נשים ומחשבים: ספיר גביזון, ג'ינג

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ספיר גביזון,  מפתחת Full Stack בחברת ג'ינג

ספיר גביזון,  מפתחת Full Stack בחברת ג'ינג. צילום: פרטי

שם ותפקיד: ספיר גביזון,  מפתחת Full Stack בחברת ג'ינג (Jeeng).

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון, שירות של ארבע שנים בחיל המודיעין – שנתיים חובה כ-help-desk ושנתיים קבע כ-DBA.

סטטוס משפחתי: רווקה.

ותק בתפקיד: שבעה חודשים.

תפקידים קודמים: מנהלת מסדי נתונים (DBA) כחלק משירות הקבע בצבא.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? 

הגעתי לתחום לראשונה כתלמידת תיכון, כאשר בחרתי במגמת מחשבים. אציין שבתור תלמידה, זו לא הייתה נטייתי הטבעית, אך מתוך סקרנות ושכנועים רבים של אבי, החלטתי לתת לזה הזדמנות ולנסות, כי מה כבר אפשר להפסיד. מבלי לשים לב, כבר אז, באותה החלטה, נסללה דרכי לעולם הטכנולוגי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? 

לא ניתן להתעלם מהעובדה שהאפליה קיימת ובועטת בתחום הטכנולוגי, המאופיין כעולם גברי. האפליה ניכרת במספר המועט של נשים לעומת גברים באוניברסיטאות ובחברות היי-טק רבות. הפער קיים בתנאים התעסוקתיים, באפשרויות הקידום וכמובן בשכר. עם זאת, יש לציין שהמודעות לנושא עלתה מאוד בשנים האחרונות ויש מגמת שיפור משמעותית. הקימו מגוון רחב של ארגונים התנדבותיים לקידום נשים בתעשייה מכל גיל ורקע תעסוקתי, חברות ענק מנסות לאזן את הפער המגדרי על ידי הגדרת תקנים ייעודיים לנשים.

אני מאוד אופטימית לגבי העתיד ודוחפת את כל מי שקוראת את הכתבה – בין אם זו נערה, אמא או סתם מישהי שרוצה לעשות שינוי – קחו קורס באחד מהאתרים החינמיים, תראו סרטונים ביוטיוב, תאזינו לפודקאסטים על השינויים והפיתוחים הטכנולוגיים, ייתכן שזה יעניין אתכן ויפתח לכן עולם ומלואו!

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

"אם אהיה צינית לרגע, העניין של פנייה בלשון זכר בכל כתבה, מאמר או אפילו מבחן שבו נבחנתי במהלך התואר, ייתכן שזו אפליה… :) ובנימה רצינית, לשמחתי הרבה לא חוויתי על בשרי את הפער המגדרי. אני מאמינה שזה נובע מכך שאני עובדת בחברה שמאמינה בשוויון זכויות מלא ומעודדת נשים לעבודה בתחום. נוסף לכך, אני מנסה להסתכל על הפער הזה כאתגר, להתקדם כמה שאפשר כדי לשבור את הסטיגמות ותקרת הזכוכית. ההסתכלות הזאת יוצרת הזדמנויות ומאפשרת לי לצמוח ולגדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים