פוג'יטסו וטושיבה מנהלות מגעים למיזוג פעילות הסלולר שלהן

בכירים בחברה הכחישו דיווחים שלפיהם העסקה קרובה לסגירה, ואמרו, כי מדובר במגעים ראשוניים בלבד ● אם ייצא אל הפועל, יניב המיזוג את יצרנית הטלפונים הסלולריים השנייה בגודלה ביפן, ויעניק לחברות נתח משותף של 19% מהשוק המקומי - אחרי שארפ, שמחזיקה בנתח של 26%

מנהלי פוג'יטסו (Fujitsu) וטושיבה (Toshiba) החלו לקיים מגעים על האפשרות למזג את פעילויות הסלולר של שתי החברות – מהלך שיניב את יצרנית הטלפונים הסלולריים השנייה בגודלה ביפן, על פי בכירים בשתי החברות.

הבכירים, שביקשו לשמור על עילום שם, מאחר שמדובר על יוזמה פרטית, הדגישו, כי המגעים הינם ראשוניים בלבד, וכי ייתכן שהם לא יבשילו לכדי עסקה. הם גם הכחישו דיווח שהתפרסם ביומון העסקים היפני ניק'קיי, ולפיו המשא ומתן נמצא כבר בשלבי סיום.

המיזוג יסייע לחברות לחלוק בעלויות הכרוכות בפיתוח מכשירי טלפון חדשים, ויעניק להן נתח משותף של 18.7% מהשוק המקומי – אחרי שארפ (Sharp), שנמצאת במקום הראשון עם נתח של 26.1%. כיום נחשבת פוג'יטסו ליצרנית השלישית בגודלה של טלפונים סלולריים ביפן, וב-2009 נמכרו למעלה מחמישה מיליון מכשירים מתוצרתה.

להערכת משקיפים, שיתוף הפעולה נועד לסייע לחברות להתמודד עם התחרות הגוברת בשוק הצפוף של הטלפונים הסלולריים. לכך יש להוסיף את העובדה שחברות דוגמת נוקיה (Nokia) וסמסונג (Samsung) מכרסמות בנתחי השוק המסורתיים של החברות היפניות, ואפל (Apple), היצרנית של מכשירי iPhone, זוכה להצלחה גוברת גם ביפן.

אם המיזוג בין פוג'יטסו לטושיבה אכן ייצא לפועל, יעמוד מספר יצרניות הטלפונים הסלולריים ביפן על 6 – בהשוואה ל-10 אך לפני שלוש שנים. בתחילת החודש מיזגו החברות NEC, קסיו (Casio) והיטאצ'י (Hitachi) את פעילותן בתחום זה, ויצרו את החברה הממוזגת NEC Casio Mobile.

עם שיעור חדירה של 97%, "נחשב השוק היפני לרווי, והצמיחה מוגבלת להחלפה של מכשירים ישנים בחדשים. אי אפשר למצוא ביפן לקוחות שאין להם עדיין טלפון סלולרי", ציין מייק מורגן, אנליסט בכיר למכשירים סלולריים בחברת ABI Research. "המיזוגים הם הדרך היחידה לשרוד".

לדברי מורגן, הידיעה על המגעים למיזוג בין פוג'יטסו לטושיבה אינה מפתיעה, נוכח שיעור החדירה הגבוה ובהתחשב בעובדה שביפן עברו למודל חדש של סבסוד. "עם זאת, תמוהה העובדה שחברה יפנית מתמזגת עם חברה יפנית אחרת. כדי לצמוח, צריך לצאת מתחומי יפן", הוסיף.

יצוין, כי מבחינה היסטורית, חברות יפניות אינן זוכות בדרך כלל בהצלחה כשהן מנסות לפעול מחוץ לתחומי ארצן. כדאי לקחת דוגמה מקיוסרה, שהעבירה את עסקי המכשירים מהקצה התחתון לארצות הברית ולאמריקה הלטינית, וזכתה להצלחה מסוימת בלבד – אמר מורגן. "זה המרב שהן יכולות לקוות לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים