נשים ומחשבים: סיגל אלבאום, לנובו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל

סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל. צילום: אוהד רומנו

ספרי על הדרך שעברת כמנהלת בעולם ההיי-טק
"הגעתי לתפקידי בזכות עבודה קשה והאמונה בעצמי. במהלך עבודתי לא נתקלתי בתקרת זכוכית בשל היותי אישה. השקעתי בעבודה, האמנתי ביכולות שלי, ולצד זה היו חשובים לי ההגשמה העצמית והסיפוק מהעבודה. הקשיים שנתקלתי בהם היו כאלו שכל עובד נתקל בהם בדרכו המקצועית, ולא כאלו שנבעו מעצם היותי אישה. לא הרגשתי שום מגבלה שמנעה ממני להתקדם ולהגשים את עצמי".

מדוע מספר הנשים בהיי-טק עדיין נמוך ממספר הגברים, במיוחד בהנהלות?
"הסיבות לכך שעדיין יש שיעור נמוך של נשים בכירות בהיי-טק הישראלי הינן ברובן היסטוריות. בעבר, פחות נשים ניסו להשתלב בתפקידים תובעניים. בנוסף, במערכת החינוך לא הייתה התמקדות בשינוי התפישה המגדרית ובהכוונת בנות למקצועות טכנולוגיים. כיום אפשר לראות את השינוי בכל תחום ואיך מתחזקת ההבנה לגבי היכולת של כל אחד ואחת להשתלב בתפקידים טכנולוגים בכירים על פי קריטריונים מקצועיים וללא קשר למגדר. אני מאמינה שתוך מספר שנים המגמה תשתנה ,וניתן יהיה לראות נשים רבות המשתלבות בהיי-טק ובתפקידי ניהול בכירים".

כיצד ניתן לתקן את המצב?
"אין כיום מניעה לנשים להתקדם. כל אחת צריכה להאמין ביכולותיה, להתקדם בדרך בה היא מאמינה, לא לפחד מקשיים והתמודדות, להתעקש ולא לוותר, וכמובן, לא לחשוב מגדרית. אם יש הבדל בולט שראיתי לאורך השנים בין גברים ונשים, זהו עניין הביטחון והאמונה בעצמך. בעוד שגברים מאמינים ביכולותיהם ויודעים לדרוש ולבקש – הן בשכר והן בקידום – נשים מהססות, גם כאשר אין ספק כי מגיע להן. נשים צריכות לשנות את דפוס ההתנהגות הזה ולא להסס עוד בכל הקשור לקידום, דרגה או שכר". 

מה החברה שאת מנהלת עושה להעצמת נשים בהיי-טק?
"שילוב של נשים בתפקידים בכירים בארגון הוא בעל חשיבות עליונה, משום שהוא מגדיל את מרחב היכולות של הארגון. נשים מכניסות לתפקיד ולארגון כולו רוח אחרת – ראיה נשית, חשיבה אחרת, פרספקטיבה שונה ודרכי פעולה מגוונות. כל היבט כזה, אשר מכניס משב רוח רענן, מייצר חדשנות ומקדם אותו".

מה המסר שלך לנערות ולנשים צעירות שרוצות להשתלב בעולם ההיי-טק?
"ההיי-טק הוא תחום מתפתח ודינמי המוביל שינויים ומשנה סדרי עולם. תחום שההשתלבות בו מאפשרת עבודה מגוונת ומשתנה, ודורשת התפתחות מתמדת, חשיבה יצירתית והתמודדות עם שינויים. עבודה בתחום מאפשרת להיות חלק אינטגרלי בעולם משתנה. אני ממליצה לנשים לשאוף לקחת חלק בעולם הזה, לנטרל כל היסוס או חשש שהן לא יצליחו, להתקדם, להסתכל קדימה, להאמין בעצמן ולעבוד קשה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים