הנמר מבקר במטה אל על בנתב"ג – בימי היציאה מהקורונה
עולם התעופה כולו עבר בזמן משבר הקורונה טלטלה דרמטית, אבל בחברת התעופה הישראלית החליטו למנף את השינויים ולצאת מהקורונה עם "אל על החדשה" ● פלי הנמר יצא לראות מה השתנה ולבקר במטה החברה בנמל התעופה
חברת התעופה אל על עברה השנה טלטלה עצומה. משבר הקורונה העולמי פגע דרמטית בוורטיקל התעופה בפרט, ובעולם התיירות בכלל. תכנית הצמיחה מחדש, "החזרה לשחקים", כפי ששהיא מכונה בחברה, כוללת גם את הבנייה והתכנון של "אל על החדשה" באספקט הטכנולוגי.
יצאתי לסיור שטח, נפגשתי עם ראש המטה של אל על, שלומי עם שלום, עם יוסף ברזני, סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה, עם רוני פינקלשטיין, רא"ג שיפוץ מטוסים, ועם עדו ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות והמידע של החברה.
"היה ברור מהרגע הראשון, ש-אל על החדשה היא לא הישנה – רק קטנה יותר…. זאת תהיה אל על אחרת, שבונה את עצמה בצורה נכונה ברמה התהליכית, התפישתית, וכמובן האנושית", אמר ביגר.
המשבר כהזדמנות להתחדש ולהתייעל
"אין סיכוי שנפספס את המשבר הזה. רענון שורות, מעבר עמוק על כל תהליך וכל מערכת, בחינה מחדש של הצרכים לצורך בנייה נכונה. זה לא פינוי בינוי, אלא תמ"א 38 מאוד איכותי ונכון".
החטיבה הטכנולוגית של אל על עוברת מהפכה גם בהיבט המרחב החדשני/דיגיטלי, כתוצאה מאותם תהליכים שמחייבים זאת.
"כשכח האדם הוא מינימלי, רובוטיקה ואוטומציה הופכים לצורך, לא מותרות. בנוסף, הפכנו למרכז חדשנות עולמי לחברות ענק כמו SITA ו-IATA, אשר יהווה את ה-HUB של היישומים המתקדמים ביותר שיש לחברות הללו להציע", הוסיף ביגר וסיפר. "נכנסנו לשת"פ מעניין עם גופים רפואיים מובילים, סטארט-אפים ישראליים, מערך הסייבר הלאומי ומספר מוסדות אקדמיים, הכל למטרת הפיכתה של החברה למובילה בתחומה בעולם, לא פחות".
בהקשר למצבה הנוכחי של החברה (כולל החובות ללקוחותיה ולספקים) אמר עם שלום, ראש המטה של אל על, כי "משבר הקורונה פגע בענף התעופה בצורה אנושה, והקשה ביותר מאז ומעולם. חברת אל על הייתה הראשונה להיכנס למשבר והאחרונה לצאת ממנו. מדינות מבינות את חשיבות התעופה אינטרס חיוני בביטחון הלאומי, ולכן סייעו לחברות התעופה שלהן. ממשלת ישראל אף היא מבינה ותומכת בענף התעופה, ועם השלמת מתווה הסיוע נוכל להשיב את אמון הלקוחות בהשבת הכספים וחזרה מדורגת לטיסות".
ביגר הוסיף כי "הלקוחות שלנו יחוו אל על מתקדמת וכזו ששמה אותם במרכז, בליבת היצירה. הרבה מהרעיונות הטכנולוגיים שעולים – מגיעים מהלקוחות עצמם, ברשתות החברתיות ובפניות ישירות, הם בסוף אלו שיודעים הכי טוב מה הם רוצים ומה יהפוך את החוויה מולנו לאהובה וזכירה".
בביקור הגעתי להאנגר המטוסים הענק, זכיתי לבקר ב-787 דרימליינר ואף להתיישב בעצמי בתא הטייס של ה-777.
אל על זו בושה.אין עם מי לדבר.גבו ממני 4 כרטיסים שאת הכסף אראה במאי וסוף יוני.כרגע אני לקוח שבוי.הפקידה סימסה לנו שאת הכסף נקבל שהמדינה תעביר לנו את הסף.נו תגידו זו תשובה של חברה רצינית.אנחנו טסים אל על 6 פעמים בשנה.יותר זה לא יקרה.לא נטוס אל על בלי סנטימנטים.פשוט התנהלות מקוונת מגעילה.