שיאומי ומוטורולה מציגות טכנולוגיה לטעינה באוויר – בלי חוטים ובלי מטענים

Mi Air Charge של שיאומי ו-One Hyper של מוטורולה מציגות טכנולוגיה לטעינת סמארטפונים באוויר

Mi Air Charge של שיאומי. צילום: שיאומי

לפי הפיתוח שהציגו באחרונה שיאומי (Xiaomi) ומוטורולה (Motorola), נראה שבקרוב נוכל להשתחרר מכבלי טעינה ומטענים, ולהטעין את הסמארטפונים (ולא רק) באוויר.

טכנולוגיית Mi Air Charge של שיאומי מאפשרת למשתמשים להטעין מרחוק מכשירים אלקטרוניים ללא חוטים וכבלים וללא תושבת אלחוטית. ההתקן שפותח על ידי החברה הוא יחידת שידור הממוקמת בחדר, שמשדרת חשמל למכשיר בעזרת אנטנות המזהות את מיקומו ומערך של 144 אנטנות זעירות המשדרות את החשמל בקרן ממוקדת ישירות למכשיר.

המכשיר הנטען כולל גם הוא מערך ממוזער של אנטנות, שחלקן משדרות ליחידת השידור את מיקום המכשיר וחלקן ממירות את אותות הגלים המילימטריים המשודרים מיחידת השידור לחשמל.

לפי החברה, הטכנולוגיה כרגע תומכת בטעינה של כמה מכשירים במקביל, ברדיוס של כמה מטרים ובהספק של חמישה ואט למכשיר, כשגם מכשולים פיזיים לט מפחיתים את יעילות הטעינה. בעתיד הקרוב, מציינת החברה, הטכנולוגיה תתאים גם לשימוש בשעונים חכמים ובאבזרי מחשוב לביש נוספים.

"התקני הסלון שלנו, כולל רמקולים, נורות ומוצרי בית קטנים", מציינת שיאומי, "יתמכו בקרוב בטעינה אלחוטית – חופשיים לחלוטין מחוטים – ויהפכו את הסלון שלנו לאלחוטי באמת".

החברה לא סיפקה מידע על מועד ההגעה של הטכנולוגיה לשוק.

גם מוטורולה

One Hyper של מוטורולה. צילום מסך מהסרטון של החברה

One Hyper של מוטורולה. צילום מסך מהסרטון של החברה

באותו יום שבו פרסמה שיאומי את הטכנולוגיה, גם מוטורולה מבית לנובו (Lenovo) פרסמה סרטון, שבו היא מציגה את הטכנולוגיה שלה לטעינה מרחוק. הטכנולוגיה שלה המציגה טעינה ממרחק של מטר אחד ללא מכשולים בין יחידת השידור למכשיר.

בסרטון נראים שני סמארטפונים של החברה הנטענים על ידי יחידת השידור ממרחק של 80 ס"מ ו-100 ס"מ, והטעינה מופסקת באופן יזום כשאדם ממקם את ידו על יחידת השידור. יחידת השידור מכונה One Hyper, והטכנולוגיה מבוססת על סטנדרט Qi, אם כי החברה טוענת שהיא טובה יותר. הטכנולוגיה של מוטורולה מאפשרת להטעין שבעה מכשירים במקביל, אם כי החברה לא סיפקה נתונים טכניים נוספים, וגם לא על מועד ההגעה לשוק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תחכימוני

    טכנולוגיה ישנה חדשה יפה רק שינגישו אותה ברמה בטיחותית יותר מדי חשמל באוויר

אירועים קרובים