רוב נחרץ ממשיבי סקר עולמי של יבמ: הקורונה הפכה אותנו סביבתיים יותר

90 אחוזים מהצרכנים שענו לסקר דיווחו על שינוי התפישה הסביבתית שלהם בשנה החולפת, בזמן שמחצית מהנשאלים מוכנים לשלם יותר על מוצרים "ירוקים"

המודעות אליה גדלה. קיימות. צילום אילוסטרציה: BigStock

סקר בינלאומי של מכון יבמ לערך עסקי (The IBM Institute for Business Value), שנערך במרץ 2021 בקרב 14,000 נשאלים בוגרים בארה"ב, הודו, בריטניה, קנדה, גרמניה, מקסיקו, ספרד, ברזיל וסין, מצא כי מגיפת הקורונה חידדה את התמקדות הצרכנים בקיימות, ואת נכונותם להוציא יותר מכיסם – ואף לקצץ בשכרם – למען עתיד סביבתי טוב יותר.

תוצאות הסקר, שנערך בקרב 14,000 צרכנים בתשע מדינות, מגלות כי מגיפת הקורונה העלתה את המודעות בנושא הקיימות ואף את הנכונות של צרכנים לשלם מכיסם ואפילו להסכים לקיצוץ בשכר כדי לתרום לשמירת הסביבה בעתיד.

תשעה מכל 10 משתתפים בסקר העידו כי מגיפת הקורונה היא שגרמה להעלאת המודעות הסביבתית שלהם, והייתה הגורם העיקרי ששינה את עמדותיהם – יותר מאירועים כמו שריפות ענק, אסונות טבע כתוצאה ממזג אוויר קיצוני, או הסיקור החדשותי של הנושא.

באסיה רוצים לשנות הרגלי צריכה – בארה"ב הכי פחות מתעניינים

למרות המשבר הכלכלי שהולידה המגיפה העולמית, שפגע קשות במצבם הפיננסי של מיליוני אנשים, 54% מהצרכנים  שנשאלו על כך העידו כי הם מוכנים לשלם יותר עבור מותגים התורמים לשמירת הסביבה. 55% דיווחו שקיימות חשובה להם בבואם לבחור מותג. מדובר בשיעור גבוה ב-22% לעומת סקר צרכנים שיזמה IBM לפני פרוץ מגפת הקורונה. קצת יותר משישה מכל עשרה צרכנים אמרו שהם מוכנים לשנות את הרגלי הקניות שלהם, כדי לסייע בצמצום ההשפעה השלילית על הסביבה.

משתתפים בסקר בהודו ובסין הביעו את הנכונות הגבוהה ביותר לשנות את הרגלי הקניה שלהם בהיבט הסביבתי (78% ו-70% בהתאמה). צרכנים אמריקנים, לעומת זאת, דיווחו על רמת הדאגה הנמוכה ביותר באשר לקיימות במגוון נושאים. רק 51% מהם ציינו שהתמודדות עם שינויי האקלים חשובה להם, לעומת 73% מהמשיבים מכל המדינות האחרות. ועם זאת, פחות ממחצית הצרכנים שנשאלו (48%) העידו כי הם נותנים אמון בהתחייבות תאגידית לשמירה על הסביבה. 64% מהמשיבים מצפים לביקורת ציבורית מוגברת בתחומים אלה בשנה הקרובה.

העדפה לעסקים ירוקים יותר. צילום אילוסטרציה: BigStock

העדפה לעסקים ירוקים יותר. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברות וארגונים התומכים בקיימות – מעסיקים אטרקטיביים יותר

על פי הסקר, 71% מהעובדים ומחפשי העבודה אמרו שחברות וארגונים התומכים בקיימות הם מעסיקים אטרקטיביים יותר עבורם. בנוסף, יותר משני שליש מכוח העבודה הפוטנציאלי יעדיפו להגיש מועמדות או להתקבל לעבודה בארגון המפגין אחריות סביבתית וחברתית. קרוב למחצית מהם אף יסכימו למשכורת נמוכה יותר בשביל לעבוד בארגונים שכאלה.

בהתחשב בכך שאחד מכל ארבעה עובדים שהשתתפו בסקר אחר של IBM בפברואר 2021 מתכנן להחליף מקום עבודה השנה, חברות עלולות להיאלץ להתמודד עם תופעה של עזיבת עובדים מצטיינים למתחרים שמגלים אחריות רבה יותר בנושא הסביבתי.

"רמת הדאגה של אנשים בכל העולם ממשבר האקלים הולכת וגוברת. עסקים בכל המגזרים מחפשים דרכים לנקוט בפעולה דחופה ולמלא את ציפיות הלקוחות והמשקיעים, בנוסף למציאת פתרון לאתגרי הקיימות שלהם עצמם", אמר ד"ר מורי סימפסון, האחראי הגלובלי ב-יבמ לקיימות, אקלים ומעברים. "חברות רבות מתחילות לנקוט בצעדים אמיצים ליצירת שרשרות אספקה סביבתיות ושקופות יותר, או לשפר את ניהול האנרגיה והפחתת הפליטות שלהן בעזרת טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ובלוקצ'יין. על-פי הסקר, יותר ויותר צרכנים מוכנים לשנות את האופן שבו הם עורכים קניות, נוסעים, בוחרים מעסיק או אפילו מבצעים השקעות אישיות בהתאם לשיקולי קיימות סביבתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים