אתר גדול לכריית ביטקוין התגלה בבריטניה

המשטרה המקומית חיפשה מתחם לגידול קנאביס ב-טיפטון שבמחוז ווסט מידלנדס, בו שוכנת העיר הגדולה בירמינגהם, אולם בפועל נתקלה במעבדה סודית שבה כורים את מטבע הקריפטו באמצעות מעבדי מחשב רבים במיוחד

אתר כריית הביטקוין שנחשף בבריטניה. צילום: משטרת ווסט מידלנדס

מאגר מאסיבי של כ-100 יחידות מחשב אותר באקראי על ידי משטרת ווסט מידלנדס, לאחר שהשוטרים פשטו על מחסן באחוזת התעשייה של העיר טיפטון, הסמוכה לברמינגהם. השוטרים בכלל סברו שהם עומדים לפרוץ למעבדת קנאביס סודית, אולם בִמקום גילו את המתחם שבו, לפי הסברה, משתמשים במעבדים הרבים לצורך כריית הביטקוין.

המקום, מעין מחסן נטוש, נחשף אחרי שהמשטרה הבחינה שאנשים רבים ביקרו בו כל העת. השוטרים, שסברו בטעות כי מדובר בלופט בו מגודל קנאביס בסתר, חקרו ונתקלו בצינורות חיווט ואוורור, שניתן היה להבחין בהם מחוץ למקום. רחפן משטרתי שהועלה לאוויר זיהה גם מקור חום מרכזי. אלא שההנחה שבמחסן מגדלים קנאביס התגלתה כטעות מיסודה עם הפריצה אליו.

מעבדים, צינורות וחיווטים באתר כריית הביטקוין בבריטניה. צילום: משטרת ווסט מידלנדס

מעבדים, צינורות וחיווטים באתר כריית הביטקוין בבריטניה. צילום: משטרת ווסט מידלנדס

אחרי החשיפה, בבירור שערכה המשטרה מול Western Power – חברת החשמל של המחוז – נמצא שהחשמל בו השתמשו הכורים להפעלת המחשבים, בשווי מוערך של אלפי פאונד, נגנב.

המשטרה תפסה את המחשבים להמשך חקירת המקרה.

סמלת ג'ניפר גריפין מהמחוז אמרה לתקשורת: "זה בוודאי לא מה שציפינו לו. היו שם כל הסממנים של מערך לגידול קנאביס". היא הוסיפה וסיפרה כי זהו מכרה הקריפטו השני שאותר על ידי המשפטה בווסט מידלנדס.

"ההבנה שלי היא שכריית מטבעות קריפטוגרפיים אינה בלתי חוקית כשלעצמה", אמרה גריפין שהסבירה כי מה שלבטח אינו חוקי היא גניבת החשמל הרב שנדרש לצורך הכרייה.

"תפסנו את הציוד ונבדוק אפשרות לתפוס אותו לצמיתות במסגרת חוק הכנסות הפשע", עדכנה גריפין. "איש לא היה ביחידה בזמן (ביצוע – ג"פ) צו החיפוש, ולא נעשו מעצרים – אבל אנו נבצע בירורים עם בעלי היחידה".

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

איך מייצרים מטבע וירטואלי ובלתי נראה?

נזכיר כי כריית ביטקוין אינה כרוכה באמת בחפירה בעומק האדמה, אלא שלמעשה זהו תהליך של אימות עסקאות ביטקוין ממוחשב, המבוצע באמצעות פתרון חידות מתמטיות שלצורכו נדרש כוח חישוב רב, משמע שימוש בחשמל בהיקף אדיר. אחרי אימות העסקה, הכורים מתוגמלים במטבעות ביטקוין חדשים, השווים כיום כסף רב, וזאת למרות תנודתיות רבה בערך המטבע הווירטואלי המפורסם ביותר.

לפי אתר CoinDesk, הבוקר (א'), ואחרי צניחה בשווי הביטקוין בסוף השבוע, שער הביטקוין ממשיך להיות נמוך יחסית ועומד על 35,918 דולר, וזאת לאחר שבאמצע אפריל כבר נסק וחצה את רף ה-63,000 דולר לאסימון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים