מיהו בכיר ההיי-טק שתרם הכי הרבה בשנה האחרונה?

סכום התרומות של עשירי ארצות הברית עלה מאוד ב-2020, בגלל הקורונה ● ההיי-טק מככב ברשימה, עם שליש מהפילנתרופים ● אלא שיש אחד - ומפורסם מאוד - שלא נכלל בה

2020: פחות פילנתרופים - שתרמו הרבה יותר. צילום אילוסטרציה: BigStock

16 מ-50 הפילנתרופים הגדולים בשנה האחרונה מבין עשירי ארצות הברית מגיעים מתעשיית הטכנולוגיה – כך עולה מרשימה שפורסמה אתמול (ד'). מגזר ההיי-טק מהווה שליש מהרשימה, ובראשה עומד ג'ף בזוס, מייסד אמזון, שבאחרונה הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל החברה.

בגלל הקורונה, חלה ב-2020 עלייה גדולה בסכום הכסף שתרמו עשירי ארצות הברית למטרות חברתיות, ולפי הרשימה, שפרסם של ארגון The Chronicle Of Philanthropy, הוא הגיע ל-24.7 מיליארד דולר, לעומת 15.8 מיליארד ב-2019. עם זאת, רק מספר קטן מהמיליארדרים האמריקניים תרמו כספים ניכרים, על אף שאלה הגדילו מאוד את הונם במהלך המשבר. רק בגל הראשון של המגפה הגיע ההון המצטבר שלהם לשיא של יותר מ-10 טריליון דולר.

בראש הרשימה. ג'ף בזוס. איור: BigStock

בראש הרשימה. ג'ף בזוס. עיבוד מחשב: BigStock צילום: BigStock

הרשימה מסודרת לפי הסכום של כל תרומה ולא לפי הסכום הכולל שכל מיליארדר תרם. כך, במקום הראשון נמצאת תרומה של 10 מיליארד דולר שתרם בזוס להקמתה של קרן כדור הארץ שעל שמו. אלא שאותו בזוס העביר בנוסף 100 מיליון דולר לקרן התגובה ל-Covid-19, לטובת האכלת אמריקנים הזקוקים לכך בגלל המשבר, ותרומה זו נמצאת במקום השביעי.

פיל נייט, מייסד נייק, ורעייתו, פני, נמצאים במקומות השני והשלישי, עם תרומה בסך של יותר מ-900 מיליון דולר לקרן שעל שמם ותרומה בסך של 300 מיליון לאוניברסיטת אורגון. במקום הרביעי מדורגת תרומה שהרימו פרד קומר, מייסד חברת הבנייה HBE, ורעייתו, ג'ון (June), להקמת קרן על שמם, שתומכת בתוכניות ללימודי מדע וטכנולוגיה באוניברסיטת מיזורי. את החמישייה הראשונה סוגרת תרומה בסך של רבע מיליארד דולר שהרימה קרן צ'אן-צוקרברג, של מייסד פייסבוק ואשתו, למרכז לטכנולוגיה ואזרחות, על מנת להבטיח "הצבעה בטוחה" בבחירות שאירעו השנה בארצות הברית. הרשימה כוללת תרומה נוספת שלהם לאותו מרכז, בסך של 100 מיליון דולר. עוד עשיר בולט בענף שנכלל ברשימה הוא דיוויד רוקס, מייסד במשותף של קרן ההון-סיכון סילבר לייק פרטנרס, שהשיא תרומה של 100 מיליון דולר להקמת מוסד על שמו באוניברסיטת נורת'איסטרן.

לא ברשימה. אילון מאסק. עיבוד מחשב: BigStock

לא ברשימה. אילון מאסק. עיבוד מחשב: BigStock

מי שלא נמצא ברשימה הוא אילון מאסק, שעקף השנה את בזוס כאיש העשיר ביותר בעולם. מנכ"ל טסלה ו-Space X אמנם אוהב להיות במרכז תשומת הלב באמצעות ציוצים תכופים ושנונים בחשבון הטוויטר שלו, אבל בעבר הובעה ביקורת רבה על כך שהוא ממעט לתרום מהונו הרב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים