשה. צילום: מיקרוסופט

הוא קבע, כי ל-Windows יש מקום חשוב בעולם שלנו, ושהיא בעצם פותחת בפני המשתמשים בה הזדמנויות. "לא יכול להיות מחשוב אישי בלי להסיר את המחסומים ולספק בחירה אמיתית בין האנשים שאליהם אנחנו מתחברים, החברות ואפילו כיצד אנחנו מחלקים את תשומת הלב שלנו. ולכן אנחנו מקילים על החיבור למה שאתם רוצים דרך כל התקן שתרצו. Windows היא במה לשאיפות שלכם, כדי שתוכלו ליצור משהו מוצלח, ואנחנו רוצים בדור החדש להעצים ולתת לכם השראה ליצור. והכי חשוב: זו לא רק מערכת הפעלה, זו פלטפורמה ליוצרי פלטפורמות כדי לאפשר לאנשים ליצור את הקישוריות והעסקים שלהם, ועם דברים שגדולים מ-Windows עצמה, כמו הרשת. אנחנו בונים אל העשור הבא ומעבר לכך".

Windows 11 אמורה להיות מושקת בפעול בסתיו הקרוב, במקום עדכון 21H2 של Windows 10 לשעבר. מיקרוסופט הודיעה שכמו בפעם הקודמת, בעלי Windows 10 חוקי יוכלו לשדרג בחינם למערכת החדשה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים