שלום ולא להתראות: אפל מפסיקה את ייצור מחשבי ה-iMac Pro

אפל אישרה באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי משפחת המחשבים השולחניים הזאת בעצם הגיעה לסוך דרכה ● באפל טוענים שהלקוחות מעדיפים לרכוש בעיקר את ה-iMac עם מסך ה-27 אינץ', שמקביל ל-iMac Pro, כך שאין למעשה ביקוש שמצדיק את המשך הייצור והמכירה של גרסת ה-Pro

אפל אומרת ביי-ביי ל-iMac Pro. צילום: אפל

הפעם האחרונה שבה אפל (Apple) שדרגה את iMac Pro, מחשב הכל כלול היוקרתי שלה, הייתה פחות יותר כשהשיקה אותו ב-2017. מאז ועד היום היא לא שינתה את מה שהמחשב הזה מציע, והיא גם לא תעשה זאת. עמוד המכירות של המחשב באתר החברה נושא את הכותרת "עד גמר המלאי" והוא מציע את הדגם הבסיסי ביותר בלבד, שעלותו 4,999 דולרים.

השינוי הזה חל בסוף השבוע, ומאוחר יותר אישרה אפל באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי משפחת המחשבים השולחניים הזאת בעצם הגיעה לסוך דרכה.

אחת הסיבות לכך היא, שבאפל טוענים כי בהיבט של מחשבי שיטת הכל כלול שלה הלקוחות מעדיפים לרכוש בעיקר את ה-iMac עם מסך ה-27 אינץ', שמקביל ל-iMac Pro, כך שאין למעשה ביקוש שמצדיק את המשך הייצור והמכירה של גרסת ה-Pro. זו אמנם מבוססת על מעבדי Xeon של אינטל, לעומת מעבדי Core-i9 בגרסה ה"רגילה", אך הביצועים מספקים בהחלט, והפרש המחיר – כאלף דולרים בגירסת הבסיס – מטים את הכף לטובת ה-iMac על חשבון ה-iMac Pro.

בנוסף, חובבי ה-Mac השולחנים יכולים להמשיך לרכוש את מחשבי ה-Mac Pro של החברה, המציעים עוצמת ביצועים זהה במארז שולחני אימתני, שזכה כזכור לכינוי "מגרדת גבינה", ובמחירים גבוהים יותר, שמתחילים ב-5,999 דולרים ללא מסך.

כמו כן, יש לזכור שאפל החלה בתהליך של החלפת כל המעבדים במחשביה למעבדים מתוצרתה, החל ב-M1 במחשבי ה-MacBook, עם תוכניות לעתיד, שמגיעות עד מעבדים עם 32 ליבות שיחליפו את מעבדי ה-Xeon המשולבים כיום במה שנותר ממחשבי ה-iMac Pro.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים