טיק-טוק בדו"ח השקיפות החצי-שנתי: כ-90 מיליון סרטונים הוסרו

השנה הונפה מעל ראש טיק-טוק בארה"ב חרב גירוש, והדיון בסכנות הגלומות בשימוש בה, בעיקר לילדים ובני נוער, התעצם ● לפיכך, הדו"ח המעיד על ניקוי עשרות מיליוני תכנים מהרשת החברתית במחצית השנייה של 2020 מקבל משנה חשיבות

מנסה סטוריז. טיקטוק. צילום: BigStock

טיק-טוק (TikTok) פרסמה דו"ח שקיפות המתייחס למחצית השנייה של שנת 2020. לדבריה, היא הסירה מהשירות שלה בפרק הזמן הנתון כמעט 90 מיליון תכנים שמצאה כבעייתיים; 83% מהתכנים הוסרו עוד לפני שמישהו הספיק לצפות בהם כלל.

הרשת החברתית מבוססת הסרטונים הקצרצרים הפופיים, המלווים לרוב במוזיקה, הפכה בשנה האחרונה לעוד יותר פופולרית ברחבי העולם, אולי עקב הסגר והבידודים, ורבבות סרטוני וידיאו עולים אליה בכל דקה ביממה.

במקביל להצלחתה, ספגו הרשת והחברה שמאחוריה שלל האשמות השנה, וחרב גירוש הונפה מעל ראשה של הפלטפומה בארה"ב.

בין הסוגיות שעליהן הצביע העולם בדאגה סביב טיק-טוק נמצאו קודם כל האתגרים הנפוצים דרכה, שאף הביאו באחרונה למותה בחנק עצמי של ילדה בת 10 מאיטליה. כמו כן הדהדו גורמים שונים טענות לשיתופי פעולה של הבעלים הסינית של הפלטפורמה, בייט-דאנס (ByteDance), עם הממשל הקומוניסטי הסיני, בצנזור חומרים שהביעו נגדו ביקורת, ואף אולי חמור מכך – כפי שטען בתוקף נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, ללא הוכחה מבוססת – בריגול לטובת סין דרך הדטה שנצבר על המשתמשים.

החדשות האחרונות בנוגע לבעייתיות, לכאורה, הגלומה בשימוש בפלטפומה הגיעו מארגון הצרכנים האירופי, ה-BEUC, שהגיש באחרונה תלונה לנציבות האירופית בה האשים את טיק-טוק בהפרה של כמה תקנות פרטיות צרכנים ובטיחות ילדים. ה-BEUC מבקש מהנציבות לחקור את המדיניות של האפליקציה, שהיא אחת הפלטפורמות האהודות בעולם כיום, בעיקר בקרב צעירים. בהסתמך על מחקר משלו, ה-BEUC טוען כי מדיניות השירות והנתונים של טיק-טוק אינה ברורה, לא הוגנת או מטעה. ארגון הצרכנים הוסיף שהאפליקציה לא הצליחה לשמור מפני חשיפה לפרסום סמוי ולתוכן מזיק את הילדים המשתמשים בה.

במה מעורבים ילדים דרך השירות? טיק-טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

במה מעורבים ילדים דרך השירות? טיק-טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

מאמץ להציג סמכותיות ואחריות

דו"ח השקיפות האחרון, הרביעי במספר של החברה, מנסה לפיכך להדגיש ביתר שאת את המסר של החברה, כפי שהוצג בהודעתה לתקשורת בה נכתב כי "חרף שטף התוכן מצליחים הכלים האוטומטיים ובודקי התוכן האנושיים לבלום את הסרטונים שמפרים את הכללים, כך שברוב המקרים איש לא מספיק לצפות בהם".

בדו"ח, המתייחס לתקופה שבין יולי לדצמבר 2020, חושפת טיק-טוק את ההיקף והמאפיינים של התוכן והחשבונות שהוסרו, את המדיניות שלה בכל הקשור לפייק ניוז ומידע מטעה, לגבי הקורונה והחיסונים, וגם בנוגע לתוכן פוליטי ממומן – נושאים שעלו על סדר היום באופן דומיננטי במיוחד השנה. כמו כן החברה מציגה את המדיניות שלה באשר לבקשות של רשויות ומדינות להסיר תוכן או למנוע הפרת קניין רוחני.

בטיק-טוק מסבירים כי כפלטפורמת תוכן מגוונת המבוססת על תוכן יצירתי, הם פועלים ללא הרף כדי לבנות קהילה גלובלית שבה כולם יחושו ביטחון להביע את עצמם וליהנות. לדברי החברה, דו"ח השקיפות והנתונים שהוא מציג נועדו להמחיש את המחויבות שלה לבניית אמון עם חברי הקהילה, ולסייע להם להבין כיצד היא שומרת על הפלטפורמה בטוחה.

התובנות המרכזיות מהדו"ח מציגות את הנתונים הבאים:

  • 89,132,938 סרטונים הוסרו מהפלטפורמה במחצית השנייה של 2020 בשל הפרות של כללי הקהילה או כללי השירות. מדובר בפחות מאחוז מסך הסרטונים שהועלו לטיק-טוק במהלך תקופה זו.
  • 92.4% מהסרטונים הללו הוסרו מהפלטפורמה לפני שמישהו מבין חברי הקהילה דיווח עליהם. 83.3% מהם הוסר לפני שמישהו מבין חברי הקהילה צפה בהם ו-93.5% הוסרו תוך 24 שעות מרגע עלייתם לפלטפורמה.
  • 6,144,040 חשבונות הוסרו בגין הפרת כללי הקהילה.
  • 9,499,881 חשבונות שהפיצו ספאם הוסרו מהפלטפורמה, יחד עם 5,225,800 סרטוני ספאם שהחשבונות הללו הפיצו.
  • נמנעה יצירת 173,246,894 חשבונות באמצעים אוטומטיים.
  • 3,501,477 מודעות ופרסומות נדחו, בשל הפרת מדיניות וכללי הפרסום של השירות.

בכל הקשור לקורונה ומלחמה נגד מידע מטעה אודות חיסונים דיווחה החברה כי:

  • תוכן ממרכז המידע של טיק-טוק למידע אודות נגיף הקורונה נצפה 2.5 מיליארד פעמים.
  • באנרים המפנים את הצופים למוקד המידע נוספו ל-3,065,213 סרטונים.
  • הודעות שירות לציבור המפנות את חברי הקהילה אל מידע מהימן של ארגון הבריאות העולמי (WHO) ומידע מהימן ממקורות מקומיים נצפו כ-38 מיליארד פעמים.
  • 51,505 סרטונים שהפיצו מידע שגוי אודות נגיף הקורונה הוסרו מהפלטפורמה. מתוך סרטונים אלה, 86% הוסרו לפני שדווחו לטיק-טוק, 87% הוסרו תוך 24 שעות מרגע שהועלו לפלטפורמה, ול-71% היו אפס צפיות.

קורמאק קינאן, מנהלת בטיחות ואמון ראשי בטיק-טוק העולמית: "זהו הדו"ח המקיף ביותר שלנו עד היום, ואנו גאים בהתקדמות שעשינו להגברת השקיפות בנושאי התוכן וההתמודדות שלנו. נמשיך להיות קשובים לפידבקים שאנחנו מקבלים מהקהילה שלנו ולשתף את ההתקדמות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים