מנהל הונו של ביל גייטס מואשם בהשלטת "תרבות פחד" על עובדים

מאז גירושיו מרעייתו החשיפות סביב מייסד מיקרוסופט לא מפסיקות, ואינן מחמיאות, בלשון המעטה ● כעת עולות טענות שמיכאל לארסון, מנהל ההשקעות הראשי של קרן גייטס ושל כלל הונו של גייטס, השליט בקרב עובדיו טרור עם הערות גזעניות וסקסיקסטיות

הולך ומסתבך? ביל גייטס. צילום: וויקיפדיה

שמו של מיכאל לארסון, מנהל ההשקעות הראשי של קרן גייטס ושל כלל הונו של ביל גייטס – באמצעות קרן האחזקות שייסדו השניים, ששמה קסקייד אינווסטמנטס (Cascade Investment) – עלה בימים האחרונים בדיווחים שטוענים כי השליט טרור בקרב עובדים ויצר "תרבות פחד" סביבו.

הניו יורק טיימס דיווח כי לארסון עסק בעבר בדפוס של התנהגות פסולה במקום העבודה, כך לפי עובדים שלו לשעבר. לכאורה, לארסון נהג להעיר לעובדיו הערות סקסיסטיות, מיזוגניות וגזעניות.

מדובר בהאשמה חדשה ולא מחמיאה הקשורה, הפעם לא ישירות אבל בכל זאת הדוקות, לגייטס. מאז שהיזם הטכנולוגי והפילנתרופ המפורסם ורעייתו, מלינדה, הודיעו לעולם בציוץ שהחליטו לסיים בצורה מכובדת 27 שנות זוגיות מתוקשרת, וכזו שנחשבה מוצלחת במיוחד, חרושת השמועות והחשיפות לכאורה סביב גייטס בשיאה.

מלינדה וביל גייטס בימים טובים יותר. צילום: קג'טיל רי, מתוך ויקיפדיה

מלינדה וביל גייטס בימים טובים יותר. צילום: קג'טיל רי, מתוך ויקיפדיה צילום: קג'טיל רי, מתוך ויקיפדיה

עד כה, ומאז ה-4 במאי, עת בישרו הגייטסים על הגירושים, עסק העולם ובהרחבה בחשדות שהסיבה לפרידה המפתיעה נעוצה בקשרים של גייטס עם המיליארדר והפדופיל המנוח, ג'פרי אפשטיין, שהפריעו למלינדה מאז שנחשפה לקיומם. גייטס, שהביע חרטה על קשריו עם אפשטיין, טען וטוען להגנתו כי קשרים אלו היו רק לצורך ניסיונות שידול של המליארדר להרים תרומות לקרן שלו ושל זוגתו דאז.

בהמשך, לאחר שנודע כי בעתירת הגירושין של מלינדה, שהוגשה בקינג קאונטי שבוושינגטון, צוין כי הנישואין "נשברו באופן בלתי הפיך", צצו גם דיווחים על רומן אסור וישן עם עובדת של מיקרוסופט (Microsoft).

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, המתבסס על מקורות אנונימיים הבקיאים בפרטי הפרשה, עובדת מיקרוסופט לשעבר, מהנדסת במקצועה, ניהלה "מערכת יחסים מינית לאורך שנים עם מר גייטס". דובר של מיקרוסופט אישר שהחברה קיבלה מכתב בעניין ב-2019, לפיו גייטס "יזם מערכת יחסים אינטימית עם עובדת החברה בשנת 2000", כך דיווחה רשת CNN. הדובר גם אמר שדירקטוריון מיקרוסופט שכר בעת חשיפת העניין משרד עורכי דין חיצוני לביצוע חקירה "יסודית" סביב הסברה שגייטס ניהל קשר לא ראוי עם העובדת כשהיה חלק מההנהלה הבכירה של מיקרוסופט. אלא שלפי הדיווחים, גייטס פשוט התפטר ביוזמתו מהדירקטוריון לפני שהחקירה הסתיימה והגיעה לכדי מסקנות. דוברו של גייטס אמר לתקשורת כי עזיבתו של היזם והנדבן המפורסם את חבר המנהלים אינה נובעת מהקשר שלכאורה היה לו בעת ההיא, או מהחקירה בנדון.

אל כל החשיפות הללו מתווספות שלל טענות פחות מוכחות כנגד גייטס, שבהן עוסקים חובבי קונספירציות בהרחבה ברשתות החברתיות כבר מזה שנים, וביתר שאת מאז פרוץ מגיפת הקורונה, בדבר מעורבותו של הטייקון בניסיונות "לדלל את אוכלוסיית העולם", שאמנם מעולם לא הוכחו, אבל שיצרו סביבו וסביב המותג שהוא אווירה של ספקנות ואנטגוניזם.

חמש תלונות בלבד או תרבות ארגונית רעילה קבועה?

לכל ההאשמות המטרידות יותר או פחות הללו מצטרפות כעת הטענות נגד לארסון, שבוודאי שאינן עושות טוב לתדמיתו של הבוס הישיר שלו, גייטס.

קסקייד אינווסטמנט מוקדשת כולה אך ורק לניהול הונה של משפחת גייטס, ואפילו מכונה בעיתונות האמריקנית 'ביל ומלינדה גייטס השקעות'. מאחר שלאחר החדשות על הגירושין הופנו העיניים, כאמור, אל בני הזוג גייטס בכלל ואל הונם העצום בפרט, הניו יורק טיימס, שבחר לחקור את החברה שמנהלת את הון העתק הזה, גילה ש-10 מעובדי החברה טוענים כי לארסון הוא סקסיסט, גזען ואדם זדוני למדי. העובדים אמרו לטיימס כי קיימת בארגון 'תרבות פחד' – בגללו.

בדיווח צוין כי לארסון "העריך נשים עובדות על בסיס מידת האטרקטיביות שמצא בהן, הראה לעמיתיו באינטרנט תמונות של נשים עירומות, והעיר הערות מיניות מעת לעת". על פי הטענות, באחת ההזדמנויות גם שאל לארסון עובדת, לכאורה, אם היא מוכנה להתפשט בתמורה לסכום כסף מסוים.

עוד צוין כי לארסון מכנה לעיתים קרובות עובדים "טיפשים" ומתאר את עבודתם כ"זבל".

טענה נוספת שעלתה היא שנהג בגזענות נגד עובד שחור. העובד, שסיפר כי איחר לעבודה משום שהלך להצביע ביום הבחירות בארה"ב, זכה, לפי הדיווחים לכך שלארסון יאמר לו: "אבל אתה גר בגטו וכולם יודעים ששחורים לא מצביעים".

בתשובה לתהייה האם הגייטסים ידעו על התנהגותו של לארסון נודע כי לאחר תקרית זו, ועקב כך שהחלה להישמע ביקורת פנימית על התנהגות הבוס, ביל ומלינדה גייטס נפגשו עם העובד השחור, ככל הנראה כדי לנסות להרגיע את הרוחות.

בכתבה הואשם לארסון גם בבריונות ונקמנות. "כאשר עובד אמר שהוא עוזב את החברה, לארסון החזיר לו בניסיון לפגוע בשווי הבורסה של החברה שבה הוא היה אמור לקבל ג'וב חדש", ציין הטיימס. 

"לפני שנים, בימים הראשונים של הקריירה שלי, השתמשתי בשפה קשה שלא אשתמש בה היום. אני מצטער על כך, אבל עבדתי קשה כדי לשנות זאת", אמר לארסון בתגובה לטיימס.

דובר קסקייד טען כי לארסון ניהל יותר מ-380 עובדים, שהיו פחות מחמש תלונות בסך הכל נגדו, וכי כולן נבדקו ברצינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים