לתקן שגיאות בקוד תוכנה בסביבת הייצור – לייטראן מגייסת 23 מיליון דולר

החברה מתכננת להשתמש בהון שגויס להרחבת צוותי הפיתוח ולהאצת מפת הדרכים של פתרונותיה

מייסדי לייטראן. מימין: אילן פלג ולאוניד בלובשטיין. צילום: יח"צ

לייטראן (Lightrun), המפתחת כלים לתיקון שגיאות ושקיפות קוד למפתחי התוכנה, אשר הוכתרה לאחרונה על ידי גרטנר העולמית בתואר Cool Vendor, הודיעה היום על גיוס של 23 מיליון דולר בסבב גיוס A בהובלת Insight Partners ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Glilot Capital. סך ההון שגייסה החברה עד כה הגיע ל-27 מיליון דולר.

החברה מתכננת להשתמש בהון שגויס להרחבת צוותי הפיתוח ולהאצת מפת הדרכים של פתרונותיה, המשמשים צוותי פיתוח ארגוניים המאמצים את גישת החברה של שקיפות קוד בזמן אמת. לייטראן מאפשרת למפתחים לאסוף מידע מכל שורה בקוד שרץ בזמן אמת ולתחקר אותה מבלי שיהיה עליהם לעבור תהליך של הוצאת גירסאות בכל פעם שהם רוצים להוסיף יכולות ניטור חדשות.

הפתרון של החברה חוסך בממוצע 50% מזמן טיפול הבעיות בקוד התוכנה, כשמרבית הסוגיות הן בסביבות הייצור, שמטבען משרתות לקוחות, או סוגיות בסביבת לקוח. כך, שהמשמעות היא הפחתה משמעותית בפרק הזמן שבו המוצר אינו זמין.

לייטראן נוסדה בשנת  2019 על ידי אילן פלג ולאוניד בלובשטיין על מנת לייעל את תהליכי הפיתוח של תוכנה ותחקורה בזמן ריצה כדי לשפר את איכותה. כיום מעסיקה החברה 20 עובדים במרכז המו"פ בתל אביב, לאחר שבמהלך השנה האחרונה הכפילה החברה את מצבת המפתחים. בעקבות הגיוס היא מתכננת לגייס 20 עובדים עד סוף 2021, בתחומים פיתוח, מוצר וכן הרחבת פעילות השיווק והמכירות בארה״ב. בין החברות הבולטות שאימצו את הפתרון ניתן לציין את סייסנס, טאבולה Yotpo ,WhiteSource ,Tufin ועוד.

"במשך שנים רבות נאלצו מפתחים להשתמש בכלים מסורתיים לניהול ביצועי אפליקציות (APM) ובכלי שקיפות קוד, שתוכננו עבור מפעילים ומנהלי IT המבצעים קורלציה של הנתונים בחלק ה'ימני', רק לאחר שפיתוח השירות הושלם", אומר פלג. "אנו משנים עתה את פרדיגמת השקיפות (Observability) ומוסרים את הכוח לידי המפתחים, שיכולים לאסוף מידע מכל שורה ושורה בקוד שרץ בזמן אמת, דרך שימוש באותם כלי פיתוח שהמפתחים אוהבים וצורכים על בסיס יומיומי. זאת לעומת הגישה המסורתית, שלפיה המפתחים צריכים להגדיר מראש, לפני הוצאת הגירסה, מה המידע שהאפליקציה צריכה לשתף ועל בסיס מידע זה יצטרכו לתחקר בעיות שיצופו בהמשך, כאשר התוכנה תרוץ בסביבות ייצור וסביבות לקוח. לפי הפרדיגמה הזאת, הארגון מייצר כמויות מידע רבות שרובו אינו רלוונטי, אך עדין סובל ממחסור במידע עבור מקרים שלא ניתן היה לצפותם מראש. הדינמיות בשיטה של לייטראן מאפשרת למפתחים ומסייעת להם לאתר בעיות בקוד רץ שמשרת לקוחות מהר משמעותית וכן מאפשר לארגון לחסוך הוצאות רבות על מידע רב שנאסף ללא צורך, בעיקר בגלל המחסור בגמישות של הגדרת המידע". פלג מוסיף, כי "תוך פחות משנתיים אומץ הפתרון של לייטראן על ידי מאות צוותי פיתוח של ארגונים גדולים בישראל ובעולם והוכיח באופן עקבי שהוא מוריד את זמן פתרון בעיות לקוח בכ-50%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים