נשים ומחשבים: מיה ירון, ארטליסט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מיה ירון, מנהלת מחלקת ה-Music Media בחברת ארטליסט

מיה ירון, מנהלת מחלקת ה-Music Media, ארטליסט. צילום: ארטליסט

שם ותפקיד: מיה ירון, מנהלת מחלקת ה- Music Media בחברת הקריאייטיב טכנולוגיה ארטליסט (Artlist).

ותק בתפקיד: ארבע שנים.

תפקידים קודמים: עצמאית בתחום הסאונד – טכנאית רדיו, מפעילת הופעות.

השכלה ושירות צבאי: השכלה – הנדסאית קול במכללת כנרת; מסלול Full Stack – מכללת ג'ון ברייס (John bryce). שירות צבאי – מדריכת טיולים ביס"ש שדה בוקר.

משפחה: נשואה + 1.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומתמיד התחברתי לעולם המוזיקה, שמעתי מוזיקה וניגנתי, ולכן לימודי סאונד היו נראים המשך טבעי עבורי מבחינה מקצועית. ההפתעה הייתה כאשר במהלך הלימודים גיליתי צד נוסף מאוד חזק אצלי: הפן הטכנולוגי. החשיפה לעולמות תוכנה ומחשבים, לדרך בה עובדת מערכות סאונד ולאופן ניתוח מוזיקה והפקה מוזיקלית, עוררה אצלי סקרנות ועניין רב, ופיתחה אצלי את הצד המקצועי שקשור לפיזיקה של המוזיקה, עד כדי כך שבהמשך גם הלכתי ללמוד תוכנה.
שילוב התוכן והטכנולוגיה תמיד עניין אותי מאוד, בעיקר בכל מה שקשור לתהליכים שונים המשלבים את שני העולמות, לדוגמה – תהליך הקלטה של כלים חיים שעובר אחר כך עיבוד טכני של הסאונד על ידי תוכנות ומכשירים שונים, עד לקבלת תמונת מיקס סופי. כלומר, יש כאן הבנה מוזיקלית של איך מופק צליל ספציפי מכלים שונים, עד לרמת הפיזיקה של גלי הקול, שמובילה להבנה עמוקה של אופן העבודה עם כלים טכנולוגיים וביצוע מניפולציה על הסאונד עד לקבלת תוצר מתאים לצורך המוזיקלי.
התפקיד שלי היום מגלם את השילוב הנדיר של העולם המוזיקלי עם הצד הטכנולוגי לניתוח מוזיקה, ומאפשר לי לשלב את שני העולמות באופן שמעניק לי את האפשרות לעסוק בכל מה שאני אוהבת. כלומר, אני עוסקת גם בניתוח ואפיון תוכן מוזיקלי וגם באיסוף נתונים ופיתוח אלגוריתמים, שעל בסיסם התוכן המוזיקלי עובר ניתוח מזוויות מדידות וטכנולוגיות שונות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? ניכר כי הגישה המגדרית השתנתה במהלך השנים האחרונות גם בתעשיית ההיי-טק וגם בתעשיית ה-Sound Engineering, אך עדיין, נכון להיום, אחוז הנשים בהיי-טק נמוך יותר, ובתחום הסאונד סביבת העבודה ברוב המקומות עדיין גברית ברובה. ברמה האישית, כשאני מנסה לגייס נשים למחלקה שלי – אני נוכחת לגלות שהדבר אינו פשוט, כי עדיין אין הרבה נשים שעוסקות בתחומים הללו.
בעיני, בעידן הנוכחי כלל האפשרויות פתוחות לכולם ולכולן, ההתקדמות וההתפתחות המקצועית והאישית בעולמות הללו תלויה למעשה באדם עצמו, ברצון, בכישורים ובמוטיבציה האישית ללמוד ולהצליח, ללא קשר למגדר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? כשעבדתי בתחום הסאונד עבדתי בסביבה גברית בעיקרה, ולמזלי חוויתי לאורך השנים בעיקר הערכה מקצועית, ולא אחת גם התרגשות על עצם היותי אישה בתפקיד. מדובר היה בפידבקים חיוביים, אך במובן מסוים הייתי שמחה אם המגדר כלל לא היה על הפרק, לא לחיוב ולא לשלילה, והיה איזון מגדרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים