מהן היוזמות שהמנכ"לים יבקשו מהמנמ"רים להוביל אחרי הקורונה?

מה המנכ"לים מצפים מהמנמ"רים לעשות עם היציאה מהמשבר? מה יהיה שונה לעומת העידן שלפני הקורונה? ואילו קשרים על אנשי ה-IT לטוות כדי שזה יצליח?

שותפות בין המנמ"רים למנכ"לים ולביזנס - ליציאה חלקה יותר מהמשבר. צילום אילוסטרציה: Prathan, BigStock

אף על פי שמצב התחלואה של הקורונה ברחבי העולם עדיין לא טוב, ו-ודאי פחות טוב מאשר בישראל, המגזרים העסקיים במדינות השונות נערכים בימים אלה לאתגרים של הימים שאחרי המשבר. אנחנו עומדים בפני, ובארץ כבר נמצאים במהלכם של, ימי התאוששות מהמשבר הכלכלי, שהוא לא פחות חמור מהמשבר הבריאותי. היציאה ממנו מורכבת יותר והיא לא יכולה להיפתר על ידי חיסונים.

ברור למנהלי הארגונים שהמסלול ליציאה מהמשבר ולחזרה לצמיחה עובר דרך הטכנולוגיה, והם תלויים בה כדי להגיע אל היעד בשלום. לכן, המנכ"לים מציבים שורת יעדים בפני המנמ"רים, שמכתיבים להם, למעשה, את מפת הדרכים הטכנולוגית לשנים הבאות.

ככל שימי הקורונה התקדמו, כך מצאו יותר ויותר מנהיגי IT את הדרכים לקדם את הארגון שלהם גם בימי המשבר, ועל אחת כמה וכמה לקראת היציאה המיוחלת ממנו. הם עשו ועושים זאת יחד עם המנכ"לים, שמצדם מקווים שאנשי מערכות המידע בארגוניהם יוכלו להשקיע את זמנם במשימות אסטרטגיות יותר. הציפייה היא שעומס החובות הפונקציונליות יפחת, אולי בשל עליית האוטומציה וטכנולוגיות מתקדמות אחרות.

ל-מה המנמ"רים צריכים להתכונן?

אחת המשימות שהמנכ"לים יבקשו מהמנמ"רים היא להאיץ את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית – לפחות בארגונים שבהם זה לא קרה בימי הקורונה (וברבים מהם זה כן קרה). הם מסתמכים על מחקרים עדכניים, שקובעים שכמעט מחצית ממובילי ה-IT סבורים שיוזמות עסקיות דיגיטליות או טרנספורמציה דיגיטלית ימשיכו להיות בראש סדר העדיפויות שלהם, כאשר הדגש יושם על שיפור יכולות ניתוח הנתונים.

משימה אחרת שהמנמ"רים יתבקשו על ידי ההנהלה לבצע היא עבודה צמודה יותר ומשותפת יותר בין ה-IT לקווי העסקים של הארגון. לא מעט ארגונים נתנו על כך את הדעת גם בימים שלפני הקורונה, אבל המגפה הוכיחה יותר מתמיד את החשיבות של תהליכים אלה, בכך שהיה שוני בתפקוד בין ארגונים שבהם המנמ"רים היו מחוברים לביזנס לאלה שלא. אחד הדברים המרכזיים שהכתיב את הצורך בשיתוף פעולה הוא העבודה מהבית, שעל פי כל התחזיות תמשיך להתקיים, במידה זו או אחרת, גם אחרי המשבר.

כמובן שאתגר אבטחת המידע לא נחלש לקראת ועם התחלת החזרה לשגרה. הנהלות ארגונים דורשות מהמנמ"רים וממנהלי האבטחה להגביר את החוסן הארגוני על ידי הידוק השמירה על הנכסים הכי חשובים שלו, ויישום והטמעת תהליכים חוצי ארגון. גל מתקפות הסייבר, שהחריף עם הקורונה, העלה את רמת הלחץ במועצות המנהלים, והם לא מוכנים לקחת יותר סיכונים. הנחה זו מתכתבת עם מחקר של גרטנר, שלפיו יוזמות דיגיטליות חדשות פירושן שארגונים זקוקים ליותר מאמץ אבטחת סייבר, עם מערכי מיומנויות חדשים ושונים.

המנמ"ר כבולט בזיהוי הזדמנויות עסקיות

בחזרה לנושא השילוב של המנמ"ר בעסקים: סקרים אחרונים שנערכו בארצות הברית בקרב מנכ"לים ומנמ"רים מלמדים שאלה הראשונים מצפים מאנשי ה-IT לקחת תפקיד בולט בזיהוי הזדמנויות עסקיות, בהתבסס על כלים שמגבירים את כמות המידע שעומד לרשות הארגון ואיכותם. כמו כן, ההנהלות מצפות מהמנמ"רים ומהעובדים תחתיהם להיות שותפים מלאים באינטראקציה עם הלקוחות. אמנם, לא מבקשים מהמנמ"ר לעסוק במכירות, אבל בהחלט להיות קשוב יותר ללקוח ולענות לאתגרים הרלוונטיים שהוא מעלה.

מעבר לכל זה, המנמ"רים עצמם מבינים שהעולם קצת השתנה, שיש דברים שצריך לתעדף או לעשות אחרת, והכי חשוב – לא להיקלע לקיבעון מחשבתי, לאזורי נוחות ולאדישות. המסר של מנכ"לי הארגונים למנמ"רים לקראת העידן שלאחר הקורונה הוא: הובילו טרנספורמציה דיגיטלית, הגבירו את השימוש בניתוח נתונים ושתפו יותר פעולה עם הביזנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים