לאומי נערך לעידן הבנקאות הפתוחה: יקים חממה ייעודית לחברות פינטק

שלב ה-Design Partners יצא לדרך בשיתוף חברת הפינטק רייזאפ ● "איננו ממתינים לכניסת הרפורמה לתוקף, אלא כבר יוצרים אותה הלכה למעשה", אמר חיים שקולניק, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות

18/03/2021 11:14
חיים שקולניק, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות. צילום: אורן דאי
בנק לאומי והסטרארט-אפ רייזאפ

בנק לאומי והסטרארט-אפ רייזאפ

במסגרת היערכות בנק לאומי לרפורמת הבנקאות הפתוחה, אשר עתידה להיכנס לתוקף בחודש אפריל 2021, הכריז הבנק על הקמת "חממת פיתוח" ייעודית, שתאפשר לחברות פינטק לפתח שירותים פיננסים מתקדמים על בסיס התחברות לתשתית הענן של לאומי ב-AWS, באמצעות ממשקי API ו-SDK.

לאומי יצא כבר לדרך, והוא נמצא כעת בשלב ה-design partners, שמשמעותו הכנסת שותפים טכנולוגיים לניסוי כלים בצריכת שירותים פיננסים וקבלת מידע בממשקי ה-API.

כחלק מהמהלך, לאומי הכריז על שיתוף פעולה ראשון עם חברת הפינטק רייזאפ (riseup), שמפעילה שירות טכנולוגי מתקדם לניהול פיננסי אחראי ופשוט לשימוש באמצעות תזרים אוטומטי מותאם אישית. השירות של רייזאפ מחזיר ללקוחות את השליטה על מצבם הכלכלי, מספק להם כלים אמיתיים לשינוי כלכלי התנהגותי, ומסייע למשקי הבית להתנהל טוב יותר בדרך לצמיחה כלכלית.

חממת הפיתוח, אשר עתידה להיות זמינה בחודש אפריל, תאפשר ליזמים ולמפתחים להתנסות ולבצע בדיקות היתכנות בסביבה הטבעית שלהם, כך שעם יישומה בפועל של רפורמת הבנקאות הפתוחה, הם יוכלו להציע ללקוחות הבנק את הפתרונות הייחודיים שלהם, בסביבה מאובטחת ומבוקרת על ידי אנשי הגנת הסייבר בלאומי.

לראשונה בארץ בבנקאות – חיבור בטכנולוגיית ענן

בכך הופך לאומי לבנק הראשון בישראל אשר מציע לחברות פינטק חיבור בטכנולוגיית ענן, אשר מותאמת לסביבת הפיתוח הטבעית של הסטארט-אפים, דבר שצפוי להבטיח התממשקות איכותית ומהירה, ושירותים חדשים המאובטחים ברמה הגבוהה ביותר ללקוחות.

חיים שקולניק, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות: "לקראת כניסת רפורמת הבנקאות הפתוחה, שתסדיר את שיתוף הפעולה של הגופים הפיננסים בישראל עם חברות סטארט-אפ, ולצד שיתופי הפעולה הקיימים שיש לנו כבר כיום בלאומי עם מגוון פינטקים, אנחנו יוצרים כאן מסלול ייחודי, אפקטיבי ומודרני, מבוסס טכנולוגיית ענן של AWS, במגרש הביתי של המפתחים.

יש כאן מצב של WIN-WIN: הפינטקים מקבלים שער כניסה אידיאלי לעולם הבנקאות הפתוחה, וכתוצאה מכך הלקוחות שלנו יקבלו שירותים מגוונים, חדשניים ומאובטחים ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו בלאומי לא ממתינים לכניסת הרפורמה לתוקף, אלא כבר יוצרים אותה הלכה למעשה".   

יובל סמט, מנכ"ל ומייסד רייזאפ. צילום: יח"צ

יובל סמט, מנכ"ל ומייסד רייזאפ. צילום: יח"צ

יובל סמט, מנכ"ל ומייסד רייזאפ: "לאומי בונים developer experience מעולה, שמאפשרת חיבור פשוט ומהיר ברמה של דקות ל-API, ומגשימים חזון של עולם פיננסי פתוח.

אני מאמין שלמפתחים יש את הכוח ליצור מערכת פיננסית חדשנית, שפועלת לטובת הלקוחות, וההובלה והביצוע של חיים והצוות בלאומי מאפשרים את הדבר הזה בצורה מרשימה. לדעתנו, זו מהות הבנקאות הפתוחה ואנחנו ב-רייזאפ גאים וגאות לקחת חלק כשותפים בעיצובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים