נשים ומחשבים: ורד ליברמן, וים

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ורד ליברמן, מנהלת אזורית MED, וים

ורד ליברמן, מנהלת אזורית MED, וים. צילום: קובי קנטור ז"ל

 שם ותפקיד: ורד ליברמן, מנהלת אזורית MED, וים (Veeam).

ספרי על הדרך שעברת כמנהלת בעולם ההיי-טק.

גדלתי ברמת השרון, וכילדה חלמתי להיות שרת חינוך. לצערי או לא, כאשר סיימתי את הלימודים עברה גם התשוקה לשינוי מערכת החינוך. בצבא הייתי מ"כית וגיליתי את היכולות הוורבליות שלי, ומייד אחרי השחרור הלכתי ללמוד הנדסת תעשייה וניהול. כבר במהלך הלימודים הבנתי שאני מתחברת לפן השיווקי, ויותר מזה – למכירות. אחרי התואר התחלתי לעבוד בחברת בינת, אשר לימים הפכה לאבנט תקשורת. עסקתי בתחום ההפצה וניהלתי את מוצרי נובל במשך כמה שנים. בשלב הבא עברתי לנהל את ההפצה בחברת נובל עצמה, ולאחר כשמונה חודשים הגיעה ההצעה להיות המנכ"לית של הסניף הישראלי של נובל. הייתי בת 30 וראיתי בכך הזדמנות מפתה של פעם בחיים. כיהנתי בתפקיד זה במשך שבע שנים מאתגרות ומרתקות. לאחר שמיציתי את התפקיד הצטרפתי לסטארט-אפ נוגהקום, אשר התמחה בניהול מידע רגיש, אבל לצערי הסטארט-אפ לא התרומם. באותם ימים, דניאל פריד, מנהל וים ב-EMEA, אותו הכרתי מן העבר, חיפש מישהו שיכניס את וים לישראל ויוביל אותה. לא הכרתי את החברה, אבל ברגע שהתיישבתי ללמוד קצת על אודותיה, הבנתי שזאת החברה הנכונה, בזמן הנכון, ובדיוק בשבילי.

בינואר 2012 הקמתי לבדי את הסניף הישראלי, ובמקביל התחלתי לנהל גם את הפעילות שלנו ביוון, קפריסין ומלטה. היום, כעבור תשע שנים של פעילות אינטנסיבית, יש לנו יותר מ-4,000 לקוחות ישראלים, עשרות שותפים עסקיים, שמונה עובדים בישראל פלוס שבעה עובדים שיושבים ברומניה ותומכים במכירות שלנו ובלקוחות הישראלים.

מדוע מספר הנשים בהיי-טק עדיין נמוך ממספר הגברים, במיוחד בהנהלות?

הסיבה העיקרית לכך טמונה בעיניי בעובדה, שנשים לא מנהלות אורח חיים שוויוני בתוך הבית, בתוך המשפחה. כתוצאה מכך הן גם לא מרגישות ראויות או לא דרושות שוויון בעבודה.

כיצד ניתן לתקן את המצב?

"ביום שבו נשים וגברים ינהלו משק בית שוויוני לגמרי, הכולל חלוקת מטלות שוויונית, טיפול בילדים וכו', נשים יגיעו מעמדת כוח ויוכלו להצטרף לדירקטוריונים או להנהלות בהיי-טק ובכלל, כשוות לכל דבר. כדי שזה יקרה אנחנו חייבים לחנך את ילדינו בצורה שונה מזו שחינכו אותנו, ההורים והסביבה. למשל, אחיינית שלי בת 20 לא רואה שום תקרת זכוכית מול העיניים, היא לא נותנת למגדר להגביל אותה. גם יזמיות צעירות מגיעות היום לעולם ההייטק עם ביטחון עצמי ונקודת מוצא שווה הרבה יותר ממה שהיה נהוג לפני 20 ו-30 שנה.

מה החברה שאת מנהלת עושה להעצמת נשים בהיי-טק?

"האמת היא, שאני לא מתחברת לטרנד הזה של פעולות ותוכניות להעצמה נשית. לעומת זאת, אני מעודדת את הגברים בחברה שלי לצאת פעמיים בשבוע מוקדם כדי להוציא את הילדים מהגנים ומבית הספר ולבלות איתם. עבורי זו הדרך להשפיע על החינוך של הדור הבא.

מה המסר שלך לנערות ולנשים צעירות שרוצות להשתלב בעולם ההיי-טק?

"כל אישה שרוצה להשתלב בעולם ההיי-טק צריכה לקום ולעשות מעשה. ברמה הפרקטית אני מציעה לה לשאול את עצמה: איפה את נמצאת היום מבחינה מקצועית? האם זה המקום והארגון שאת רוצה להיות בו?  ו/או לאן את רוצה להתקדם? בנוסף, אני ממליצה להקפיד על רמה גבוהה של מקצוענות. לא משנה מה תפקידך ולאן את שואפת, מקצוענות היא פלטפורמת הקידום העיקרית שלך.

ודבר שלישי שאני ממליצה הוא לגלות אסרטיבית. כל אישה צריכה לומר מיוזמתה מה היא רוצה ולמה היא מצפה, ולא לחכות שיתנו לה את זכות הדיבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים