תוכן שיווקי
בעקבות טקס מצטייני המחשוב IT Awards

בנק ללא נייר: מערכת חדשה בלאומי מחליפה אלפי מסמכים בקבצים דיגיטליים

המשמעות: באמצעות הפיתוח של הסטארט-אפ הישראלי CallVU ניתן לבצע מאות פעולות מרחוק, ללא הגעה לסניף

11/03/2021 14:44
בנק לאומי.

הכתבה שלפניכם עוסקת במערכת שעומדת מאחורי אחד השינויים הדיגיטליים הגדולים של בנק לאומי.

מגבלות הקורונה והצורך לעבור לעבודה ולשירות לקוחות מרחוק האיצו תהליכי פיתוח במגוון תחומים, כולל במערכת הבנקאית. כך קרה גם בבנק לאומי, שכעת לקוחותיו כמעט שלא צריכים לבקר בסניפים כדי לבצע פעולות בנקאיות, שבעבר חייבו חתימה פיזית על מסמכים או טפסים, ולא ניתן היה לבצע אותן בערוצים הישירים של הבנק. במקום זאת, מערכת חתימה דיגיטלית חדשה, שפותחה על ידי הסטארט-אפ הישראלי CallVU, מאפשרת להמיר אלפי סוגי מסמכים – מאישורי הפקדה ועד בקשות לאשראי – בקבצים דיגיטליים המועברים מרחוק באמצעות מסרונים לסמארטפון, וכן מאפשרת חתימה דיגיטלית מהירה ונוחה.

המערכת פותחה בשיתוף חטיבת לאומי טכנולוגיות בלאומי, ומאפשרת גם שמירה של הטפסים לפרקי זמן ממושכים ושליפתם באופן מהיר, במידת הצורך.

"המהלך הזה הוא חלק משיתוף הפעולה רב השנים שלנו ושל לאומי, שכלל את מימוש יכולותינו לייצר ארגז כלים טכנולוגי חדשני ומתקדם", אמר אורי פארן, מייסד ודירקטור ב-CallVU. "מדובר במהלך מורכב ומאתגר, שיסייע רבות לחיסכון במשאבים, לשימור הסביבתי ולחיזוק הקשר בין לאומי ללקוחותיו".

אייל בן-חיים, סמנכ"ל התפעול של לאומי, אמר כי "החתימה הדיגיטלית היא חלק ממהלך כולל שאנחנו מובילים בבנק לאומי, במטרה להפוך את חוויית הבנקאות לדיגיטלית, שקופה ונוחה. כך מטופלות בקשות שירות של לקוחות כבר בפנייה הראשונה, מבלי הצורך להגיע לסניף או לשלוח פקס או מייל".

הבנק היחיד בישראל שמאפשר פעולות בנקאיות רבות בחתימה דיגיטלית

לאומי הוא הבנק היחיד בישראל שמאפשר ללקוחותיו בכל הסניפים, המוקדים ומרכזי השירות לבצע פעולות בנקאיות רבות בחתימה דיגיטלית, ללא צורך בחתימה על מסמכי נייר – בשיחות טלפוניות וגם בסניף. המערכת החדשה, שנכנסה לשימוש עם פרוץ משבר הקורונה, שירתה עד כה כחצי מיליון לקוחות של לאומי, שכאמור, חסכו לעצמם הגעה לסניפים.

ענף הבנקאות החל בשנים האחרונות להעביר פעולות בנקאיות לביצוע אונליין באפליקציות ובאתרי האינטרנט, אולם, יש פעולות שמחייבות הגעה לסניף או שליחת פקס לצורך חתימה. פעולות אלה מהוות מגבלה מעכבת בזרימת העסקים השוטפת, והדבר בלט במיוחד בתקופת הקורונה, אולם כעת, לקוחות הבנק יכולים לקבל את מרבית המסמכים בקובץ ישירות לנייד באמצעות מסרון ולצרף את חתימתם הדיגיטלית במקרה הצורך.

פעולות משמעותיות שבעבר דרשו חתימה פיזית או בפקס, כגון קבלת מוצרי האשראי (הלוואות, מסגרות אשראי והזמנת כרטיסי אשראי), עדכון פרטים אישיים (כתובת וטלפון), תוכניות חסכון – פתיחה ומשיכה, ועוד שלל אישורים לבקשת הלקוח (למשל אישור בעלות בחשבון) – מתבצעות כעת באמצעות המערכת החדשה, שאף שולחת ישירות לסמארטפון ריכוזי פעולות וכל תיעוד שיבקשו מהבנקאי – מיידית.

מאחורי המהלך האסטרטגי עומד הרצון להפחית את הבירוקרטיה ללקוחות ולהנגיש את מסמכי הבנק בצורה יעילה ומהירה יותר. בנוסף, היא מאפשרת שמירת דיגיטליזציה מלאה בין הבנקאים ללקוחות וצמצום השימוש בנייר. עד כה, המערכת הביאה לחיסכון של מעל 10 מיליון דפים.

אירועים קרובים