גאדג'Time: שואב אבק דייסון V11 Absolute Extra

דייסון V11 Absolute Extra. צילום: יח"צ

יש לי ידידה שבכל שנה, כשמגיעה תקופת הניקיונות של פסח יא יושבת רגל על רגל. היא לא דתייה, לא ממש מעניין אותה אם בפינת איזה חדרון יישאר פירור של חמץ, והיא מנקה את הבית יחד עם המשפחה שלה באופן תדיר.

מה שיותר מדאיג אותה זו דווקא תקופת הפסח עצמה, ובעצם קצת לפני וגם אחרי. כולם אצלה בבית חובבי מצות, והם לא ממש יכולים להתאפק ולחכות לליל הסדר. הם פותחים את חבילת הענק הרבה לפני, וממשיכים עם החבילה השנייה גם אחרי שליל הסדר כבר נשכח ומתקרבים לשבועות – ובכל אותה תקופה, "אל תדאגי, אני לא עושה פירורים" הוא אחד ממשפטי המפתח של בני הבית, שמקפידים לפזר אותם בכל הבית ועל כל הרהיטים. ואת זה היא ממש, אבל ממש, לא אוהבת. אז היא דאגה להצטייד בשואב אבק ידני חדשני.

זו הייתה הפעם הראשונה, לפי מספר שנים, שבה נתקלתי בשואב אבק של דייסון. לפני כמה חודשים החברה, שהפכה לאחת המובילות בשוק הזה, אם לא הבכירה שבהן, כבר השיקה את הדור החדש, V11, במגוון תצורות שונות. הדגם שאני בדקתי קצת יותר מקרוב הוא גירסת ה-Absolute Extra.

הדבר הראשון שבולט בדור הנוכחי הוא, שהוא מזכיר עד מאוד את הדור הקודם, V10 – וזה בעיקר העיצוב עם גוף הסינון הסגול למעלה, מעל הציקלונים, הגוף בצבע אפור וכן מיכל האיסוף הגדול מאוד והשקוף. אבל הוא מציע סוללה נשלפת, כך שניתן לרכוש עוד אחת ולהמשיך בשאיבה גם אחרי שהסוללה מתרוקנת, עבור בתים גדולים יותר, ויש גם מסך שליטה דיגיטלי, שמאפשר לבחור בעברית את עוצמת הטעינה במקום בורר אנלוגי.

אפשר לבחור בעוצמה גבוהה, נמוכה או חסכונית בלחיצת כפתור, וזה נותן 10, 40 או 60 דקות עבודה בהתאמה, כשהעוצמה הגבוהה ביותר, כמובן, היא עבור מקרים קשים במיוחד. עם הזמן, ה-V11 לומד את אופי השימוש ואפילו יכול להציג את זמן העבודה שנותר בהתאם לבחירת העוצמה. והעוצמה הפעם היא גבוהה מתמיד במכשירי החברה, עם מנוע שמציע, כמו בדור הקודם, 125,000 סל"ד, ב-V10, אך עם עוצמת שאיבה גדולה יותר של 185AirWatts, המתורגם ל-25,000pa. זה אולי מורגש בוואקום החזק יותר שנוצא כששואבים בבית את השטיחים והספות, אשר לוכדים לכלוך רב יותר – כבר שכחתי מה זה לשבת על הספה בבית, אותה אחת שהכלב מסרב לבטל את האימוץ שלה, מבלי מכנסיי יצופו בשערות שלו.

אבל יש עוד דבר שיכול להשפיע, וזה המברשות הממונעות. ברגע שמחברים אותן לקצה המאריך, ויש אחת רגילה ואחת רכה יותר, שכמובן מתאימה למשטחים פגיעים וחלקים יותר, הכיתוב בתצוגה הופך לאוטומטי, וזה אומר שהמערכת יודעת לזהות את סוג המשטח שמנקים, ובהתאם לכך לשנות את עוצמת השאיבה. השימוש במברשות הללו מקטין, עם זאת, את זמן העבודה המרבי בערך בכ-20%, ואולי זה המקום לציין, שזמן הטעינה המלאה של הסוללה הוא יותר מ-4 שעות. משהו שבדייסון חייבים לשפר.

אי אפשר גם להתלונן על רמת האביזרים שמגיעה עם השואב של דייסון, וגם אם היא תלויה ברמת השואב – ובמחיר שלו – היא בהחלט מספקת, אם כי, כאמור, סוללה נוספת היא בתשלום נוסף ולא כחלק מהערכה. רק לדוגמה, ב-Absolute Extra  יש 8 מברשות שונות, תחנת עגינה וגם מתאם שמאפשר לחבר לשואב עצמו מברשות שונות לצורך נשיאה קלה.

עוד דבר מעניין הוא המסנן שלמעלה. אם תשאלו אנשים מהתחום הם יספרו לכם, שלמרות השם, מה שהשואב אבק עושה הוא לשאוב אוויר למעלה. האוויר המלוכלך עובר דרך כוסית הסינון למעלה ונפלט לחדר בחזרה נקי, וזה עוד יתרון שלא ממש חושבים עליו.

השואב הגיע לבדיקה מהיבואן הראשי, ב.נ.ז.כ סחר יבוא והפצה, והדגמים השונים של V11 נמכרים במחיר של 2,590 שקלים ומעלה. כן. לא זול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים