בזק משיקה את רשת הסיבים האופטיים בהשקעה של מיליארדי שקלים

בזק הכריזה היום על השקת רשת הסיבים האופטיים שלה ● עד סוף השנה הפריסה תגיע למיליון משקי בית בעשרות יישובים במרכז ובפריפריה ● בתוך שבועות ספורים תשיק גם קצב גלישה של על 2.5 גיגה-ביט ● דודו מזרחי, מנכ"ל בזק: "בזק תציע שירותי אינטרנט אולטרה מהירים, במרכז ובפריפריה"

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק. צילום רמי זרנגר

בזק הכריזה היום (א') על השקת רשת הסיבים האופטיים שלה. מדובר בפרוייקט התשתיות הגדול בישראל המתבצע לרוחבה ולאורכה של המדינה ובהשקעה של מיליארדי שקלים. החל מהיום יכולים כבר כרבע מיליון משקי בית ברחבי הארץ (מרכז ופריפריה) להתחבר לסיב האופטי של בזק ולהקפיץ את קצב הגלישה בביתם.

בתוך כך, הכריזה החברה גם, כי בתוך שבועות ספורים תשיק את חבילת הסיבים המהירה ביותר בישראל עם קצב גלישה העומד על 2.5 גיגה, לעומת הקצב המרבי הניתן ללקוחות פרטיים היום על ידי כל החברות העומד על 1 גיגה-ביט.

לקראת פרויקט הסיבים גייסה בזק מאות עובדים למגוון משרות בתחום ההנדסה והשירות, במטרה להגביר את קצב הפריסה ולאפשר לכמה שיותר לקוחות בפריסה ארצית להתחבר לרשת הסיבים ובכמה שפחות זמן. מבזק נמסר, כי עד סוף השנה יוכלו להתחבר לסיבים של בזק כמיליון בתי אב, המהווים 40% מכלל משקי הבית בישראל. בשנה הראשונה הפריסה תכלול 90 יישובים ברבי הארץ, במרכז ובפריפריה, בבנייה רוויה וצמודי קרקע. מדובר בקצב הפריסה המהיר ביותר בעולם, גם ביחס לחברות הפורסות בארץ וגם ביחס לחברות התקשורת המובילות בעולם.

עובדי בזק פורסים סיבים במטולה. צילום: יח"צ בזק

עובדי בזק פורסים סיבים במטולה. צילום: יח"צ בזק

במסגרת ההשקה מציעה בזק שני קצבי גלישה חדשים; 600 מגה-ביט (Up 60) ובמחיר של 109 שקלים לחודש וקצב של 1 גיגה-ביט (Up 100) במחיר של 119 שקלים לחודש (המחיר עבור תשתית בלבד). בנוסף לעלות התשתית, חבילת הסיבים כרוכה גם בעלות התקנה. לרגל השקת הסיבים יוצאת בזק במחיר מבצע להתקנה העומד על 12.5 שקלים לחודש, למשך 36 חודשים. המבצע בתוקף עד ה-15.6.21.

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, אמר, כי "אני נרגש ושמח להשיק היום לראשונה את רשת הסיבים של בזק. זהו יום חג עבור בזק ועבור מדינת ישראל. כניסה של חברה כמו בזק לשוק הסיבים תוביל למהפכה בענף, ועד סוף השנה 40% ממשקי הבית בישראל יוכלו ליהנות מגלישה בקצבים אולטרה מהירים. מדובר במהלך בעל השפעות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט בישראל ועל הכלכלה והמשק הישראלי כולו. זהו גם צעד בעל משמעות עסקית, שיצעיד את בזק ואת ישראל לחזית הטכנולוגית של רשתות התקשורת המתקדמות בעולם". עוד הוסיף מזרחי כי, "בזק תשטוף את ישראל בסיבים אופטיים, לאורכה ולרוחבה, ותציע שירותי אינטרנט אולטרה מהירים, במרכז ובפריפריה. אנחנו יוצאים לדרך מורכבת ומרתקת, אשר תהפוך את מדינת ישראל למובילה עולמית בתחום תשתיות התקשורת. מדובר בפרוייקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, אשר הושקעו בו כבר מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים".

150 אלף משקי בית מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים פרטנר פייבר

בתוך כך, גם פרטנר דיווחה היום לראשונה, שיותר מ-150 אלף משקי בית מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים פרטנר פייבר. החברה פורסת את הסיבים האופטיים בעשרות ערים ברחבי הארץ, מנהריה ועד אילת. במסגרת דיווח של החברה הבוקר לבורסה, פרטנר חושפת ששיעור הלקוחות המחוברים ל'פרטנר פייבר" מתוך פוטנציאל החיבור המיידי של משקי הבית עם חיבור פעיל לרשת הסיבים ברמת הבניין (Home Connected), עומד על כ-30%, אחרי שנכון להיום, יותר מ-500 אלף משקי בית כבר חוברו באופן פעיל ברמת הבניין. פרטנר מדווחת היום לראשונה גם על מספר לקוחות האינטרנט של החברה (לקוחות תשתית באמצעות שוק סיטונאי ובאמצעות תשתית הסיבים של פרטנר), העומד על יותר מ-336 אלף לקוחות אינטרנט.

משרד התקשורת מברך

משרד התקשורת בירך על הצטרפותן של בזק והוט למאמץ הפריסה, לאחר תקופה ממושכת שבה נמנעו מלפרוס, זאת הודות לסדרה של מהלכי אסדרה שהמשרד קידם במטרה להאיץ את פריסת הסיבים ורשת האינטרנט האולטרה מהיר, תוך קידום מדיניות להרחבת רמת התחרות בשוק זה. בראיית המשרד, פריסת תשתית רחבת פס תייצר מנועי צמיחה, תעודד תעסוקה, תפחית את יוקר המחיה לאזרח, תחזק את הפריפריה לכלל המשק, תעלה את התמ"ג לנפש ותאיץ את כלכלת ישראל. המשרד ציין, כי הוא מחוייב למודל השוק הסיטונאי ויבטיח קיומו שוק סיטונאי בר קיימא על מנת לשמר את התחרות לרווחת הצרכן הישראלי.

שר התקשורת, בני גנץ, אמר: ״אני מברך על הכרזתן של החברות בזק והוט על כוונתן להתחיל לספק אינטרנט במהירות ובאיכות גבוהה על גבי רשת הסיבים האופטיים שלהן. לאחר עשור אבוד בתחום התשתיות הגיע העת שלכל אזרח בכל מקום בארץ יגיע אינטרנט מהיר.
האצת קצב פריסת הסיבים מהווה בשורה אמיתית לכלכלה הישראלית ולכלל אזרחי ישראל, אשר משוועים במיוחד בימים אלו לאינטרנט איכותי ומהיר. משרד התקשורת מוביל עבודות קריטיות לטובת ציבור הצרכנים ומצער מאוד שבשל שיקולים פוליטיים ואישיים של ראש הממשלה ישותק המשרד וישאר ללא שר מכהן החל מיום שלישי״.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן

    יופי, אבל חבל שלא כתבתם כמה באמת יהיו קצבי הגלישה גם בהעלאה. אנשי המכירות בבזק ובהוט שאמרו לי, מדובר עדיין על מהירויות העלאה מגוחכות של 2-5MB... אשמח לדעת אם המהירויות הן סימטריות או לא.

אירועים קרובים