על סירי, אלכסה וחדשנות אסטרטגית בארגון
הדרך לארגון אג'ילי, חוויית משתמש עדכנית והגברת הכשירות הדיגיטלית של הארגון ועובדיו עוברת דרך Attended RPA - טכנולוגיית הרובוטים הנוכחים, שמאפשרת למשתמשים בה להתמקד במתן השירות המקצועי ולהותיר את העבודה הטכנית לרובוטים ● טל דולב, מנהל הייעוץ הטכנולוגי-דיגיטלי ב-BDO, מסביר
Attended RPA – שינוי תמהיל זמן העבודה
עוזרות אישיות דוגמת סירי מה-iPhone ואלכסה של אמזון שינו את הדרך שבה משתמשים מתקשרים עם טכנולוגיה ועם העסקים שמאחוריה ויצרו חוויית משתמש חדשה לחלוטין. בלב החוויה החדשה נמצאת היכולת של המשתמש לקבל בדרך הקצרה ביותר שירות או מידע מסוימים והאפשרות לבצע פעולות שבטכנולוגיה אחרת היו דורשות ממנו מאמץ גדול וזמן רב יותר.
גם בעולם המחשוב הארגוני ניתן למצוא עוזרים אישיים – אלה הם הרובוטים הנוכחים (Attended), שהם תוכנות ממשפחת ה-RPA, שפועלות בצמוד למשתמשים אנושיים ומסייעות להם לבצע פעולות. התוכנות הללו מזהות, באמצעות טריגרים ובינה מלאכותית, הזדמנויות לסייע ומספקות למשתמש מידע רלוונטי בדיוק בזמן שלו הוא נדרש.
שימוש ב-Attended RPA בארגון כאמצעי המסייע לעובדים וללקוחות פותח עולם שלם וחדש של אפשרויות להעצים עובדים ולשנות מהותית את תמהיל זמן העבודה, כך שפחות זמן מושקע בטכנאות ויותר זמן במהות, כמו קבלת החלטות, שירות לקוחות ויצירה. בכך הדבר מקדם טרנספורמציה ארגונית משמעותית.
תחומי פעילות מתאימים ל-Attended RPA
מגוון השימושים האפשריים בטכנולוגיה זו מגוון מאוד ומשתנה לפי תחום העיסוק של הארגון וכמות המשתמשים בו, אולם יש אזורים שבהם ניתן לזהות תועלות מהירות וברורות ביישומה. למשל:
שירות לקוחות – בין אם מדובר במוקד שירות לקוחות או ברופא שבודק מטופל, רובוטי Attended RPA יכולים לחסוך זמן בשלבים מסוימים בתהליך האינטראקציה ולפנות את נותן השירות מאיסוף מידע והזנת נתונים למערכות. את הזמן שמתפנה ניתן להשקיע בלקוח או בקיצור משך השירות. יכולות אלה יגבירו את שביעות הרצון של הלקוחות ואת הפריון של נותן השירות.
הכשרה – רובוטי Attended RPA יכולים לסייע בהכוונה והדרכה של עובדים על מערכות, לתת להם עצות ותזכורות ולמנוע מהם לבצע פעולות חלקיות או בסדר שגוי.
ריבוי מערכות תפעוליות – במקרים שבהם משתמש נדרש לעבוד במקביל על מספר מערכות תפעוליות, רובוט נוכח יכול לרכז עבורו את המידע ולהפעיל את מגוון המערכות שברקע. יכולת זו, כמו זו הקודמת שהוזכרה לעיל, עשויה לקצר משמעותית את זמן ההכשרה וההדרכה הנדרשים לעובד, ולצמצם טעויות.
הנגשה של מערכות ישנות – רובוט נוכח יכול להוות נדבך מקשר בין מערכות ישנות למסך משתמש מודרני ולחסוך עלויות כספיות בהחלפת מערכת.
יישום בינה מלאכותית ומחשוב קוגניטיבי – מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית ויישומים המאפשרים פענוח קוגניטיבי של מידע מיושמים במרבית המקרים במערכת אחרת ואף בסביבה אחרת מהיישום המרכזי. רובוט נוכח יכול לחבר ביניהם בזמן הנדרש ולהוות ממשק בזמן אמת.
המפתח לחדשנות אסטרטגית בארגון
לסיכום, רובוט נוכח יכול להעצים את המשתמשים, בין אם הם מנהלים או עובדים ובין אם לקוחות. המפתח לחדשנות אסטרטגית אמיתית בארגון הוא לספק למשתמשים את הכלים לעסוק במה שהם הכי טובים בו – לקבל החלטות, לתת שירות ולחשוב באופן יצירתי.
ארגון השואף לפעול באופן מהיר, גמיש וזריז, ולהתאים את הקצב שלו לזה של הלקוחות והמתחרים, חייב לעצמו "צבא" של רובוטי Attended RPA, שיעצים את המרכיב האנושי ובכך גם את הארגון עצמו.
צוות BDO Technology Advisory כאן על מנת ללוות אתכם בבחירת התהליכים הנכונים ביותר אסטרטגית, אפיונם, בניית זרימת התהליך העסקי בצורה הפרודוקטיבית ביותר, הטמעת התהליכים בסביבת הייצור ויצירת תשקיף סטטיסטי, שממנו ניתן להפיק תובנות עסקיות ראשונות במעלה.