Acer ConceptD 3 Ezel: המחשב הנייד שמעז לשנות את הנורמה

הוא חלק מאחת הסדרות המעניינות של אייסר, ConceptD - שמתקשרת ישירות עם עולמם של יוצרי התוכן - ויש בו שילוב של שני צירים, שהופך אותו למעין מחשב 2-ב-1, עם יכולת להפוך לסוג של טאבלט

אם יש דבר אחד ששוק המחשבים לקח משוק הטלפונים, זה את הידיעה שלפעמים צריך להיות מיוחד כדי לבלוט. טוב, זה אולי לא כל כך מדויק, כי המחשבים הניידים היו שם קודם, אבל אין ספק שאם מביטים כיום לשוק הטלפונים עם המסכים המתקפלים לכל הכיוונים, עם הצבעים והמרקמים, הוא הרבה יותר סקסי אם אפשר לומר. יש אמנם התפתחויות מעניינות גם בשוק המחשבים האישיים, ולא צריך ללכת יותר רחוק מ-Thinkpad X1 Fold של לנובו, אבל זה עדיין רחוק מלכבוש את השוק.

אייסר (Acer) תמיד הייתה ידועה כחברה שמוכנה לבחון מחוזות חדשים בתחום המחשוב, מתמיכה בלתי מתפשרת ב-Chrome OS של גוגל מצד אחד, ועד מחשבי משחקים עם גודל מסך מטורף. אחת הסדרות המעניינות שלה היא ב-ConceptD שמתקשרת ישירות עם עולמם של יוצרי התוכן, ולפי החברה אף נוצרה עבורם.

המחשב האחרון שהשיקה במשפחה הזו, ConceptD 3 Ezel, משלב אלמנטים מעניינים מאוד שבהחלט ממצבים אותו כמחשב יוצא דופן, והבולט בהם הוא השימוש בשני צירים: אחד שממוקם במקום הכי סטנדרטי בקצה העליון של המקלדת, שמאפשר לפתוח את המסך עד 180 מעלות לאחור, והשני שממוקם בדיוק במרכז המסך.

השילוב של שני הצירים הופך את הנייד הזה לסוג של מחשב 2-ב-1 עם יכולת להפוך לסוג של טאבלט, כשהמסך פתוח לאחור מעל המקלדת המוסתרת – בדיוק כמו במחשבי 2-ב-1 'רגילים' – אבל גם עם יכולת להזיז את המסך קדימה ואחורה על ציר ה-Z, אם תרצו, ולהביא אותו קרוב לקצה המקלדת, או להרחיק אותו, ובעצם כל זווית באמצע שניתן להעלות על הדעת, קצת יותר גבוה וקצת פחות, העיקר שיהיה נוח במיוחד אם רוצים להשתמש בעט האלקטרוני.

ואייסר בהחלט רוצה שתשתמשו בעט האלקטרוני. כשלא צריך אותו הוא ממוקם בחריץ משלו מקדימה, לצד נוריות התפעול, וקל מאוד להוציא אותו ממקומו ולהחזירו לשם. אולי יש צורך קצת לטפס על עקומת לימוד לגבי השימוש עם מסך המגע בגודל 15.6 אינץ', אבל קל מאוד להגיע לרמת שימושיות בינונית עם העט, וכמו כל דבר, אימון יוביל לשלמות.

ייחודי. ConceptD 3 Ezel של אייסר. צילום: יח"צ

ייחודי. ConceptD 3 Ezel של אייסר. צילום: יח"צ

מחשב שמיועד ליוצרי תוכן מקצועיים

מסך ה-IPS מוגן גם בזכוכית Gorilla Glass 5, בעיקר כדי למנוע שריטות, ולפי החברה הוא כויל במפעל ומציע דיוק צבעים ברמה של Delta E < 2, וזה עוד סימן לכך שמדובר במחשב שמיועד ליוצרי תוכן מקצועיים, כמו גם האישור של פנטון לגבי גווני הצבע המוצגים, וכן התמיכה ב-100% במרחב הצבעים sRGB. התוצאה בפועל היא מסך שמציע תצוגה נהדרת עם צבעים חדים ומלאי חיים.

השילוב של כרטיס תצוגה ייעודי, GeForce GTX 1660 Ti של אנבידיה, עם 4 גיגה-בייט זיכרון ייעודי מסוג GDDR6, בוודאי עוזר לתצוגה, ולמרות שהוא מציע ביצועי משחק לא רעים, זה לא הייעוד של המחשב הזה, והשימוש בכרטיס כאן הוא כדי להאיץ תהליכי עיבוד תמונה, עריכת סרטים וכדומה. הדבר היחיד שקצת חסר כאן הוא שאייסר בחרה במסך ברזולוציית FHD בלבד.

עוד דבר שבולט במחשב הזה הוא הגודל שלו. הציר יוצר מעין מסך נוסף למחשב, וזה בא כחלק ממארז שגם כך כל זוויותיו חדות ומרובעות, אולי בכוונה כדי להקנות לו מראה משרדי כתחנת עבודה, אם כי בגוון לבן פנינה מוצלח מאוד.

משקל של 1.9 ק"ג עבור מחשב עם מסך בגודל כזה, עם עובי של 22.9 מ"מ, זה בהחלט הרבה, אבל זה לא אמור להרתיע את מי שרוצה את הייחודיות שהמחשב זה מציע לעבודת יצירת תוכן.

כל היציאות, ולא חסרות יציאות במחשב הזה לעומת המחשבים הדקיקים שמוצאים בעיקר בשוק, נדחפו עם זאת קדימה משני הצדדים, כדי שיהיו מקום למערכת הקירור הגדולה שרואים את חריציה הרבים בחלק האחורי, וכאמור משני הצדדים – והמחשב אכן קצת מתחמם בעבודה קשה, כלומר ברמה שאפשר להרגיש, וכשמערכת הקירור נכנסת לעבודה היא מרעישה, וחבל.

המחשב הגיע לבדיקה עם מעבד דור עשר של אינטל, ומדובר ב-Core i7-10750H מהמשפחה הביצועית – שהדור ה-11 שלה הוכרז ממש לאחרונה – שמציע שש ליבות פיזיות/תריסר ליבות לוגיות במהירות מרבית של 2.6 גיגה-הרץ. הוא מלווה ב-16 גיגה-בייט זיכרון מסוג DDR4-2933, ויש אחסון SSD בנפח 512 גיגה-בייט. הוא מציע גם תמיכה ב-WiFi 6, ב-Bluetooth 5 ויש גם תמיכה ב-Thunderbolt 3. כל מה שאפשר לצפות לו במחשב תחנת עבודה מודרני יחסית – ו-ConceptD 3 Ezel הוא סוג של תחנת עבודה ניידת בסופו של דבר.

יש גם משטח שליטה ענק מכוסה זכוכית, שמגיב מצוין ומדויק, יש מקלדת בתאורה אחורית כתומה ייחודית, שלמרות טענות החברה מקשיה לא ממש נוחים להקלדה ממושכת, ויש גם תג מחיר בהחלט סביר עבור מחשב כל כך ייחודי, שאכן מספק את מה שהוא מבטיח – 7,879 שקל כולל מע"מ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים