המפגן לדו-קיום של עובדי סלקום שעורר מחאות וקריאה להחרמת החברה

עובדי סלקום קיימו היום שעת מחאה בעקבות ההסלמה בין הדתות במדינה, שגררה מחאות וגם הודעה של המועצה האזורית גוש עציון, כי תצא למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום סלקום" ● סלקום: "אין ולא היה כל קשר או הזדהות עם השביתה של ועדת המעקב במגזר הערבי. בדיעבד, העיתוי היה שגוי והוא זה שאפשר למי שמחפש להלהיט רוחות, ליצור קשר שלא קיים בין שני הדברים"

מכרז של עיריית רמת גן. סלקום

עובדי סלקום קיימו היום שעת מחאה בעקבות ההסלמה בין הדתות במדינה, והעובדים הפסיקו את עבודתם ועמדו יחד בקריאה לדו קיום, אחווה ואהבת חינם.

ההזמנה שנשלחה לעובדי סלקום. צילום: באדיבות סלקום

ההזמנה שנשלחה לעובדי סלקום. צילום: באדיבות סלקום

בהזמנה שנשלחה לעובדים על ידי אורלי פסקל, סמנכ"לית  משאבי אנוש, ומיה יניב, יו"רית ועד העובדים של החברה, נכתב: "אל תתנו לקומץ קיצוניים לקבוע לנו את סדר היום, מה שאנחנו עושים היום, קובע את המציאות של כולנו מחר".

נראה שכוונת סלקום הייתה טובה, ונבעה מרצון להביע אחדות, אך מנגד – על רקע כוונת השביתה של ערביי ישראל והמצב הסוער במדינה, היא עוררה מחאה חריפה ברשתות החברתיות, עם דרישה להחרים את החברה. בהצהרה רשמית שפרסמה המועצה האזורית גוש עציון היא מכריזה, כי "נצא למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום סלקום. פעלו בחוסר רגישות. מחבלים במשק מבפנים".

גורמים במועצה אומרים כי חברת סלקום חצתה כל גבול: "נדהמנו לשמוע על שביתת חברת סלקום היום, כביכול לתמיכה בדו-קיום יהודי ערבי. כנראה שבסלקום חיים במציאות מדומה משלה. דו-קיום משמעותו עבודה משותפת לטובת שגשוגה וביטחונה של המדינה שלנו. שביתה ביום בו אויבי ישראל מתגייסים לסייע לחמאס בשעת מלחמה על ידי חבלה במשק מבפנים היא לא רק חוסר רגישות כלפי הנפגעים שלנו, היא גם אמירה חמורה כלפי המפעל הציוני כולו".

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון אמר כי מדובר בהתדרדרות מוסרית מהמעלה הראשונה: "שביתה לדו קיום, אתם השתגעתם? רוצים לייצר סימטריה כשאין ולא הייתה סימטריה? אנחנו מצפים מחברת סלקום שתסייע למשק הישראלי, לא שתזיק לו מבפנים עם שביתות וחיזוק לגרועים שבאויבנו. אנחנו  במועצת גוש עציון נעשה את ההפך – נתמוך בכל עובד ערבי שמחרים את השביתה המקוממת ונצא מידית למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום חברת סלקום, עימה אנחנו עובדים היום. סלאמת סלקום – תשבתו בלעדינו!".

מסלקום נמסר, כי "סלקום היא חברה ישראלית, שמשרתת את כלל תושבי המדינה בעיתות רגיעה ועל אחת כמה וכמה בעיתות חירום, כמו הימים הקשים שבהם אנו נמצאים. בסלקום יש עובדים מכל הדתות והאמונות, אשר עובדים יחד, כתף אל כתף, גם בימים האלה. חלקם חוששים ומסכנים את עצמם ברגעים אלה ממש כדי לתת שירות באזורים מסוימים.  אנו מחזקים את ידי חיילי ומפקדי צה"ל ומערכת הביטחון, תומכים ומחזקים את כלל תושבי המדינה ובעיקר את תושבי הדרום, שנמצאים תחת מתקפת טילים אכזרית ומתועבת.

"ההתכנסות היום הייתה בקריאה לדו קיום וחיים משותפים ובאה מהמקום של עובדים שחיים ועובדים יחד. מובן מאליו כי אין ולא היה כל קשר או הזדהות עם השביתה של ועדת המעקב במגזר הערבי. בדיעבד, העיתוי היה שגוי והוא זה שאפשר למי שמחפש להלהיט רוחות, ליצור קשר שלא קיים בין שני הדברים.

"נמשיך לפעול, לשרת ולחזק את צה"ל ואת כלל תושבי המדינה בימים קשים אלה ולפעול לדו קיום ולעבודה משותפת של יהודים וערבים בסלקום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רק אמת!

    מזעזע. גם אני עוזב אותם. אסור לתת עבודה לתומכי טרור.

אירועים קרובים