החגיגה השנתית של גוגל – ההכרזות החשובות

שנה אחרי שדילגה לחלוטין על כנס המפתחים שלה בגלל מגיפת הקורונה, חזרה אליו גוגל (Google) השנה באירוע מקוון, עם שלל הכרזות

"כמה טוב לחזור ל-Google I/O". מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, מציג את החידושים. צילום מסך

שנה אחרי שדילגה לחלוטין על כנס המפתחים שלה בגלל מגיפת הקורונה, חזרה אליו גוגל (Google) השנה, ובמידה מסוימת זהו כנס Google I/O הגדול בכל הזמנים. ענקית הטק לא לקחה סיכונים והכריזה מראש שזה יהיה אירוע מקוון, אבל במקביל פתחה אותו לכל מי שרוצה להשתתף ללא צורך ברכישת כרטיסים בכמות מוגבלת, כפי שנהגה בעבר.

ואולי בעקבות זאת, ואולי בעקבות הדילוג בשנה שעברה, כבר ביום הראשון של הכנס היא הכריזה מהמדשאות של הקמפוס הראשי של החברה, ולעיני מעט אורחים ומשתתפים ששמרו על כללי המרחק והמסיכות, על כמות גדולה מאוד של חידושים בכל ההיבטים. חלק מההכרזות הן משנות משחק אמיתיות, אז בחרנו להתייחס קודם כל לאותן הכרזות חשובות יותר, לפחות לדעתנו.

זריקת מרץ ל-Wear OS

ואולי החשובה שבהכרזות, לפחות בהיבט של המשתמשים הסופיים, היא ההכרזה על שיתוף הפעולה עם סמסונג (Samsung) ליצירת הדור הבא של מערכת ההפעלה לשעונים, Wear OS. מזה כמה חודשים ידוע שסמסונג החליטה לוותר על מערכת ההפעלה שלה, Tizen, לדור הבא של שעוניה החכמים לטובת המערכת של גוגל. כעת מתברר שבפועל מדובר במיזוג של Tizen לתוך מערכת Wear OS. השילוב הזה אמור להפוך סוף סוף את מערכת ההפעלה של גוגל למהירה יותר, לכזו שהשעונים המבוססים עליה מחזיקים מעמד זמן ממושך יותר, ולכזו שהאפליקציות פועלות בה באופן יותר מהיר ויעיל. החברות גם התחייבו להניח בידי המפתחים כלים נוחים יותר לפיתוח אפליקציות חדשות שיופיעו ב-Google Play.

יש לצפות ש-Wear OS תזכה גם לשינוי עיצוב לפני שתופץ באופן סופי, ונראה ששעוניה הבאים של סמסונג יהיה הראשונים שיצוידו בה. קצת מאוחר יותר השנה גוגל גם אמורה לממש את הרכישה של פיטביט (Fitbit) ולהציע לראשונה שעונים של החברה עם מערכת ההפעלה המעודכנת שלה.

חידושים ב-Android

כמו בכל כנס Google I/O, חשפה גוגל את החידושים שהיא מתכננת לכלול בגרסה החדשה של Android, שכבר הגיעה ל-12, וזאת לקראת השקת משפחת טלפוני Pixel 6 בעוד כמה חודשים. גרסת הסקירה המוקדמת, המיועדת למפתחים, זמינה להורדה עבור מגוון רחב יחסית של טלפונים, כולל הטלפון החדש של אסוס, Zenfone 8 שהוכרז זה עתה (וכבר סקרנו כאן באתר), כולל טלפונים של שיאומי, וואן פלוס, רילמי ועוד.

הגרסה החדשה עומדת להציע שינוי קיצוני מאוד בעיצוב, לפחות בטלפונים שבהם תבחר היצרנית לשלב אותם. הממשק החדש יהיה צבעוני וגדול יותר, כדי לנצל היטב את יכולות המסכים המתקדמים שמציעות כיום רוב החברות בטלפונים המובילים שלהם, ומעבר לכך. היא תציע ממשק שיודע לשנות את הצבעים שלו באופן אוטומטי בהתאם לבחירת תמונת הרקע עבור מסכי הבית ו/או הנעילה; היא תציע יישומונים (ווידג'טים) יותר צבעוניים ויותר גדולים ויותר אינפורמטיביים; היא תציע עיצוב מחודש של קיצורי הדרך בתפריט ההתראות, עם כפתורים גדולים יותר שקל יותר ללחוץ עליהם, וכן זה דומה למה שמציעה כיום אפל ב-iOS עבור טלפוניה, וזו רק ההתחלה.

פרטיות

מעבר לעיצוב, תציג המערכת דגש חזק יותר על פרטיות המשתמש. ראשית, מערכת הרשאות המשתמש תתרחב גם לאפליקציות מסוימות ולא רק לרכיבים בטלפון, ושנית היא תהיה מקיפה וקלה יותר למעקב. Android החדשה אף תציע מרכז שליטה ומעקב אחר הרשאות ומצב הפרטיות בטלפון. מעבר לכך, המשתמשים יוכלו להגדיר תיקיות נסתרות במערכת לשמירה על נתונים שיהיו זמינים למערכת ההפעלה אך לא לשימוש חיצוני, וכן לקבוע שתמונות מסוימות יישמרו באפליקציית Photos בתיקייה נסתרת לשימוש פרטי בלבד.

שדרוג במנוע החיפוש

מנוע החיפוש, שהוא למעשה המנוע הראשי של הכנסות גוגל, אמור גם הוא לעבור שדרוג גדול. לפי החברה הוא יקבל כלים חדשים, שיעזרו למשתמשים לקבל תוצאות רבות ומדויקות יותר עם מערכת לימוד ממוחשבת, שתוכל לספק תשובות לשאלות מורכבות, כולל כאלו המבוססות על תמונות – ובמיוחד תוצאות הקשורות באופן מדויק יותר לנושא השאילתה, וממקורות מידע אמינים.

LamDA

LaMDA הוא אחד הפרויקטים המעניינים שהוכרז עליו ב-Google I/O. מדובר בפלטפורמת לשונית טבעית, שעדיין נמצאת בפיתוח, לטובת ניהול שיחות ברורות וחלקות יותר, כולל תרגום תוך כדי תנועה, וזאת לטובת אינטראקציות עתידיות עם המכשירים של החברה, וכמובן עם הסייעת Google Assistant. במקביל, חשפה החברה שרק בחודש שעבר היא תרגמה 20 מיליארד עמודי אינטרנט בדפדפן שלה, Chrome, ו-LaMDA אמורה בעתיד לסייע גם לכך.

החברה הציגה בכנס גם כמה כלי עבודה, ואחד מהם מתאים במיוחד לעידן ההיברידי. קוראים לו Smart Canvas והוא יוצע כחלק מ-Workspaces, סביבת העבודה המשרדית המקוונת של גוגל. בדיוק כמו שהוא נשמע – מדובר בכלי שיתוף פעולה, שיכול לשמש כתרשים עבודה ופעולה קבוצתי, עם תמיכה באלמנטים של שאר הכלים המשרדיים של החברה, כולל של שירות ניהול המשימות Asana. ניתן גם יהיה להשתמש בו במקביל ל-Google Meet, שירות השיחות הקבוצתיות של גוגל, שבעצמו יזכה לכמה שיפורים, כולל תמיכה משופרת בביטול רעשי רקע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים