ג'ון אספרי, טריליום: "אנו מאפשרים לציית לרגולציות ולהבין לעומק את בעיית איכות הנתונים"

"תפישת ה-DIG של טריליום כוללת, בין היתר, סט תהליכים מיטביים שמסייע לארגונים פיננסיים לעשות שימוש מושכל וממצה יותר בכלים שלנו", אמר אספרי, מנהל תחום הייעוץ האסטרטגי של אזור EMEA בחברה ● גיא אופק, מנהל תחום איכות נתונים בקבוצת אמן: "קיימת מודעות הולכת וגוברת לכך שהנתונים אינם נחלתה הבלעדית של מחלקת ה-IT בארגון, אלא גם של גורמים עסקיים בו"

07/06/2010 17:22

"תפישת ה-DIG (ר"ת Data Intelligence Governance) תכלול, בין היתר, סט תהליכים מיטביים שיסייע לארגונים פיננסיים לעשות שימוש מושכל וממצה יותר בכלים של טריליום (Trillium)", אמר ג'ון אספרי, מנהל תחום ייעוץ אסטרטגי של אזור  EMEA בטריליום. אספרי דיבר במסגרת כנס "איכות נתונים לתחום הפיננסי", שערכה טריליום באמצעות נציגתה בישראל, קבוצת אמן. הכנס, שהופק על ידי קבוצת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר (ב') ב-"בית הירוק" בתל אביב.

אספרי התייחס בדבריו בעיקר ל-Trillium Discovery בגרסתה ה-13, שתושק בספטמבר. הגרסה, הסביר, תציג שיפורים ביכולות העסקיות ובספריות החוקים העסקיים, ותאפשר הורדה של templates לחוקים עסקיים מפורטל הלקוחות של טריליום.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בכנס הוצגה, לראשונה בישראל תפישת החברה בנושא Data Governance. הגישה פותחה בעקבות ניסיונות טריליום לסייע ללקוחות עם דרישות הרגולציה של בזל-2. היא מאפשרת לארגונים להבין טוב יותר את העסק ואת האפקט הפיננסי של בעיות איכות הנתונים. הגישה מסייעת לארגונים לצאת מהרעיון של "חיפוש מתחת לפנס", ולממש בקרה ותחקור תמידיים, באופן אוטומטי – גם במקומות שבהם לא צופים בהכרח בעיות ושגיאות.

לדברי גיא אופק, מנהל תחום איכות נתונים בקבוצת אמן, קיימת מודעות הולכת וגוברת לכך שהנתונים אינם נחלתה הבלעדית של מחלקת ה-IT בארגון, אלא גם של גורמים עסקיים בו. כך, למשל, ישנה אחריות ובעלות על הנתונים למנהל מחלקה מסוימת, אשר אחראי לנתונים במערכות שלו – הן ברמת הגילוי והן ברמת הבקרה. עוד ציין אופק, כי לפי טריליום דרוש שלנתונים לא יהיה רק בעלים אלא גם Data Stewards ו- Data Custodians. תפקידיהם יתפרסו במרחב שבין ה-IT ל- Business  בפעילויות שונות – החל בתחקור נתונים מורכב, דרך הפצתם ודיוורם לגורמים העסקיים השונים בארגון, וכלה בקבלת ההחלטות של ה-data Owners בארגון לגבי הנתונים.

"ליבת הארגון הפיננסי היא נתוניו. תחום זה זקוק כיום במיוחד לתחקור ותהליכי איכות נתונים מיטביים, כיוון שהוא עומד תחת דרישות רגולטוריות שמחייבות חקירה מעמיקה של נתוני אשראי, טרנזקציות, נתונים ביטוחיים ומנהליים. גם ברמה העסקית יש לכך ערך, כי נתונים רבים משפיעים על הרווחיות של הארגון ועל היכולת שלו להתמודד עם משברים ואתגרים, ולזהות טוב יותר עסקאות מפוקפקות. אמן זיהתה בשוק הישראלי בשלות בתחום הזה. לא מעט ארגונים, כמו בנק הפועלים והפניקס, עושים שימוש בכלים של טריליום ומצליחים לאמוד סיכונים ולטפל בנתונים מנהליים בהצלחה – בין היתר, כדי לציית לשלל רגולציות, ובעיקר לבזל-2 וסולבנסי".

אורח נוסף שהגיע מטריליום העולמית הוא וולטר וויין, מנהל השיווק באזור EMEA, שאף נפגש עם מספר לקוחות של החברה בישראל. "היה לי חשוב להגיע לישראל כדי להבין טוב יותר את צורכי הלקוחות ולשמוע איך ניתן לשפר את הפעילות המשותפת לנו ולאמן, שנמשכת כבר חמש שנים". לדבריו, נושא איכות הנתונים הוא עניין אוניברסאלי, וארגונים נדרשים להתמודד עם אתגרים דומים. הוא סיפר, כי לטריליום קהילה פיננסית בינלאומית רחבה, שמכירה בערך הפתרונות של החברה, שמבקשת עתה להביא יתרונות אלו גם לארגונים הפיננסים בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים