סוף לבירוקרטיה: פלטפורמה דיגיטלית של לאומי תפשט את הליך קבלת המשכנתא

הפיתוח יעשה בשיתוף עם חברת הפינטק הישראלית טריא ● חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי: "בכוונתנו להיות הבנק של כל הפינטקים"

חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי. צילום: אורן דאי

בנק לאומי וחברת הפינטק טריא (Tarya) יפתחו במשותף מערכת ליבה חדשנית למערך המשכנתאות. זאת כחלק מתהליכי המודרניזציה שהבנק מבצע בשנה האחרונה. המטרה היא לייצר מערך משכנתאות דיגיטלי, שיפשט מאוד את תהליכי המשכנתאות שהוא מסורבל ביותר, בכל הבנקים.

זהו אחד התחומים שהבנקים עד היום לא הטמיעו בו מהלכי אינטגרציה, למרות שתחום המשכנתאות מהווה את אחד הענפים המרכזיים של מערכת הבנקאות. על פי הודעת הבנק, למערכת יהיו יכולות הנחשבות לייחודיות בעולם הבנקאות, לצורך קיצור הבירוקרטיה. ללאומי יש היום מערכת דיגיטלית שמאפשרת קבלת ייעוץ לקבלת משכנתאות באמצעות הזום, והמערכת שתפותח עם חברת הפינטק טריא תשדרג למעשה את התהליכים האלו.

טריא

טריא

טריא הוקמה בשנת 2014, על ידי אייל אלחיאני, ורדה לוסטהויז ואסף שלוש, והפכה לחברת ה-P2P (הלוואות עמית לעמית) שהתמקדה בסדרת פיתוחים טכנולוגיים ייחודיים. בין השאר פיתחה החברה אלגוריתם חכם שיוצר דירוג אשראי וירטואלי, ומנבא את יכולת ההחזר של הלוואה. כיום החברה פעילה באמצעות מערכת דיגיטלית להשקעות אלטרנטיביות, אשר ברובן מגובות בבטוחות נדל"ן, ובין היתר העמידה משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקל לקהל הרחב.

בדצמבר 2020 דווח על הפיכתה הצפויה של טריא ישראל לחברה ציבורית, וכניסתה לבורסה לניירות ערך במסגרת מיזוג לשלד הבורסאי לוזון נדל"ן, בבעלותו של איש העסקים עמוס לוזון.

מנכ"ל טריא ישראל, שחף ארליך, אמר בתגובה: "טריא תפתח יחד עם בנק לאומי את חוד החנית של הטכנולוגיה על מנת לשפר את חווית הלקוח, ולעצב את שוק המשכנתאות מחדש".

אסף שלוש, מייסד ומנכ"ל טריא פינטק: "לראשונה בישראל, חברת פינטק עם פלטפורמה טכנולוגית פיננסית מוכחת חוברת לבנק ישראלי לטובת פיתוח משותף של ליבה מרכזית".

"מינוף האסטרטגיה הטכנולוגית-דיגיטלית של לאומי, נעשה באמצעות שיתופי פעולה עם חברות הפינטק. זהו המפתח לעולם של בנקאות המחר. בכוונתנו להיות הבנק של הפינטקים", אמר חנן פרידמן, מנכ"ל לאומי.

חיים שקולניק, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות: "שיתוף הפעולה הייחודי עם טריא יביא לפיתוח מערכת משכנתאות מודרנית, שתאפשר מענה מהיר ומגוון לצרכי הלקוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים