שיחה עם רמי קורן, מנהל ארגון השותפים, נוטניקס Med
רמי, מהי הפעילות שביצעתם עם השותפים בשנת הקורונה שחלפה, ומה התכניות להמשך השנה?
"השנה שחלפה הייתה שנת קורונה, שהעבירה אותנו לעבודה מרחוק וביטול כנסים פיזיים, ולצד זה היא הייתה גם שנה של עלייה בביקושים לפתרונות תשתית, המסייעים לעבודה של עובדים רבים בו-זמנית מרחוק. בנוטניקס (Nutanix) Med ביצענו המון וובינרים וירטואליים לשותפים העסקיים בישראל, המון הדרכות על מוצרי הפורטפוליו, הכשרות ייעודיות בפוקוס על מהנדסי השותפים, כולל אנשי ה-Post Sales, שמאוד חשובים עבורנו ויוצרים יחד את היכולת להבין פרויקט וליישמו כמובן. בנוסף לכך, ייצרנו תוכנית תמריצים מדהימה ומשומנת, ליצירת הזדמנויות שמאפשרת לנו לייצר על בסיס קבוע Pipe איכותי של לקוחות פוטנציאליים, דרך ארגון השותפים וההפצה. יצרנו מודל שותפי 'בוטיק' מרשים מאוד, שחי ובועט חזק בשוק ביחד איתנו. אנחנו מחבקים חזק מאוד את השותפים שלנו! בהמשך השנה אנו מתכננים אירוע שותפים גדול וחוויתי, על מנת לומר תודה לשותפים היקרים שעובדים איתנו… וכן מתכננים שיפור תכנית הריבייטים, יצירת קהילת מהנדסי שותפים, אירועי fun, ועוד הפתעות משמעותיות…".
כיצד בנוי מערך השותפים העסקיים של נוטניקס ומה הוא מעניק?
"מערך השותפים בנוי בכמה שכבות מקבילות. יש את שותפי הפוקוס שלנו, העובדים עם השחקנים הגדולים והמשמעותיים ביותר בשוק. מדובר בחברות גדולות לרוב, שזקוקות לפוקוס יומיומי מאיתנו ישירות. עם שותפי הפוקוס אנו פותחים שווקי אנטרפרייז משמעותיים בענפים שונים. בשנה האחרונה היו לנו שיאים משמעותיים עם חדירה לכמות גדולה מאוד של לקוחות וסגמנטים אסטרטגיים. יש את שותפי הבוטיק שהם כמו יהלומים, רשימה מכובדת ומשמעותית של שחקנים איכותיים, מפוקסי טריטוריה או סגמנט ספציפי, איתם לרוב אנחנו מייצרים New logos (לקוחות חדשים), ולרוב בעולמות ה-commercial. יש שותפים "מזדמנים", שגם אותם אנחנו מאוד אוהבים, ואיתם עובדים על בסיס "אופורטוניסטי" – ניצול הזדמנות טובה שמגיעה אלינו ואליהם בהיקף של עסקה או שתיים בשנה. במכפלה של כמה עשרות כאלו, תדמיין כמה עסקים הנישה הזו מייצרת בשנה… לכל השכבות הללו, שעובדות במקביל ולא מעל או מתחת, יש את מכונת ההפצה שלנו, שלרוב נותנת כיסוי כמעט מוחלט לשכבת ה"בוטיק" ולשכבת "המזדמנים". ההפצה שלנו יודעת להוביל איתם עסקה מלאה ובאופן עצמאי כמעט לחלוטין. בכל שכבות השותפים אנחנו מקפידים על רמת ידע גבוהה מאוד, בכל שכבה יש כמה שותפים ברמת הסמכה גבוהה מאוד, כיסוי טכנולוגי מדהים שמאפשר ללקוחות לקבל פרזנטציה פלוס Sales Cycle איכותי, כדי להתמודד עם מכירה טכנולוגית של מוצרי ערך, כאלו שפותרים בעיות אמיתיות ללקוחות".
כיצד אתם תומכים ומלווים את השותפים העסקיים שלכם ולקוחותיהם לאורך השנה?
"הקשר הוא באמת יומיומי, אנחנו מאוד זמינים. כל צוות נוטניקס בישראל דואג על בסיס שבועי לבקר פיזית שותף ולא רק בשביל לשתות קפה, להגיע יחד ללקוחות, להגיע יחד להתקנות, לייצר יחד תכנית עסקית. אנחנו לגמרי בגובה העיניים".