תבוסה לגוגל: נדחתה בקשתה לביטול תביעה ייצוגית בסך חמישה מיליארד ד'

שופטת פדרלית בסן חוזה, קליפורניה, פסקה נגד גוגל, ודחתה את בקשתה לדחות את הבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, הטוענת כי היא ממשיכה "ליירט, לעקוב ולאסוף נתונים" גם כאשר הגולשים משתמשים במצב אינקוגניטו ב-Chrome או במצבי פרטיות אחרים בדפדפן

תביעה חדשה עקב פגיעה בתחרות. גוגל

שופטת פדרלית בסן חוזה, קליפורניה, דחתה בסוף השבוע את בקשתה של גוגל (Google) לדחות את הבקשה לתביעה ייצוגית נגדה. התביעה הוגשה בחודש יוני 2020, וטוענת כי גוגל מפירה חוקים של ציתות ופרטיות בכך שהיא ממשיכה "ליירט, לעקוב ולאסוף נתונים" גם כאשר הגולשים משתמשים במצב אינקוגניטו ב-Chrome או במצבי פרטיות אחרים בדפדפן.

"בית המשפט הגיע למסקנה, כי גוגל לא הודיעה למשתמשים שהיא מעורבת באיסוף הנתונים האמור, בעוד המשתמש גולש במצב פרטי", כתבה השופטת לוסי קו בפסיקתה.

הפסיקה באה בתקופה שבה ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק נבחנות "תחת זכוכית מגדלת" בנוגע למידע שהן אוספות על צרכנים.

התביעה, שדורשת כי גוגל והחברה האם שלה, אלפבית (Alphabet), ישלמו חמישה מיליארד דולר, טוענת כי החברה אוספת נתונים באמצעות Google Analytics ו-Google Ad Manager וגם באמצעות תוספי דפדפן ואפליקציות אחרות, כולל אפליקציות סלולריות.

גוגל לא הגיבה לפסיקה, אך ציינה בעבר, כי היא אינה מסכימה עם הטענות, וכי בכל פעם שמשתמש פותח טאב אינקוגניטו חדש, הוא מקבל הודעה שהאתרים עשויים לאסוף מידע על פעילות הגלישה שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים