מחקר: בעלי iPhone הם המרוצים ביותר מהמכשיר הסלולרי שלהם

77% ממשתמשי הטלפון החכם של אפל העידו, כי הם מרוצים ממנו מאוד ● למקום השני בסקר שביעות הרצון שערכה חברת המחקר ChangeWave, הגיע מכשיר ה-Droid של מוטורולה, עם 69% ● מערכת ההפעלה של ה-iPhone ניצבת במקום הראשון מבחינת שביעות רצונם של המשתמשים, ואחריה האנדרואיד של גוגל

מכשיר ה-iPhone ניצב במקום הראשון מבחינת שביעות רצון הלקוחות – כך קובע סקר של חברת המחקרים האמריקנית ChangeWave, אשר הקיף 1009 בעלי טלפונים חכמים. 77% מבעלי הטלפון החכם של אפל (Apple) השיבו, כי הם מרוצים מאוד מהמכשיר שלהם.

משתמשי המכשירים של מוטורולה (Motorola) הביעו גם הם שביעות רצון גדולה, ו-64% מהם אמרו שהם מרוצים מאוד מהמכשיר שלהם. מוטורולה צריכה להודות לדגם ה-Droid שלה, ש-69% ממשתמשיו אמרו, כי הם מרוצים ממנו מאוד; זאת, בעוד שרק 50% מבעלי מכשירים אחרים של החברה אמרו שהם מרוצים מהם מאוד. 51% מבעלי המכשירים של HTC ו-46% מבעלי הבלקברי (Blackberry), דיווחו שהם מרוצים מאוד מהטלפון שלהם. עוד העלה המחקר, כי חובבי אפל הנושאים את הדגם האחרון של ה-iPhone, ה-3Gs, מרוצים יותר מאלה שמשתמשים בדגמים הישנים.

חברת המחקרים בדקה גם את שביעות הרצון של משתתפי הסקר ממערכת ההפעלה של מכשירי הטלפון שלהם. מערכת OS של ה-iPhone קיבלה את הציון הגבוה ביותר, עם 71% מהנשאלים, שאמרו שהם מרוצים ממנה מאוד. השנייה הייתה מערכת האנדרואיד (Android), שזכתה ל-67% של שביעות רצון. WebOS של פאלם (Palm) קיבלה 57%, אחריה מערכת ההפעלה של RIM, עם 37%, ובתחתית הרשימה חלונות מובייל (Windows Mobile), עם 24% בלבד של שביעות רצון.

לפי המחקר, משתמשי ה-iPhone דירגו את היישומים, את נוחות השימוש ואת הגישה לאינטרנט כתכונות החביבות עליהם ביותר. חובבי מוטורולה, לעומתם, דירגו את הגישה לאינטרנט, את המפות ואת ה-GPS כתכונות המועדפות עליהם. לעומת זאת, בראש רשימת התלונות שלהם דירגו בעלי ה-iPhone את AT&T (המשווקת הבלעדית של המכשיר בארה"ב), ולאחריה הם אינם שבעי רצון מאורך חיי הסוללה ומהעדר ריבוי משימות (Multitasking) במכשיר (מה שכנראה יתוקן בגירסה הבאה של מערכת ההפעלה של ה-iPhone, שתושק במהלך החודש). לקוחות מוטורולה התלוננו על אורך חיי הסוללה, על איכות המסך ועל התפקוד הכללי של המכשיר.

משתתפי המחקר ציינו סיבות שונות מדוע בחרו במכשיר שאותו קנו: בעלי ה-iPhone בחרו בו בגלל היישומים, התכונות, התפקוד, נוחות השימוש ואמינות המכשיר. משתמשי המכשירים של מוטורולה ציינו את המפעילה, ורייזון (Verizon), ואת מערכת ההפעלה אנדרואיד כמניעים עיקריים לרכישה.

עוד בדק המחקר, עד כמה מציב ה-iPhone איום על מתחריו. אחד מכל שלושה (32%) מבעלי הטלפונים החכמים היה קונה iPhone במקום המכשיר שרכש, אילו זה היה אפשרי אצל ספקית השירות שלו; עוד 29% אמרו שהם לא יודעים. מבט מעמיק בנתונים האלה אף מראה, שפאלם  ומוטורולה נמצאות במצב הגרוע ביותר בהיבט הזה – 46% מבעלי מכשירי פאלם ו-40% מבעלי מכשירי מוטורולה אמרו שהיו בוחרים את ה-iPhone, אילו היה משווק אצל המפעילה שהם מנויים בה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    מה יהיה. אני לא מאמין לאף מילה פה. איפה נוקיה ומערכת ההפעלה שלה?

אירועים קרובים