ותודה למשבר הקורונה: זינוק של 150% בנתח השוק של ChromeOS

גוגל זכתה בשנת הקורונה לקפיצה משמעותית בנתח השוק של מערכת ההפעלה שלה ChromeOS, שהופכת פתאום לשחקנית רצינית בשוק מערכות ההפעלה למחשבים ● גם macOS עלתה מ-6.7% ל-7.5% ● המפסידה הגדולה: מיקרוסופט, עם ירידה מ-85.4% ל-80.5%

הודות למשבר הקורונה: קפיצה בנתח השוק בשנת 2020. ChromeOS

שנת 2020, בהיבט של שוק מערכות הפעלה ל-PC, לא הייתה מוצלחת במיוחד עבור מיקרוסופט (Microsoft) ו-Windows. באופן שנתי היא סיימה את השנה עם ממוצע של 80.5%, ירידה חזקה יחסית לשוק הזה לעומת ממוצע 2019, שעומד על 85.4%.

אבל כשבוחנים את התמונה לפי רבעונים, מתברר ש-Windows נמצאת בירידה יחסית חדה מאז הרבעון השלישי של 2020, שאותו סיימה עם נתח שוק של 78.9%, וברבעון הרביעי גרוע אף יותר, ובו צנח חלקה כבר ל-76.7%, נתח השוק הנמוך ביותר שלה זה עשור ואף יותר.

אחת הנהנות מכך היא אפל (Apple), שנתח השוק של מערכת ההפעלה של macOS עלה במונחים שנתיים מ-6.7% ל-7.5%, אבל הכי מרוצה צריכה להיות גוגל (Google) שבשנת הקורונה זכתה לראות כיצד מערכת ההפעלה שלה ChromeOS הופכת פתאום לשחקנית רצינית בשוק מערכות ההפעלה למחשבים – לא מתקרב לאנדרואיד, כמובן, אבל העתיד נמצא שם בעתיד.

ChromeOS רשמה זינוק של כמעט 150% במונחים שנתיים, מנתח שוק של 4.4% ממוצע לאורך 2019 עד 10.8% בסוף 2020. בדרך, החל ברבעון השני, היא נמצאת מעל אפל ופותחת פער באופן רציף, כפי שאפשר לראות מנתוני סוף השנה.

מחשבי ChromeOS נחשבים ברובם לזולים יחסית לשוק ה-PC, ולהוציא אייסר ואסוס אף חברה לא ממש מנפקת דגמים מרובים שלהם, כולל גוגל עצמה. עם זאת, נראה שתקופת הקורונה שימשה במקרה הזה מאיץ בגלל המעבר המסיבי ללימודים מרחוק ולמכירות רבות של מחשבי Chromebook, בארצות הברית בעיקר, אך לפי IDC זה התחיל "להדביק" גם מדינות אחרות.

צבי קצבורג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים