ארה"ב: שנתיים מאסר למפעיל כספומטים שהלבינו ביטקוין ומזומנים לפושעים

הנאשם, קאיס מוחמד תושב קליפורניה, היה הבעלים והפעיל את הירו-קוין - עסק בלתי חוקי של שירותי חילופי כספים ממטבעות וירטואליים לצורך הלבנת הון

גבר מקליפורניה נידון ביום ו' האחרון ל-24 חודשי מאסר בפועל בגין הפעלת עסק בלתי חוקי של שירותי הלבנת כסף וירטואלי ומזומנים. במסגרת "עסקיו" החליף העבריין עד 25 מיליון דולר בסך הכל – חלקם למען עבריינים – באמצעות עסקאות אישיות ודרך רשת כספומטי-ביטקוין.  גזר דינו נחרץ בסוף השבוע (ו') על ידי השופטת ג'וזפין סטטון.

קאיס מוחמד בן ה-37, המתגורר בעיר יורבה לינדה שבקליפורניה, הודה באשמת הפעלת עסק להעברת כספים ללא רישיון, בהלבנת הון ובאי-ציות לתכנית נגד הלבנת הון, המחויבת בחוק המקומי מאז ספטמבר 2020, כך מסרה פרקליטות ארה"ב.

הולבן דרך כספומטים. ביטקוין. צילום אילוסטרציה: BigStock

הולבן דרך כספומטים. ביטקוין. צילום אילוסטרציה: BigStock

לפי קביעת בית המשפט, בין דצמבר 2014 ועד נובמבר 2019 היה מוחמד הבעלים של עסק ללא אישור, ששמו הירו-קוין (Herocoin), לשירותי כספים ומטבעות קריפטו. הוא הציע ללקוחותיו שירותים של החלפת מזומנים בביטקוין, כך הבהיר דובר פרקליטות ארה"ב. מוחמד גבה עמלות של עד 25% על שירותים לא חוקיים אלו, סכום הגבוה בהרבה מזה המקובל בשוק לשירותים חוקיים מקבילים.

להירו-קוין הייתה למעשה מעין רשת קיוסקים בקניונים שונים, תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי דרום קליפורניה, שם הלקוחות יכלו לקנות ביטקוין במזומן, או למכור ביטקוין בתמורה למזומנים שיופקו דרך הכספומטים.

על פי הדיווחים, מוחמד היה מודע לכך שחלק מלקוחותיו עבריינים שכספיהם הגיעו כתוצאה מפעילות בלתי חוקית, ועשה את עסקיו מולם בכל זאת. פרקליטות המדינה קבעה כי בסך הכל, הירו-קוין החליפה בין 15 ל-25 מיליון דולר באופן אישי, וגם בקיוסקים, בשלוש שנות פעילותה.

הפרקליטות הבהירה גם כי מוחמד היה עובד לשעבר בבנק, וידע שהוא נדרש לרשום את החברה שלו ב-FinCEN (ר"ת Financial Crimes Enforcement Network), שהיא רשת אכיפת הפשעים הפיננסיים של משרד האוצר האמריקני. הוא גם ידע כי עליו לדווח על עיסוקיו כבורסה להחלפת מטבעות קריפטו, אך בחר שלא לנהוג כחוק.

יצוין כי מוחמד כן רשם את החברה לבסוף, לאחר בדיקה רגולטורית שנערכה בעניינו ביולי 2018, אך עדיין לא הצליח לבצע בדיקת נאותות ולדווח על לקוחות חשודים, כך הדגימה הפרקליטות במשפטו.

הנאשם נחשף אחרי שבמהלך תקופה בת שבעה חודשים, שהסתיימה באוגוסט 2019, הוא ביצע עסקאות אישיות עם סוכנים סמויים, שהציגו עצמם בפניו כבעלי בר קריוקי שהעסיק נשים מקוריאה ששעשעו גברים בדרכים שונות. מוחמד קיבל מהסוכנים 16 אלף דולר במזומן תמורת ביטקוין, גם לאחר שאמרו לו מפורשות כי הכספים הם מפעילות בלתי חוקית, וכך כרה לעצמו בור – ונתפס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים