מקדונלד'ס שוקלת מכירת חלק מדיינמיק יילד – החברה הישראלית שרכשה ב-2019

הסטארט-אפ - המספקת מבצעים דיגיטליים בהתאמה אישית לצרכנים בסניפים, בהתבסס על יכולות AI - נמצא בידי ענקית המזון המהיר רק כשנתיים, אבל על פי דיווחים הטכנולוגיה שלו "תרמה למכירות פחות מהציפיות המקוריות ממנה"

תוותר על חלק מדיינמיק יילד? מקדונלד/ס. צילום אילוסטרציה: BigStock

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס (McDonald’s) רכשה את הסטארט-אפ הישראלי דיינמיק יילד (Dynamic Yield) במרץ 2019 בכ-300 מיליון דולר. כעת היא מבשרת על אפשרות שתמכור חלק ממנו.

מקדונלד'ס אימצה אל חיקה את דיינמיק יילד של היזמים ליעד אגמון, המשמש כמנכ"ל, ועמרי מנדלביץ', סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, כדי לתמוך בהתפתחות הדיגיטלית שלה. הטכנולוגיה של דיינמיק יילד משולבת כיום בתצוגות התפריט הדיגיטלי של הענקית, וכך למעשה מקדונלד'ס אמורה לשפר את המלצות המזון שלה ללקוחות על סמך מצבים כמו שעה ביום, מזג האוויר, תנועת הסועדים בסניף הספציפי, ופריטים פופולריים בתפריט. יש למערכת גם יכולות זיהוי של משתמשים, כך שאלגוריתם שלה יכול להתאים הצעות ללקוחות חוזרים, ומי שהזמין מראש באינטרנט או דרך האפליקציה יכול לדלג על תורים בהגיעו לאסוף את הזמנתו במסעדה.

מימין: עמרי מנדלביץ', סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, וליעד אגמון, המשמש כמנכ"ל. מייסדי דיינמיק יילד. צילום מסך מאתר החברה

מימין: עמרי מנדלביץ', סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, וליעד אגמון, המשמש כמנכ"ל. מייסדי דיינמיק יילד. צילום מסך מאתר החברה

האשם בקורונה או בטכנולוגיה?

המנכ"ל אגמון – שהמכירה של העסק שייסד יחד עם שותפו מנדלביץ' הייתה בעבורו האקזיט השני, אחרי שלפני כמה שנים מכר בסכום נכבד את אוניגמה שלו לחברת מק'אפי הבהיר שלא מדובר במכירה שתפרק את שיתוף הפעולה הפורה הזה בין הנרכשת לרוכשת, אלא ש-"המכירה הפוטנציאלית של החלק שאינו מקדונלד'ס בעסק שלנו נדונה כבר מההתחלה, וכעת זה מרגיש כמו הזמן הנכון לבחון אפשרות זו". אגמון, שצוטט בהצהרה של דיינמיק יילד לתקשורת, הוסיף: "אנו מצפים להמשך מערכת היחסים שלנו, תוך הרחבת השימוש בטכנולוגיה של דיינמיק יילד במסעדות מקדונלד'ס ברחבי העולם".

אלא שלפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, אפשר בכל זאת שמדובר במכירת חלק מדיינמיק יילד עקב חוסר בתוצאות מספקות של פועלה – רשת המזון המהיר דיווחה ביום ו' כי סקר עסקאות שערכה מצא שהטכנולוגיה של החברה הישראלית תרמה למכירות פחות מהציפיות המקוריות ממנה. רשת ההמבורגרים הדומיננטית, לפי הג'ורנל, החלה בוחנת את הפלטפורמה של דיינמיק יילד על רקע תלונות של זכיינים שזו לא מספקת את ה"פוש" המובטח למכירות בסניפי החברה.

מאידך, כדאי לזכור כי התוצאות של הטכנולוגיה מבית דיינמיק יילד נבחנו בשנת הקורונה, אשר שבשה את ענף המזון המהיר, כמו ששינתה את עסקי כל ענף בערך וביתר שאת את זה של ענף המסעדנות, ולפיך אפשר שגם המגיפה היא שהביאה לתוצאות הללו, המסתמנות כמאכזבות.

עם זאת, על פי הג'ורנל, מקדונלד'ס מתכוונת לשמור על החלק של החברה שמשרת את מסעדותיה, כולל אלפי סניפי הדרייב אין. הענקית המזון המהיר הוסיפה כי היא בוטחת ביכולות של הטכנולוגיה וממשיכה להשקיע בה, ועדכנה כי בינתיים לא נקבע לוח זמנים למכירה החלקית ולא ידוע על מתעניינים פוטנציאליים ברכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים