גוגל: לאחר שנפסיק את התמיכה בעוגיות ב-Chrome – לא נפעיל שיטות מעקב אחרות

בבלוג רשמי שפרסמה, הצהירה ענקית החיפוש כי תשתמש רק בטכנולוגיות ששומרות על פרטיות, המסתמכות על שיטות כמו התממה או קיבוץ של נתונים, זאת לאחר שתשלים את סיום התמיכה בדפדפן Chrome שלה בעוגיות צד שלישי

תאפשר הפסקת מעקב. גוגל. צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) הבהירה אתמול את תוכניותיה בנושא מודעות מטורגטות, והבטיחה לא להשתמש בשיטות אחרות לעקוב אחר משתמשים באינטרנט לאחר שתפסיק את התמיכה בעוגיות בדפדפן Chrome עד תחילת 2022.

בבלוג רשמי שפרסמה, הצהירה ענקית החיפוש כי תשתמש רק בטכנולוגיות ששומרות על פרטיות, המסתמכות על שיטות כמו התממה או קיבוץ של נתונים. גוגל כבר הודיעה בינואר 2020 על סיום התמיכה בדפדפן Chrome שלה בעוגיות צד שלישי, המהוות רכיב חשוב באקוסיסטם של הפרסום – תוך שנתיים.

דייוויד טמקין, דירקטור לניהול מוצר פרטיות וביטחון של מודעות, אמר בבלוג, כי "אנו מבהירים היום, כי ברגע שייפסקו עוגיות צד שלישי, לא נבנה מזהים אחרים למעקב אחר פרטים הגולשים ברשת, וגם לא נשתמש בהם במוצרינו".

העוגיות – פיסות קוד קטנות שאתרים שותלים בדפדפן המשתמש – מאפשרות לעקוב אחר המשתמשים כשהם גולשים בין אתרים שונים, ומאפשרות למפרסמים לשלוח להם מודעות מטורגטות.

כדי להפסיק את התמיכה בעוגיות בדפדפן Chrome, השיקה גוגל את  יוזמת Privacy Sandbox במטרה למצוא פתרון שמגן על פרטיות המשתמש ומאפשר לתוכן להישאר חופשי ברשת. החברה הודיעה כי היא בטוחה מאוד בהתקדמות התוכניות שלה להחלפת העוגיות, וכי היא מתכננת להתחיל לבדוק אפשרות אחת יחד עם המפרסמים ב-Google Ads ברבעון הבא, שתקבץ אנשים בקבוצות על בסיס התנהגות גלישה דומה, כך שרק פרטי זיהוי קבוצתיים ולא אישיים ישמשו לטרגט אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים