"בלי שיתופי פעולה בסייבר – העולם יהיה דל קלוריות בדיגיטל"

בנאומו בכנס אבטחת המידע והגנת הסייבר GISEC הנערך השבוע בדובאי, ד"ר מוחמד אל-כווייתי, ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות הערביות, קורא לקידום בריתות ושיתופי פעולה בינלאומיים לטובת התפקוד של הכלכלה הדיגיטלית העולמית

ד''ר מוחמד אל-כווייתי, ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות הערביות. צילום: דוברות ממשלת איחוד האמירויות

"לא רק שאיומי הסייבר גדלים בהיקף ובנפח שלהם, הם גם מתפתחים ומשתכללים מבחינה טכנולוגית. לכן, המסר אותו אני נושא בעולם הוא הצורך בשיתופי פעולה בינלאומיים ורב לאומיים. הדבר חיוני לטובת התפקוד של הכלכלה הדיגיטלית העולמית. זאת, כי אם לא ייערכו שיתופי פעולה שכאלה, העולם יהיה דל קלוריות ודל יכולות בדיגיטל", כך אמר ד"ר מוחמד אל-כווייתי, ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות הערביות.

ד"ר אל-כווייתי היה נואם מפתח ביומו השני של כנס אבטחת המידע והגנת הסייבר GISEC, הנערך השבוע בדובאי. בכנס משתתפות חברות סייבר ישראליות רבות.

"אם כן נצליח במאמצים שלנו לקידום בריתות ושיתופי פעולה שכאלה, הדבר יסייע לא רק ברמה הבינלאומית, אלא יביא להעלאת הרמה של אבטחת מידע והגנת הסייבר בכל מדינה ומדינה, קטנה כגדולה", ציין.

שיתופי הפעולה הבינלאומיים, אמר ד"ר אל-כווייתי, "הולכים יד ביד עם שני מוטיבים חשובים: שקיפות ואמון. רק על ידי יישום של שקיפות בין כל השחקנים הלאומיים והבינלאומיים, יגיע האמון. מדובר בשתי אבני דרך חיוניות להצלחת המהלך, שיביאו לכך שסביבת אבטחת המידע בכל ארגון תיהנה ממנו. לאף ארגון או מדינה אין את היכולת להתמודד עם הרעים לבד, מה גם שנדרש להיערך למתקפות מראש. המענה למצב מורכב זה הוא שיתופיות, שיתופי פעולה חוצי גבולות ומגזרים".

"אנו פועלים יחד עם ארצות רבות לבניית הפלטפורמה הבינלאומית הזאת לשיתופיות בתחום הגנת הסייבר", אמר ראש מערך הסייבר של האמירויות, "ועושים זאת במגוון דרכים, באופן דו-מדינתי, רב-מדינתי ואזורי, כמו גם בכל הרמות – מרמת המדינה ומטה. היעד הוא להפיץ את בשורת האמון בין כלל הגורמים, על מנת לקדם את החדשנות ברמה הגלובלית ולהאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית ברחבי העולם".

"אם נצליח בשיתופיות הזו", ציין ד"ר אל-כווייתי, "אז אני מאמין כי עוד ועוד ארצות ירצו להיות שותפות למהלך. דבר אחד ברור כבר בתחילת הדרך: עלינו לעשות זאת בדרך אחרת, עם הבנייה של קונצנזוס בין כלל השחקנים. רק כך אבטחת מידע תהא חלק מאורח חיינו ומהתרבות שלנו".

"זה ייעשה בהדרגה, אבל יחייב הסכמות נרחבות", אמר ד"ר אל-כווייתי, "אבל אני מאמין שניתן להצליח. יש לעשות בידוד ולעקוב אחרי כל מי שנדבק ו/או מדביק – לא רק במסגרת המאבק בקורונה, אלא גם בזירת הסייבר. יש לבנות מערך הגנת סייבר טוב יותר למגזר הציבורי והפרטי, תוך שיתוף מידע. בדיוק כמו שלא נעים לנו לשמור מרחק ולשים מסכות על הפנים בגלל נגיף הקורונה, כך ניתן יהיה ניתן להשיג חיסון נגד הרעים, באמצעות שיתופי פעולה. הדבר נכון בכל העולם, ולא פחות גם באזור. המענה חייב להיות לא רק טכנולוגי, אלא גם ברמה של הכשרה, התמחות והתמקצעות".

"יש לוודא כי כולם יטמיעו תפיסות הגנת סייבר וכלי אבטחה, על מנת לקדם את תחום הגנת הסייבר בעולם היפר-מקושר. כך ניצור חוסן סייבר ברמה התרבותית והעולמית", סיכם ד"ר אל-כוויייתי, "אנו מחויבים לכך, כי האזרחים הם 'בעלי המניות' שלנו. נניע את כלל קהילות האבטחה, את הספקיות בתחום וניצור עולם טוב יותר. נדרש לבנות 'נמל בטוח' בתחום איומי הסייבר לכל העסקים והמגזרים. עבודה ביחד מניבה ערך מוסף לכולם, ואנחנו מעודדים את שיתופי הפעולה הללו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים