השעון החכם שפייסבוק מתכננת – עם שתי מצלמות ובגישה שונה מהשעונים הקיימים

בהמשך לדיווחים שכבר פורסמו על התוכנית של פייסבוק להשיק שעון חכם, כעת נוספים פרטים חדשים על השעון - שמציע גישה שונה מהשעונים הקיימים בשוק ועתיד אולי לפתוח חזית תחרות חדשה מול השליטה אפל

אילוסטרציה: BigStock

עוד בפברואר האחרון פורסמו דיווחים על השעון החכם שפייסבוק (Facebook) מתכננת להשיק בקיץ הבא, ושעד כה לא אישרה את קיומו, וכעת נוספים דיווחים עם פרטים נוספים עליו.

לפי הדיווחים החדשים, פייסבוק מתכננת שעון עם גישה שונה מזו של השעונים הקיימים בשוק: יהיו לו שתי מצלמות, וניתן יהיה לנתקו מן הרצועה כדי לצלם תמונות וידיאו ולשתף אותם לרוחב השירותים והאפליקציות של פייסבוק, בהם אינסטגרם. המצלמה שעל המסך תהיה מיועדת בעיקר לשיחות וידיאו, ומצלמה נוספת בגבו, עם מיקוד אוטומטי וב-1080 פיקסלים, תוכל לשמש לצילום וידיאו כאשר מפרידים אותו מן הרצועה. בנוסף, השעון מתוכנן גם לשמש כרצועת כושר ועם יישומי בריאות, כמו ניטור דופק.

לפי הדיווחים, פייסבוק עובדת עם חברות נוספות כדי ליצור אבזרים שונים לשימושים נוספים, כמו  למשל לחברו לתרמיל גב.

הרעיון על פייסבוק הוא לעודד אנשים להשתמש בו כמו שהם משתמשים בסמארטפון, וזאת במסגרת מאמציו של המנכ"ל, מארק צוקרברג, ליצור התקנים צרכניים שונים מאלה של אפל (Apple) וגוגל (Google) – המתחרות החזקות ששולטות בפלטפורמות הסלולרית שפייסבוק תלויה בהן כדי להגיע לאנשים.

השעון שפייסבוק מתכננת כמוצר לשימוש ייחודי על פרק כף היד פותח חזית תחרות חדשה מול  אפל, שממקמת את עצמה בנחישות כמגינת הפרטיות באמצעות הגבלה של איסוף נתונים שאפליקציות כמו פייסבוק יכולות לאסוף, בעוד פייסבוק במשך שנים מעורבת בשערוריות בנושא הטיפול שלה בנתוני משתמשים.

עוד לפי הדיווחים, פייסבוק עובדת מול ספקיות הסלולר המובילות בארה"ב מתוך כוונה שהשעון יהיה יחידת סלולר בפני עצמה ולא יפעל רק כשהוא מחובר לסמארטפון, וכדי שיימכר בחנויות של המפעילות ברחבי ארצות הברית.

אנשים המקורבים לנושא שצוטטו בידיעות בעילום שם טוענים שהוא יגיע בצבעים לבן, שחור וזהב, וכי החברה מקווה למכור בתחילה בהיקף התחום הנמוך של שש ספרות. רק לצורך השוואה, לפי חברות הסקרים אפל מכרה 34 מיליון שעונים בשנה שעברה.

הגירסאות העתידיות של השעון, לפי הדיווחים, מתוכננות לשמש כהתקן עיקרי להזנת מידע עבור משקפי המציאות הרבודה שפייסבוק מתכננת, ושצוקרברג מאמין שיהיו בעתיד נפוצים כמו טלפונים סלולריים. החברה מתכננת גם להשתמש בשעון בטכנולוגיה שרכשה מ-CTRL-labs – סטארט-אפ שפיתח רצועת יד שמסוגלת לשלוט במחשב באמצעות תנועות פרק כף היד.

התוכנית על צוקרברג היא להשיק את הגירסה הראשונה של השעון בקיץ 2022, והחברה כבר עובדת על הגירסה השנייה והשלישית. לפי השמועות, הוא יתומחר באזור ה-400 דולר, אם כי זה עוד עשוי להשתנות, כמובן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים