באו לבקר במאורת הנמר: איתי ואור ויינברגר, ברוט בראדרס

25/04/2021 13:07
מימין: אור ואיתי ויינברגר, ברוט בראדרס. צילום: פלי הנמר

השבוע הגיעו לבקר במאורת הנמר אור ואיתי ויינברגר, מברוט בראדרס (Brute Brothers) – סטארט-אפ חדש, המתמחה בחילוץ ושחזור ארנקי ביטקוין ומטבעות דיגיטליים.

ברוט בראדרס הוקמה על ידי שלושת האחים של משפחת ויינברגר – איתי (43), מיכל (42) ואור (35). אור ואיתי, מתכנתים שהגיעו מעולמות ה-DevOps, עבדו עשור ביחד בעסקים שונים שהקימו וצירפו את האחות מיכל לסטארט-אפ הנוכחי.

במהלך הביקור שוחחנו על החברה ועל פעילותם.

איך ברוט בראדרס מסייעת בשחזור הגישה לארנקים?

איתי: "אנחנו מבצעים את ניסיונות השחזור באמצעות שימוש בפריסת שרתי ענן וניחוש של חלק מהסיסמאות. במקרים אחרים, ניתן לאתר את המטבעות אם הועברו למקומות לא נגישים, ובמקרים שונים הצלחנו לחלץ כספים מאפליקציות ארנק מיושנות שחדלו לעבוד. שחזור הסיסמה מצריך עבודת בלשות, להכיר את הלקוח, את הדפוסים שלו ולמצוא לפי כל אלו אופציות לסיסמאות. היה לנו אפילו לקוח שעבר היפנוזה במטרה להיזכר בסיסמה, אמנם הוא לא נזכר בה, אבל זה גרם לו להגיע לכיוונים חדשים לגבי האפשרויות לסיסמה".

אור: "בנוסף לסיסמה, יש לארנקים גם גיבוי שנגזר ממילון ידוע מראש של 2048 מילים בשפה האנגלית, המאפשר גישה לכסף גם אם איבדת את הסיסמה. אבל גם כאן ישנם שיבושים. ישנם אנשים שכל כך ממוקדים בלבצע קנייה בשער הנוכחי, שהם כותבים את המילים מהר בכתב מסורבל, שאפילו הם לא מצליחים לקרוא את הכתב שלהם, או שהם רשמו אותו על נייר, שכבר מקווצ'ץ' עם כתמי קפה שמקשים על הקריאה. היו לנו גם כמה מקרים שבהם היו חסרות חלק מהמילים".

איך אובדת הגישה לארנק?

אור ואיתי: "בתחילת הדרך שער הביטקוין עמד על סנטים, והיו כאלו שקנו ושכחו מזה, כי זה היה מאות דולרים בודדים, אבל כשהשער עלה והשווי קפץ למיליונים, פתאום נזכרו במטבעות, אבל שכחו את הסיסמה. בניגוד לסיסמה לחשבון בנק או לשירות דיגיטלי אחר, בקריפטו אין גוף שיכול לעזור בשחזור. יש גם תסכול בלראות את הכסף שלך על הבלוקצ'יין, לדעת שהוא קיים ושאתה יודע שהבעיה היא בך, שאתה לא זוכר את הסיסמה. לא היינו ממליצים לשמור את הסיסמנ בדיגיטל מחשש לפריצות, משום שביטקוין זה מזומן דיגיטלי, אם איבדת – זהו. גם בשמירה פיזית צריך להיזהר, היה לנו, למשל, לקוח, ששם את הנייר שעליו רשומים הסיסמה והגיבוי בכספת – והיא נגנבה".

יש לכם מתחרים בתחום?

אור: "תחום הקריפטו בחיתוליו, וכך כמובן גם הנישה של שחזור מטבעות, כך שיש מעט מאוד גופים העוסקים בתחום זה, שלעיתים רבות דורש ידע מעמיק כיצד כל סוג ארנק עובד ובאיזו צורה הוא בוחר להצפין את המידע בו".

אנשים לא חוששים שתיקחו להם את המטבעות?

איתי: "זה באמת החשש הכי גדול של הלקוח. אנחנו מנסים לפצח את השיטה שתעזור לנו לייצר אמון אל מול הלקוחות. אבל עד אז, אני בעיקר מפנה אותם לחקור את הנושא בקהילה ואל מול הפורומים השונים. מובן שעם הזמן, צברנו מוניטין ובנינו יחסי אמון מול הלקוחות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים