מיקרוסופט זכתה בפרויקט ענק של 21 מיליארד ד' מול הצבא האמריקני לאספקת קסדות מציאות רבודה

הקסדות הן חלק ממה שהצבא מכנה מערכת משולבת של העשרה ויזואלית - IVAS, והן מיועדות לסייע ללוחמים למפות את שדה הקרב, לבחור מטרות ולהיות מודעים לאיומים אפשריים באמצעות הוספת שכבה של מידע חכם ישירות לשדה הראייה שלהם

מטה מיקרוסופט ברדמונד, וושינגטון. צילום: Bigstock

מיקרוסופט זכתה אתמול בחוזה של הצבא האמריקני ותספק לו קסדות מציאות רבודה – עסקה שצפויה להסתכם בכ-21 מיליארד דולר במהלך העשור הבא,

הקסדות הן חלק ממה שהצבא מכנה מערכת משולבת של העשרה ויזואלית – IVAS (ר"ת Integrated Visual Augmentation System) והן מיועדות לסייע ללוחמים למפות את שדה הקרב, לבחור מטרות ולהיות מודעים לאיומים אפשריים באמצעות הוספת שכבה של מידע חכם ישירות לשדה הראייה שלהם. "המערכת מספקת ללוחמים מודעות משופרת לאירועים ומאפשרת שיתוף מידע וקבלת החלטות בתסריטים שונים", ציינה מקרוסופט.

IVAS היא חלק ממערך רחב יותר של השקעות, שנועדו לספק את נתוני המודיעין הצבאי לחיילים הפרוסים בשטח, שחייבים לקבל החלטות במהירות בשדה קרב ענק, תוך התבססות על מידע מוגבל הזמין להם. רבים מאותם התקנים המשמשים כעזרי קרב מבוססים בעצם על החידושים במחשוב הענן, שפותחו בתחום המסחרי העסקי, וגם הקסדות הללו יהיו מבוססות על טכנולוגיית הולולנס של מיקרוסופט, שפותחה במקור למשחקי וידיאו.

התוכנית יכולה להגיע לסך של יותר מ-21 מיליארד דולר, בתלות בכמות הקסדות והטכנולוגיה המוטמעת בהן שהצבא יזמין בסופו של דבר.

מכל מקום, חוזה ה-IVAS פותח קו עסקים גדול חדש לענקית מרדמונד, שיש לה שאיפות להרחיב את עסקיה מול הצבא. ב-2019 זכתה מיקרוספט בחוזה לביצוע פרויקט הענן JEDI של הפנטגון, שעדיין לא החל בשל מאבקים משפטיים שמנהלת AWS שהפסידה במכרז.

מיקרוסופט עובדת על פיתוח ה-IVAS זה שנים במסגרת הליך התקשרות מול הצבא, המאפשר לסוכנויות צבאיות לפתח ולבחון טכנולוגיות חדשות באמצעות שיתופי פעולה ליצירת אבות טיפוס. הזכייה בפרויקט מאפשרת להעביר את הפרויקט לכדי ייצור המוני מבלי להידרש להצעות מתחרות. במסגרת זו תספק מיקרוספט בשלב זה 120 אלף יחידות לצבא.

הסדרים מעין אלה זוכים באחרונה לעדיפות על ידי סוכנויות צבאיות, המבקשות לפתח ולחקור במהירות טכנולוגיות חדשת. הסכמים מעין אלה גם עוקפים רבות מן הרגולציות שאופייניות לרכישות ממשלתיות גדולות ובנוסף הם גם לא מועדים להתנגדויות למכרזים, כמו במקרה של פרויקט JEDI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים