נשים ומחשבים: לימור גוטליב, סופרסמארט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: לימור גוטליב, מנהלת פיתוח ומחקר בחברת סופרסמארט

לימור גוטליב, מנהלת פיתוח ומחקר בחברת סופרסמארט. צילום: עומר געש

שם ותפקיד:  לימור גוטליב, מנהלת פיתוח ומחקר בחברת סופרסמארט.

ותק בתפקיד: ארבע שנים.

תפקידים קודמים: ניהול של צוותי פיתוח ומחקר בחברות היי-טק שונות, בהן CA, ריטליקס/NCR.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון ושני במדעי המחשב במרכז הבין-תחומי הרצליה.

משפחה: נשואה + 3 ילדים מקסימים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עוד בהיותי ילדה נמשכתי מאוד לתחום הטכנולוגי והמתמטי. אני זוכרת את המחשב הביתי הראשון שקנו לי הוריי בגיל 10, זו הייתה ממש חגיגה בעידן שבו רק למעט מאוד אנשים היה מחשב בבית. אני אוהבת שדברים מסודרים אצלי בראש, שאפשר להסביר דברים ולהוכיח בצורה ברורה והגיונית שלא משתמעת לשני פנים. יש סיפוק לא נורמלי בלהצליח לפתור בעיות מורכבות ומאתגרות בצורה אופטימלית ברמה היומיומית ולהוציא תוצר שמביא ערך לשוק ומשפיע על חוויית הקנייה של המון אנשים. כשאני מגיעה להתקנות ונכנסת לסניפים שונים של רשתות השיווק שהטכנולוגיה שלנו מוטמעת בהם, אני מתרגשת לראות את ההשפעה שיש לנו על אורך התורים ואת האופן שבו הטכנולוגיה עובדת. זה סיפוק אדיר לראות את המוצר עובד ואיך הוא משדרג את חוויית הלקוח. המצלמה על המתקן סורקת ומזהה את המוצרים ובודקת התאמה למשקלם, ובמקביל המערכת מאתרת דפוסי קנייה קודמים של הלקוח בעזרת בינה מלאכותית, לומדת לאורך זמן את הרגלי הצריכה שלו – מה שמאפשר ללקוחות לסיים את התהליך בשלוש שניות, לשלם ולצאת.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

למזלי, במקומות העבודה שעבדתי בהם לאורך השנים לא נתקלתי באופן אישי באפליה על רקע מגדרי. תמיד סבבו אותי נשים בתפקידי מפתח, והצלחתי להתקדם לאן ששאפתי. לצערי, מספר הנשים בתעשייה נמוך ביחס למספר הגברים. יכולתי להבחין בזה בבירור עוד בתקופת לימודיי לתואר במדעי המחשב ובהמשך גם בתעשייה.

אני מאמינה שבחברות הטובות והמצליחות בתעשייה אין מקום לאפליה נגד נשים, אני באופן אישי מחפשת לגייס נשים אצלי בקבוצה כחלק מהתרחבות החברה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי לא, בסופרסמארט יש נוכחות נשית גבוהה, גם בהנהלה וגם בחברה באופן כללי.

 

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איילת

    אלופה. מדהימה. מקור להשראה להרבה נשים.

אירועים קרובים