ראשת המודיעין הלאומי: "הסייבר – הנשק המשותף לכל אויבי ארה"ב"

אבריל היינס, מנהלת המודיעין הלאומי של ארה"ב, הציגה את ההערכה השנתית של קהילת המודיעין בפני הסנאט: "ארבע המדינות סין, איראן, רוסיה וצפון קוריאה הן יריבות פעילות וחזקות, בייחוד במלחמות הסייבר" ● "רוסיה ממשיכה להתמקד בתשתיות קריטיות, ועלולה להמיט הרס על מערכות מידע פרטיות – אם רק תבחר בכך"

אבריל היינס, מנהלת המודיעין הלאומי של ארה''ב. צילום: אתר המודיעין הלאומי

סין שואפת להחליף את ארה"ב כמעצמת העל הבולטת בעולם; רוסיה "דוחפת לאחור" את ארה"ב, לפעמים בכוח; איראן היא "איום אזורי" וצפון קוריאה היא "שחקן משבש", ותהיה שכזו למשך שנים רבות. בסייבר, רוסיה ממשיכה להתמקד בתשתיות קריטיות, ו"היא רואה במתקפות סייבר אפשרות מקובלת ככלי לשימוש בסכסוכים, להרתעת יריביה ולשליטה בהסלמה", כך אמרה אבריל היינס, מנהלת המודיעין הלאומי של ארה"ב.

היינס הציגה את ההערכה השנתית של קהילת המודיעין, הכוללת פירוט של האיומים המובילים הניצבים בפני ארה"ב. היא עשתה זאת בשבוע שעבר, בנאומה בפני ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני. היינס הציגה בפני חברי הוועדה את דו"ח המגמות העולמיות של המועצה הלאומית למודיעין, המתפרסם אחת לארבע שנים ואשר פורסם בתחילת החודש. בחלק הלא מסווג של הדו"ח, בן 31 העמודים, סין מכונה "האיום הקבוע" כנגד ארה"ב – צבאית, פוליטית וכלכלית. ארבע המדינות סין, איראן, רוסיה וצפון קוריאה הן יריבות פעילות וחזקות, בייחוד במלחמות הסייבר.

סין, אמרה היינס, "פועלת בתחום גניבות של קניין רוחני, באופן מדאיג, רגיש ומתסכל. סין ממשיכה לגנוב טכנולוגיות אותן אינה יכולה לפתח בעצמה, באמצעות ריגול סייבר. לעיתים היא עושה זאת בעדינות, על ידי בניית קשרים עם ארגוני מחקר בינלאומיים ואקדמיים. סין מייצגת איום ריגול סייבר פורה ויעיל. יש לה יכולות סייבר התקפי ניכרות, כולל שיבושים זמניים של תפעול של תשתיות קריטיות. סין גם פורצת לעיתונאים, גונבת מידע אישי, ומשתמשת בכלים שתוקפים את חופש הביטוי ברשת. בתוך המדינה, סין חוסמת, באופן שגרתי, תכני אינטרנט שנראים לה מאיימים".

כאויב בסייבר, אמרה ראשת המודיעין, "רוסיה ממשיכה להתמקד בתשתיות קריטיות, כולל פגיעה בכבלים תת-ימיים ובמערכות בקרה תעשייתיות, ICS, בארה"ב. היא עלולה להמיט הרס על מערכות מידע פרטיות – אם רק תבחר בכך. רוסיה פורצת לטלפונים ולמחשבים של עיתונאים וארגונים המותחים ביקורת על המשטר. רוסיה רואה במתקפות סייבר אפשרות מקובלת לפעולות נגד. רוסיה היא אחד האיומים המודיעיניים החמורים ביותר על ארה"ב, ועושה שימוש באמצעים שונים כדי לערער את ארה"ב ובעלי בריתה. הרוסים זורעים מחלוקת בתוך ארצות הברית ומשפיעים על הבוחרים ועל הליכי קבלת ההחלטות במדינה. רוסיה התערבה, או ניסתה להתערב, בבחירת במדינה בשנים 2016, 2018 ו-2020. היא מתחרה מרכזית בארה"ב, עם רשת גדולה של לווייני חישה ותקשורת וכלי נשק בחלל נגד לוויינים, הכוללים, בין השאר, יכולות שיבוש וסייבר התקפי".

איראן מרגלת, צפון קוריאה גונבת

איראן, אמרה היינס, גם עוסקת בריגול בסייבר ובהפרעות לבחירות. היינס ציינה, כי איראן תקפה מתקן מים ישראלי בשנה שעברה, וכי היא גם ניסתה להשפיע על הבחירות בארה"ב ב-2020 ולפגוע באמון המצביעים.

לצד היכולות של צפון קוריאה בניסיונותיה להפוך למעצמה גרעינית, אמרה היינס, "המדינה בונה גם את כוחותיה והיכולות שלה בסייבר כעוד כלי נשק קונוונציונלי ומרתיע". לדברי ראשת המודיעין האמריקני, "צפון קוריאה מחזיקה במומחיות סייבר, העלולה לגרום לשיבושים זמניים ומוגבלים של תשתית קריטית ורשתות עסקיות בארה"ב. היכולות הללו עלולות לשבש את שרשראות האספקה של עולם התוכנה. צפון קוריאה ערכה פעולות של פשעי סייבר כלכליים (משמע גניבות) נגד מוסדות פיננסיים ובורסות קריפטו ברחבי העולם. המדינה גנבה מאות מיליוני דולרים, שהיא עשויה להשתמש בהם כדי לממן פיתוח טילים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים