מחצית המשתמשים בעולם דוחים עדכוני תוכנה לסמארטפונים, למחשבים ולטאבלטים

51% דוחים את העדכון מפני שהם מעדיפים להמתין ולבחון האם משתמשים אחרים מדווחים על תקלות לפני שיתקינו את העדכון בעצמם ● קספרסקי: "דחיית העדכון או אי ביצועו חושפת את המשתמש לסכנות אבטחת מידע"

דוחים עדכונים. אילוסטרציה: BigStock

מחצית מהמשתמשים בעולם נוהגים לדחות את עדכוני התוכנה לסמארטפון, לטאבלט או למחשב הנייד בעת קבלת ההתראה, זאת על אף שהם מביאים עימם תכונות חדשות, יכולות מעודכנות, וחשוב מכל –  עדכוני אבטחת מידע, חסימה של פרצות וחולשות ותיקוני באגים – כך לפי מחקר של חברת קספרסקי.

המחקר, שבחן את העדפות עדכוני התוכנה של אלפי צרכנים מרחבי העולם, העלה כי עבור 56% מן המשיבים, הסיבה לדחיית העדכון הייתה שהתראת העדכון צצה בשעה שהיו עסוקים/במהלך העבודה, או, לחלופין, כי הם פשוט לא רצו להפסיק להשתמש במכשיר במהלך עדכון הגירסה. 25% מן המשיבים טענו כי הם דוחים את העדכון כיוון שלא רצו לסגור את היישומים השונים שהיו בשימוש בעת קבלת ההודעה על עדכון התוכנה. בנוסף, 51% מן המשיבים ציינו כי הסיבה לדחיית העדכון היא שהם מעדיפים להמתין ולבחון האם משתמשים אחרים מדווחים על תקלות לפני שיתקינו את העדכון בעצמם.

את המחקר ערכה חברת קספרסקי באמצעות חברת המחקר Savanta בחודש אפריל 2021. במסגרתו נשאלו כ-15,000 משתמשים ממגוון מדינות, בהן ארה"ב, איטליה, ספרד, גרמניה, בריטניה ואחרות, על הרגלי עדכוני התוכנה שלהם בסמארטפונים, בטאבלטים ובמחשבים – בין אם אלו מיועדים לעבודה ובין אם לשימוש פרטי.

חברת המחקר מציינת, כי לדחיית מועד התקנת עדכון הגרסה עשויות להיות השלכות חמורות למדי, בעיקר כי עדכוני תוכנה למוצרי האלקטרוניקה השונים – סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים ועוד – נוהגים להכיל גם עדכוני אבטחה. עדכונים מסוג זה מטרתם לשפר את אבטחת המידע של המוצר, ולעיתים לחסום פרצת אבטחה או חולשה שהתגלתה בתוכנת המכשיר. על כן, דחיית העדכון או אי ביצועו חושפת את המשתמש לסכנות אבטחת מידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים