קנס של 100 מיליון יורו לגוגל באיטליה: חסמה אפליקציה מתחרה

לדברי הרשות האיטלקית, גוגל ניצלה את מעמדה בשוק וחסמה את Enel X, המציעה שירות למכוניות חשמליות, ומתחרה באפליקציית JuicePass של גוגל ● גוגל: "עם כל הכבוד, אנו לא מסכימים עם החלטת הרשות"

קנס באיטליה לגוגל. צילום: BigStock

רשות התחרות האיטלקית הטילה על גוגל (Google) קנס של 100 מיליון יורו משום שחסמה אפליקציה מתחרה.

מדובר באפליקציה בשם Enel X Italia, המתחרה באפליקציית JuicePass של גוגל, המציעה שירות למכוניות חשמליות, כמו איתור נקודות טעינה והזמנת תור לטעינה.

לדברי הרשות האיטלקית, מערכת ההפעלה אנדרואיד וחנות Play של גוגל שולטים בשוק האיטלקי, וגוגל ניצלה את מעמדה בשוק וחסמה את Enel X.

"בכך שסירבה לאפשר את האפליקציה הגבילה גוגל בצורה לא הוגנת את האפשרויות של משתמשי הקצה ליהנות מאפליקציית Enel X Italia בזמן שהם נוהגים וזקוקים לטעינת של המכונית החשמלית שלהם. גוגל  העדיפה את האפליקציה שלה", כתבה הרשות בהודעתה. "הדרת האפליקציה מהפלטפורמה שלה נמשכת כבר מזה שנתיים", הוסיפה הרשות, "ואם תימשך, היא עלולה להעמיד בסכנה את הסיכויים של Enel X Italia לבנות בסיס משתמשים מוצק בעת שמכירות המכוניות החשמליות צומחות בצורה ניכרת". עובדה זו הובילה לפגיעה בצרכנים, ציינה הרשות, ומהווה מכשול להתקדמות טכנולוגית, שעלולה להשפיע על הפיתוח של תחבורה חשמלית.

"אי לכך", נכתב, "הרשות הורתה לגוגל לאפשר את אפליקציית Enel X Italia בפלטפורמה שלה, לצד כלים לפיתוח אפליקציות תואמות ל-Android Auto עבור מפתחי אפליקציות".

גוגל הגיבה לידיעה, ודובר שלה אמר, כי "עם כל הכבוד, אנו לא מסכימים עם החלטת הרשות ונבדוק את האפשרויות העומדות בפנינו". עוד הוסיף הדובר, כי כמה אפליקציות לא נתמכות בפלטפורמת Android Auto המבוססת על בדיקות של היסח דעת, רגולציה ותקנים תעשייתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים