פייסבוק וטוויטר, מאחוריכן: רדיט וטיק-טוק נלחמו טוב יותר בתוכן כוזב ופוגעני

את הממצא הזה חשף מחקר - "מדד האחריות התקשורתית" של סוכנות הפרסום IPG Mediabrands - שהתפרסם באחרונה ● עם זאת, לפי אנשי הסוכנות: "כולם צריכים לעבוד קשה יותר"

כל פלטפורמות המידה החברתיות צריכות להתשפר. "מדד האחריות התקשורתית" של IPG Mediabrands. אילוסטרציה: BigStock

מחקר שתוצאותיו התפרסמו אתמול (ב'), ושצוטט בין היתר על ידי סוכנות הידיעות רויטרס מצא כי טיק-טוק (Tik-Tok) ורדיט (Reddit) נקטו בצעדים משמעותיים יותר במאבק בתכנים פוגעניים ופייק ניוז לעומת שאר פלטפורמות שיתוף התוכן והרשתות החברתיות, שחלקן גדולות ודומיננטיות בהרבה, והביעו לא אחת את מחויבותן למאבקים עקשים בנושאים אלו, כפי שעשו למשל פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) או יוטיוב (YouTube).

המחקר, "מדד האחריות התקשורתית" של סוכנות הפרסום IPG Mediabrands, בדק כיצד פלטפורמות שיתוף התוכן והרשתות החברתיות המובילות מביאות לידי ביטוי את מנגנוני ההגנה ומדיניות התוכן שלהן לא רק בנוגע לתוכן כוזב ומתעלל אלא בעשר קטגוריות שונות, ביניהן גם בנוגע להגנה על ילדים וכן בנוגע למתן שקיפות רבה יותר למפרסמים.

על פי ממצאי המחקר, טיק-טוק ביצעה את השיפורים הגדולים ביותר ביחס לתשע הפלטפורמות האחרות, תוך נקיטת צעדים כמו מתן שליטה טובה יותר לחברי הקהילה על סוגי הסרטונים שהם רואים ושיתוף פעולה עם חברות חיצוניות, כדי להגן על מפרסמים מלהופיע לצד תוכן פוגעני.

אלייזה האריס, ראש תחום חברתי עולמי ב-Mediabrands הדגיש כי דו"ח קודם של הסוכנות מצא בעיות במיקומי מודעות בטיק-טוק, אך כעת ניכר כי החברה ביצעה שיפורים לאחר ש"אימצה את הממצאים שלנו בזרועות פתוחות".

חייבות להתאמץ יותר במלחמה בפייק ניוז. טוויטר ופייסבוק. צילום: BigStock

חייבות להתאמץ יותר במלחמה בפייק ניוז. טוויטר ופייסבוק. צילום: BigStock

הפלטפורמות המובילות: עשו – אבל לא מספיק

תשע פלטפורמות מדיה חברתית הסכימו להשתתף במדד החדש, וב-Mediabrands אמרו כי הם ראו שיפורים ברחבי התעשייה הכוללת החל מהמחצית הראשונה של השנה הקודמת.

המחקר קבע למשל שפייסבוק הראתה שיפורים בהידוק תוכן שקרי ומטעה, כמו הסרת דפים וקבוצות הקשורות לתורת הקונספירציה קיואנון (QAnon). ושיוטיוב שבבעלות גוגל (Google) לא ביצעה שינויים משמעותיים במדיניות המידע השגוי, מה שהביא לציון נמוך יותר בקטגוריה. עם זאת, הפלטפורמה התמקדה יותר במאמצים כמו שיפור רווחתם של ילדים, ואלו הביאו אותה לדירוג גבוה יותר בקטגוריה זו.

הרשת החברתית פינטרסט (Pinterest), כך על פי סיכום תוצאות המחקר, השעתה חשבונות המפיצים מידע מוטעה ברציפות, ואילו רדיט קידמה את יכולות בדיקת העובדות בקטגוריות כמו תכני בחירות ובריאות, מה שעזר לשתי החברות להשיג את השיפורים הגדולים ביותר במאבק בתוכן כוזב ומטעה.

Mediabrands בחרה שלא להרכיב דירוג סופי של הפלטפורמות זו נגד זו, כדי להימנע מלתת לחברות המובילות את תחושת השווא שהעבודה שלהן כבר הושלמה, כך הסביר ג'ושוע לוקוק, המנהל הדיגיטל הראשי בסוכנות. לדבריו, "יש לנו כיתה של תלמידים שכולם צריכים לעבוד קשה יותר. לא צריכים להיות כאן הורים גאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים